2109
زعفران اصل و درجه یک از کجا بخریم؟

زعفران اصل و درجه یک از کجا بخریم؟

1400/09/07 بازدید40305

درکنار عطر و طعم فوق العاده؛ زعفران ماده ای سرشار از آنتی اکسیدان های فعال است که به رادیکال های آزاد بدن کمک می کند. این فرایند سبب شده زعفران یک انتخاب بسیار موثر در درمان بیماری ها باشد. مجموع این اتفاقات می تواند شما را به مصرف این ادویه طلایی ترغیب کند. و اما سوالی که برایتان پیش خواهد آمد؛ این است که زعفران اصل و درجه یک از کجا بخریم؟

بی شک فروشگاه زعفران هفت مغز؛ بهترین مرکز خرید زعفران اصل و درجه یک به صورت اینترنتی و با قیمت مناسب می باشد. در وب سایت 7maghz.com، زعفران بسته بندی شده به صورت گرمی با معروف ترین برند یعنی زعفران سحرخیز، موجود می باشد. کافیست فقط یک بار امتحان کنید...

تشخیص زعفران اصل از تقلبی؛ چند راهکار کاربردی

زعفران مشهد یکی از بهتریند گیاهان دارویی است که در جهان به عنوان گرانبها ترین و ارزشمند ترین چاشنی نیز شناخته می شود. زعفران یا زرپران، یک گل بنفش رنگ است که در دسته زنبقیان قرار می گیرد و یکی از بهترین گیاهان دارویی است که در جهان به دلیل خواص بسیار زیاد آن و گران قیمت بودنش آن را طلای سرخ می نامند.

زعفران، گلی بنفش رنگ است که حاوی رشته های قرمز رنگی در درون خود می باشد که به آنها کلاله زعفران گفته می شود. این گیاه خواص دارویی بینظیری دارد و یکی از مهم ترین آنها این است که باعث ترشح هورمون سروتونین در بدن می شود که هورمون شادابی و خوشحالی است. از این رو زعفران را گیاه نشاط نیز می نامند. طبع زعفران نیز گرم و خشک است و برای افراد سرد مزاج، بسیار مناسب است.

محبوبیت طلای سرخ در نزد مردم و پرکاربرد بودن آن در پخت غذا و طب گیاهی در کنار ارزشمندی فروش زعفران، و قیمت به نسبت بالای آن، سبب شده است؛ سود جویان بسیاری در سدد بهره وری از این ماده و ساخت زعفران تقلبی باشند. و اما شما می توانید با چند روش ساده نوع اصل و تقلبیی طلای سرخ را از یکدیگر تشخیص دهید.

قانونی سرانگشتی برای تشخیص زعفران اصل

هنگام خرید زعفران به طعم آن دقت کنید. اگر مزه ی شیرین بدهد؛ قطعا برای سنگین تر شدن وزن، به آن مواد قندی مثل: آب اسپری شده است. برای این نوع تشخیص یک قانون وجود دارد؛ یک سر انگشت زعفران را برای تست بردارید، بوی این مقدار ممکن است کمی شیرین باشد، اما پس از چشیدن به هیچ عنوان نباید طعم شیرینی به دهان متبادر شود. زعفران اصل بی طعم بوده و حتی ممکن است؛ ته مزه تلخی بدهد.

عطر زعفران؛ بدیهی ترین راه مقایسه

نخستین چیزی که پس از شنیدن کلمه طلای سرخ به خاطر همه متبادر می شود. رایحه فوق العاده و بی نظیر آن است بوی زعفران اصل چیزی بین عسل و یونجه است. اگر تاکنون یک بار هم این رایحه را شنیده باشید. بعید است آن را از خاطر ببرید. لذا هرچه متقلبین در این زمینه تبحر داشته باشند؛ دستشان از ایجاد این رایحه کوتاه است.

رنگ رخسار خبر می دهد از سر درون

شما باتوجه به رنگ زعفران می توانید به راز اصل یا تقلبی بودن آن پی ببرید. برخی گمان می کنند این تیرگی حاصل کهنه بودن زعفران است. این مورد اندیشه اشتباهی است؛ چرا که زعفران اصل معمولا به رنگ زرشکی و تیره جلوه می کند. زعفران هایی با طیف رنگی سرخ کم رنگ و زرد یا از پره های اصلی زعفران تهیه نشده اند؛ و یا گیاه گلرنگ در ساخت آن دخیل بوده است.

ظاهر ردای باطن

تاکنون بسیار شنیده اید که ظاهر متناسب با ویژگی های درونی است. این اصل اساسی در خصوص زعفران نیز صادق است. تمرکز بر روی شکل ظاهری زعفران یک راه اساسی در تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن است. زعفران اصل معمولا سر شاخه های شیپوری مانند دارد. سرشاخه های زعفران اصل حالت چند شاخه ای دارند. این در حالی است که محصول تقلبی فاقد این ویژگی است.

رنگ دهی؛ سرعتی متناسب با ویژگی زعفران اصل

یکی از خواص زعفران آرامش بخش بودن است. نکته جالب آنکه شما هنگام دم کردن زعفران اصل باید به همان اندازه آرامش داشته باشید و صبور باشید. معمولا زعفران اصل به سرعت رنگ نمی دهد. هنگام دم کردن آن باید چیزی حدود نیم ساعت زمان بگذارید. تا به نتیجه دلخاهتان برسید. زعفرانی که به محض دم کردن رنگ می دهد اصل نیست.

چربی برای زعفران نیست!

باید بدانید زعفران اصل؛ هیچ گونه چربی ای ندارد. اگر هنگام خرید و مصرف زعفران متوجه شدید، روغنی است. یعنی محصولی تقلبی به دستتان رسیده است؛ چراکه چربی برای زعفران نیست. شاید تشخیص چربی هنگام مصرف و نوشیدن زعفران برایتان سخت باشد. در ای خصوص یک راهکار ان است. که رشته های زعفران را بین ورق کاهی یا روزنامه قرار دهید. اندکی به آن فشار وارد کنید. اگر پس از برداشت رشته ها رد روغن و چربی روی آن بود یعنی زعفران اصل نیست.

حواستان به گلرنگ ها باشد

گلرنگ یکی از موادی است که در تقلب زعفران بسیار کاربرد دارد، این گیاه به سبب شباهت ظاهری اندک به زعفران اصل؛ قاطی بسته های این محصول می شود. تا وزن آن را بالا ببرد. پس شناخت گیاه گلرنگ به شما در دوری از سودجویان کمک شایانی می کند. راه های تشخیص گلرنگ به شرح ذیل است:

  1. رنگ: گلرنگ معمولا به رنگ زرد است
  2. شکل: گلرنگ کلاله های بزرگ به هم متصل دارد
  3. قیمت: گول جمله زعفران ارزان را نخورید!

آزمون سرافرازی زعفران اصل؛ با چند روش ساده

شما با در دست داشتن چند وسیله دم دستی و چند آزمایش ساده می توانید صحت و سقم زعفران اصل را تشخیص. در ادامه چند راهکار بیان می شود. که اگر زعفرانتان از هرکدام آن ها سرافراز بیرون بیاید؛ می توانید به اصل بودنش اعتماد کنید.

آب سرد بر سر زعفران

یک روش در دسترس و بسیار ساده برای تعشخیص زعفران اصل آن است که؛ شما مقداری از زعفران را در ظرفی از آب سرد بریزید، مدتی به ان استراحت دهید. پس از چند دقیقه رشته های آن را درمیان انگشتانتان بگیرید، انگشتانتان را بر روی هم فشار دهید؛ اگر محصول تقلبی باشد؛ به سرعت رشته های آن از هم جدا می شود. اما اگر زعفران اصل باشد رشته های آنبا همان استحکام نخستین در کنار هم می مانند.

جوش شیرین؛ روشی آشکار کننده

بعد از خرید زعفران، می توانید مقداری از آن را در محلولی از آب و جوش شیرین حل کنید. حال باید اندکی صبور باشید. اگر پس از مدتی محلولتان به رنگ زد درآمد؛ تبریک می گویم شما زعفران اصل خریداری کرده اید. در غیر اینصورت شما گرفتار سود جویان شده اید.

چه راهکار آسانتری برای خرید زعفران اصل وجود دارد؟

شاید پس از خوانش تمام موارد، پیش خودتان گفته باشید به دنبال راهکاری ساده تر و کم دردسر تر هستید. و یا شاید شما از آن دسته افرادی هستید که هنوز ترس آن را دارید که مبادا، پس از گذشتن از تمامی این فیلترها؛ بازهم در دام سود جویان بیافتید. ساده ترین راهکار آن است که شما از جای مطمئنی خرید کنید. اگر شما این اطمینان را داشته باشید که از جایی خرید می کنید. که به یقین خرید زعفران اصل را برای شما محیا می کند. می توانید با آرامش بیشتری از فواید دارویی، عطر و طعم فوق العاده زعفران اصل بهره ببرید. فروشگاه خرید آنلاین آجیل هفت مغز 7maghz.com، همان جای مورد اعتمادی است که می توانید با خیال آسوده از آن خرید کنید. هفت مغز بعنوان اولین فروشگاهی که کاملاً بر پایه فروش اینترنتی (آنلاین) فعالیت داشته، بعد از گذشت پنج سال با افتخار به یکی از مراجع خرید انواع آجیل و خشکبار در ایران شناخته شده است. فروشگاه هفت مغز مثل یک ویترین پر زرق و برق است که انواع آجیل و خشکبار و همچنین زعفران و برنج را با بالاترین کیفیت و ارسال به سراسر ایران عرضه می کند.

منبع : https://7maghz.com

 

ارسال نظر شما

login captcha

من زعفران اصل دارم یه مقداری از زمین های خودمون بوده اگه کسی لازم داره

پربازدیدترین ها