2109
هشت راز موفقیت و برندینگ پزشکان و جراحان زیبایی

هشت راز موفقیت و برندینگ پزشکان و جراحان زیبایی

1400/09/03 بازدید220


ممکن است اعتقاد شما این باشد که در مقایسه با پزشکان همکار خود، دارای دانش و مهارت بالاتری هستید، ولی همکاران تان در جذب جراحی های زیبایی و درمانی از عملکرد موفق تری برخوردارند. به نظر شما دلیل این امر چه می تواند باشد؟ یک پزشک چگونه به شهرت دست پیدا می کند و نحوه برندسازی از خودتان به چه صورتی قابل انجام است؟ و چطور می توانید سبب جلب اعتماد بیماران شوید تا از میان جراحان و پزشکان دیگر، شما را به عنوان پزشک خود برگزینند؟ در این مقاله قصد داریم به ارائه رازهای موفقیت جراحان و پزشکان با استفاده از خدمات بیزینس کوچینگ بپردازیم.
 

بیزینس کوچینگ، یکی از راهکارهای موفقیت و برندسازی پزشکان و جراحان زیبایی

 

  • بکارگیری بوم کسب و کار

یکی از ابزارهای قدرتمند به منظور بهبود جوانب مختلف بیزینس، بوم کسب و کار است و لازم به گفتن این نکته نیست که امکان دستیابی به پیشرفت قابل توجه در کسب و کار پزشکان، همچون سایر بیزینس ها، با تبعیت از قوانین و اصول کسب و کار وجود دارد. 9 خانه کلیدی در بوم کسب و کار به چشم می خورد که هر کدام با پرداختن به یکی از جوانب کسب و کار به بهینه سازی آن می پردازد. استفاده از این ابزار، توسط برترین بیزینس های جهان صورت می گیرد و همین مسئله را می توان دلیلی بر اثرگذاری و اهمیت این بوم به شمار آورد. .

برای آشنایی با بوم کسب و کار و استفاده از آن در کسب و کار خود، این مطلب را بخوانید:

بوم کسب و کار، ابزاری برای تحول کسب و کار شما

https://salamicoach.com/business-canvas/

 

 

  • القای حس خوب

امکان افزایش تعداد مراجعین به میزان قابل توجهی، با تبلیغ دهان به دهان و با رعایت چند مورد ساده وجود دارد. برای مثال، می توانید اقدام به پخش موزیک، قبل از بیهوش کردن بیمار در اتاق عمل کرده و گوش به خواسته های وی برای آخرین بار دهید. به منظور ایجاد حس رضایت در بیمار، گوش دادن به وی، یکی از فاکتورهای مهم محسوب می شود. تلاش خود را جهت به وجود آوردن یک حس خوب در بیمار در مراحل مختلف، از نخستین تماس وی با منشی تا ملاقات با شما بعد از جراحی به کار گیرید. در پی یافتن راه هایی که سبب القای حس خوب در بیمار می شود، باشید و به اجرای آن در نخستین فرصت بپردازید.

علاوه بر آن، بایستی این نکته را مد نظر قرار دهید که همه چیز به کیفیت بالا مربوط نمی شود. چرا که کیفیت خوب، وظیفه شماست. بایستی این مسئله را که قادر به ارائه چه مواردی در کنار کیفیت خوب به مراجعان تان هستید، مد نظر قرار داده تا از این طریق سبب متمایز کردن خود با سایر همکارانتان شوید و به اصطلاح تعیین کنید که چه ارزش پیشنهادی را در نظر دارید؟

برای مشاهده مثال هایی از ارزش پیشنهادی، این مطلب را بخوانید:

ارزش پیشنهادی چیست؟

https://salamicoach.com/value-proposition/

 

 

بکارگیری بوم کسب و کار

  • جلب رضایت بیماران

نخستین قدم در جذب مراجعان و بیماران را می توان جلب رضایت بیماران محسوب کرد. با توجه به وجود سایر پزشکان و رقابت تنگاتنگ در این عرصه، بدون ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات نمی توان موفق به جذب مراجعین جدید شد. ولی باید از این نکته آگاه باشید که این کل کاری نیست که باید انجام دهید. مسلماً شما با پزشکان و جراحانی آشنا هستید که نوع و کیفیت خدمات ارائه شده از سوی آنها در مقایسه با شما چندین گام عقب تر است؛ ولی دارای مراجعه کنندگان و بیماران بیشتری نسبت به شما هستند. به نظر شما دلیل این امر چیست؟ نکات بعدی را بخوانید.

 

  • ایجاد ذهنیت باز و شفاف نسبت به زبان ها و فرهنگ های مختلف

کشور ما به جهت ارزش پول ملی، شرایط ارز و غیره از کشورهای خیلی ارزان در حوزه خدمات جراحی و پزشکی به شمار می آید. بنابراین از این فرصت استفاده کرده و نگاهی بین المللی را در تبلیغات خود داشته باشید. در شبکه های اجتماعی خود، توجه ویژه ای به خارج از ایران و مخصوصاً کشورهای همسایه به خرج دهید. با در نظر گرفتن زیرنویس عربی، انگلیسی و ترکی برای محتواهای خود و همچنین پیروی از نکات مرتبط با رسانه ها و شبکه های اجتماعی، سبب بیشتر دیده شدن محتواها و ویدئوهای خود توسط بینندگان خارجی شوید.

 

  • تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات

امروزه یکی از نکات اساسی در حوزه تبلیغات این است که از همه امکانات دیجیتال مارکتینگ همچون، اینستاگرام، وب سایت، تولید محتوا و غیره بهره گیریم. همچنین در کنار این تبلیغات مستقیم، امکان رشد بیشتری برای تبلیغات دهان به دهان در این فضاها فراهم خواهد شد. . حتما و حتما تیمی تخصصی برای تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ تشکیل دهید و یا انجام این کار را به یک مجموعه حرفه ای محول کنید. . در سال های اخیر، تیم های کاملا تخصصی تولید محتوای پزشکان در اروپا و امریکا در حال گسترش است. در ایران هم تیم هایی برای تولید محتوای حرفه ای پزشکان شروع به کار کرده اند که بیوتی بیزینس کوچینگ ، با تولید محتوای تخصصی برای جراحان زیبایی، یکی از بهترین های این بخش است

 

توجه به مسئله برندسازی

 

  • توجه به مسئله برندسازی

برندسازی را می توان از اصلی ترین موارد در افزایش میزان درآمد و فروش در هر تجارتی دانست. اگر نام شما بعنوان یک جراح درجه یک شناخته شود بخش زیادی از راه را طی کرده اید و به طور خودکار مراجعین بعدی را جذب خواهید کرد. در حال حاضر از اساسی ترین مباحث در دنیای بیزینس، برندسازی است و یک تخصص محسوب می شود. برای انجام این کار می توانید اقدام به دریافت راهنمایی و مشاوره از یک مؤسسه معتبر بیزینس کوچینگ نمایید. قطعاً با گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی، با رشد قابل توجه مراجعین و درآمد روبرو خواهید شد.

 

  • سیستم سازی مناسب

تیم جراحی یا کلینیک را می توان نوعی سیستم دانست که می توان با رعایت اصول سیستم سازی، باعث چابکی و بهینه شدن این سیستم و در نتیجه، افزایش مراجعان و افزایش درآمد کلینیک یا جراح شد. علاوه بر این بسیاری از مسائل موجود در مطب ها و کلینیک ها، از جمله ارائه آموزش به منشی ها و دستیاران جدید، پاسخ به چالش ها و سوالات بیماران، برقراری نظم در کلینیک و... توسط یک سیستم سازی درست، قابل رفع است. شما می توانید با کمک متخصصین در ایجاد یک سیستم سازی اصولی، به بالاترین بازدهی با حداقل چالش دست یابید.

 

 

  • استفاده از بیزینس کوچینگ

برای اینکه بتوانید از مزایای سیستم سازی، برندسازی و خیلی از موارد دیگر در حوزه بهبود کسب و کار خود برخوردار شوید، می توانید از یک بیزینس کوچ بهره مند شوید. . بیزینس کوچ فردی است که با استفاده از دانش به روز بیزینس کوچینگ، راهکارهایی پیش روی کسب و کار شما قرار می دهد تا وضع بیزینس شما را طی یک برنامه زمان بندی شده مشخص، از نقطه موجود به نقطه مطلوب برساند.  با استفاده از دانش بیزینس کوچینگ، علاوه بر این که با خیالی راحت به سیستم سازی و برندسازی مطلوب خود دست خواهید یافت می توانید از به روز ترین دانش در زمینه رشد کسب و کار بهره مند شوید و در نتیجه یک گام بسیار بزرگ نسبت به تمامی همکاران و رقبای خود بردارید.

بیزینس کوچینگ

سخن پایانی

رعایت هشت اصل فوق، به پزشکان، جراحان زیبایی، دندانپزشکان و ... کمک می کند تا بیزینس خود را بهینه کرده و نسبت به افزایش درآمد خود، خیالی راحت داشته باشند. اما بسیاری از پزشکان به دلیل مشغله کاری زیاد، موفق به اجرای متداوم اصول فوق نمی گردند. در کشورهای توسعه یافته، مجموعه هایی به طور تخصصی در زمینه های فوق به کمک کلینیک های پزشکی و زیبایی می پردازند. در ایران نیز مجموعه بیوتی بیزینس کوچینگ با هدایت و کوچینگ بیزینس پزشکان و جراحان زیبایی و همچنین تولید محتوای حرفه ای در شبکه های اجتماعی مختلف، به افزایش بیش از صد درصدی مراجعین و در نتیجه افزایش درآمد کمک کرده و مسیر را برای رشد کسب و کار پزشکان هموار می کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16415 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11603 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3817 بازدید