2109
آیا استفاده از صندلی‌های ماساژ در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا استفاده از صندلی‌های ماساژ در دوران بارداری بی‌خطر است؟

1400/08/12 بازدید479

یک صندلی ماساژور برقی فقط یک صندلی است و شما همیشه در دوران بارداری روی آن می‌نشینید. اما سه نگرانی اصلی در مورد استفاده از صندلی ماساژور برقی در دوران بارداری وجود دارد:

- لرزش می‌تواند به کودک شما آسیب برساند

- می‌تواند باعث زایمان زودرس شود

- اگر صندلی دارای ویژگی گرمایشی باشد ممکن است بیش از حد گرم شود که می‌تواند به کودک شما آسیب برساند

 لرزش:

ارتعاشی که از صندلی ماساژ دریافت می‌کنید به طور کلی آنقدر قوی نیست که آسیبی به شما وارد کند. حتی اگر از بالاترین حالت استفاده کرده باشید هیچ خطری برای شکم شما وجود ندارد زیرا در حالت نشسته هستید.

 

 طب فشاری:

به همین ترتیب فشار اعمال شده در این صندلی‌ها به اندازه کافی برای شروع زایمان نیست. در واقع نقاط زایمان طب فشاری نیاز به فشار ثابت دارند نه فشاری که از صندلی ماساژ دریافت می‌کنید.

 

 حرارت:

اگرچه گرمای صندلی ماساژور احتمالاً خفیف خواهد بود اما بهتر است همیشه حواستان به گرمای بیش از حد در دوران بارداری باشد. بالا بردن بیش از حد دمای بدن در دوران بارداری خطرناک است. به همین دلیل چیز‌هایی مانند جکوزی، سونا و یوگای داغ توصیه نمی‌شوند.

 

چه زمانی از صندلی ماساژور در دوران بارداری خودداری کنیم؟

اگر نگران استفاده از صندلی ماساژور برقی در دوران بارداری خود هستید می‌توانید در هر زمانی از آن صرف نظر کنید. برخی افراد ممکن است در سه ماهه اول و در ۴ هفته آخر بارداری احساس ناراحتی کنند. علاوه‌بر این ممکن است بخواهید در دوران بارداری به دلایل دیگری مانند:

 بیماری صبحگاهی:

اگر حالت تهوع شدید صبحگاهی دارید تمام این تکان دادن می‌تواند شما را دچار حالت تهوع کند.

 سیاتیک:

اگر سیاتیک دارید ممکن است فکر کنید که ماساژ‌ ایده خوبی است. اما در واقع می‌تواند با تحریک اعصاب و ماهیچه‌هایی که از قبل حساس هستند یا بیش از حد کار کرده‌اند درد بیشتری ایجاد کند.

ماساژ بارداری به چه صورت است؟

اگر ماساژ می‌گیرید مطمئن شوید که با یک ماساژدرمانگر دارای مجوز آشنا به درمان افراد باردار است. همچنین ممکن است به یک نامه مجوز پزشکی از یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی نیاز داشته باشید که می‌گوید می‌توانید ماساژ دریافت کنید. حتی اگر در سه ماهه اول بارداری خود باشید به احتمال زیاد درمانگر شما را به جای شکم به پهلو برای ماساژ دراز می‌کشد.

آیا استراحت تاثیرگذار است؟

اگر مشکلی در جفت یا دهانه رحم خود دارید یا اگر در انتظار چند نوزاد هستید ممکن است استراحت در بستر تجویز شود. پس از زایمان همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد حداقل مدتی در ۲ هفته اول برای بهبودی در خانه می‌تواند به بهبودی و پیوند با کودکتان کمک کند و به طور بالقوه افسردگی پس از زایمان را کاهش دهد.

 

نتیجه‌گیری:

بدن شما مشکلات زیادی را پشت سر می‌گذارد. اما به طور کلی کم تحرکی زیاد برای شما خوب نیست. این می‌تواند شانس شما را برای ایجاد لخته خون افزایش دهد و بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که استراحت کامل در رختخواب دیگر زیاد توصیه نمی‌شود. اگرچه ممکن است پزشک همچنان به شما بگوید که در صورت امکان استراحت کنید.

 

منبع: www.healthline.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16420 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11606 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3912 بازدید