2109
تعمیر و نصب سرویس بهداشتی با سنجاق: چگونه فلنج اکستندر توالت  را نصب کنیم؟

تعمیر و نصب سرویس بهداشتی با سنجاق: چگونه فلنج اکستندر توالت را نصب کنیم؟

1400/07/26 بازدید88

در تعمیر و نصب سرویس بهداشتی فلنج کف که داخل شکاف لوله زیر توالت قرار می‌گیرد، باید به گونه‌ای باشد که کف آن روی زمین باشد و فاصله‌ای ایجاد نشود. در این صورت فلنج بین حلقه مومی مابین لوله و خروجی از داخل توالت یک عایق ایجاد می‌کند. اما اگر بخواهید کفپوش جدیدی نصب کنید یا فلنج درست نصب نشده باشد، ممکن است کمی پایین و بالا بیاید. در این صورت ممکن است توالت و فلنج عایق درست ایجاد نکند و از کف توالت نشتی ایجاد شود. این کار نه تنها می‌تواند مشکل ایجاد کند بلکه ایمنی توالت را هم از بین می‌برد. بنابراین باید با نصب فلنج اکستندر مشکل را حل کنید.

فلنج اکستندر چطور کار می‌کند؟

https://lh5.googleusercontent.com/-DEoGOWZ3lY_L2V4CGqWWQpGdKhRgLsehT2yApHtNetCSKoKMUQ9g7T228quDpy5Ulsr4vhR7KfFZnZytHFh-nTMfdiFscK246CIT_3SXpJfKTpNKcvMe63rs0cCOHWJyMRCNgs=s1600

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیر و نصب سرویس بهداشتی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیر و نصب سرویس بهداشتی در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر و نصب سرویس بهداشتی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

فلنج اکستندر بالای فلنج فعلی قرار می‌گیرد تا لوله بالای کفپوش را کمی بالاتر ببرد. (فلنج های پلاستیکی معمولاً با چسب به لوله وصل می‌شوند و در نتیجه حرکت نمی‌کنند.) بعضی از فلنج اکستندرها حلقه‌های پلاستیکی هستند که در ضخامت‌های مختلف موجود می‌باشند. بقیه شبیه فلنج های استاندارد کف هستند، اما لوله‌های کوچک‌تری دارند که داخل ورودی فلنج فعلی قرار می‌گیرند. بعضی‌ها فلنج مخصوص دارند و چند حلقه پلاستیکی با ضخامت‌های مختلف دارند که برای فلنج با ارتفاعات مختلف مناسب هستند. بیشتر اکستندرها از طریق حفره در فلنج قدیمی با پیچ و مهره به کف وصل می‌شوند. اکستندرها برای ایجاد عایق ضدآب یک واشر پلاستیکی هم دارند. یا حتی می‌توانید بعد از نصب با گچ آنها را عایق کنید.

ابزار لازم برای تعمیر و نصب سرویس بهداشتی

  • آچار
  • کاردک
  • پیچ گوشتی
  • دستمال
  • سقز معدنی
  • گچ سیلیکونی
  • حلقه مومی
  • فلنج اکستندر توالت

دستورالعمل تعمیر و نصب سرویس بهداشتی

https://lh6.googleusercontent.com/yHuQ6HujKXEHF-aGMswzzwou3Sb0-axcSbMWK-2QBtvRpZBb2UFfQDGXr-DBl20tjQ_fc_l3ZZB-hZtj3LcnJtVvGPbx51GpYnW-jCkE4ZFr-rjoqfvrTFO1Yg0V476AgrOl5RA=s1600

قدم اول برای نصب فلنج اکستندر این است که اکستندر مناسب فلنج و توالت را پیدا کنید. اکستندر در برند و انواع مختلف وجود دارد. بنابراین قبل از تهیه ابزار کار برای تعمیر و نصب سرویس بهداشتی و یادگیری مراحل، باید نوع وسیله مورد نظر خود را پیدا کنید. پس بسته به اکستندر مورد نظر شما مراحل نصب می‌تواند متفاوت باشد.

1. توالت را بردارید

برای دسترسی به فلنج توالت باید توالت را از روی لوله بردارید و کنار بگذارید. برای این که باید پیچ و مهره‌هایی را که توالت را روی مهره‌های مخزن نگه داشته باز کنید، و با دقت توالت را دور از فلنج بگذارید. بهتر است ابتدا مخزن را باز کنید تا برداشتن توالت آسان‌تر شود. از آنجایی که پرسلان شکننده است بنابراین حین برداشتن یا تکان دادن توالت باید مراقب باشید.

2. فلنج را تمیز کنید

بالای فلنج قدیمی را بردارید تا مطمئن شوید فلنج اکستندر در جای خود قرار می‌گیرد. اگر روی فلنج موم قدیمی قرار دارد با کاردک آن را بتراشید، بعد با سقز معدنی و دستمال باقیمانده آن را تمیز کنید.

3. فلنج اکستندر را امتحان کنید

در صورتی که اکستندر فاصله گیر دارد با آن فلنج اکستندر را امتحان کنید تا ببینید خوب می‌ماند یا نه. پایین فلنج اکستندر باید روی زمین بماند و از آن فاصله نداشته باشد.

4. فلنج اکستندر را نصب کنید

https://lh3.googleusercontent.com/wjNJ73lOSQp_bKVv2cmjgCw_AHEu-fohZidYHWjex3WGmMtlujbXGCdyZbw7McSAkB5iMy83x_-twtjwQyFM_Hl1DKzSIZlhKOG5NeNZ6Gf7E0__FJFvgYyPyBC97N5melil4YA=s1600

پیچ و مهره‌هایی را که فلنج قدیمی با آن به کف بسته شده را باز کنید. می‌توانید با این پیچ و مهره‌ها فلنج اکستندر را محکم کنید. پس آنها را دور نیندازید. به لبه پایین فلنج اکستندر حسابی گچ سیلیکونی بزنید. در صورتی که فلنج اسکتندر شما واشر لاستیکی دارد می‌توانید طبق دستور دفترچه راهنما واشر را وصل کنید. فلنج اکستندر را به همراه فاصله گیرها روی فلنج قدیمی وصل کنید. جای پیچ روی اکستندر را با حفره‌های روی فلنج قدیمی هم راستا کنید. با پیچ و مهره‌ها اکستندر را به کف محکم کنید.

5. توالت فرنگی را دوباره نصب کنید

حالا که فلنج اکستندر را نصب کردید می‌توانید توالت را هم نصب کنید. به طور کلی بهتر است هنگام نصب سرویس بهداشتی جدید از حلقه مومی تازه استفاده کنید. در هنگام استفاده از اکستندر با حلقه مومی که روی لبه توالت قرار گرفته آن را محکم کنید. وقتی توالت خوب در جای خودش قرار گرفت در سراسر درز بین کف توالت و زمین کمی گچ سیلیکونی بریزید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها