2109
صدای زیاد تنفس نوزاد تازه متولد شده به چه علت است؟

صدای زیاد تنفس نوزاد تازه متولد شده به چه علت است؟

1400/06/19 بازدید824
نوزادان دارای الگوی تنفسی نامنظم هستند و گاهی اوقات توقف می‌کند. اگر کودک شما هنگام تنفس صداهایی ایجاد می‌کند به ظاهر آن توجه داشته باشید یا برای ویزیت بعدی با متخصص اطفال آن را ضبط کنید. این امر به تعیین مشکل در مجاری تنفسی و موارد زیر کمک کند: 

 سر و صدای سوت: 

انسداد کوچکی در سوراخ‌های بینی باعث ایجاد صدای سوت می‌شود که با مکش آن برطرف می‌شود. نوزادان تازه متولد شده از بینی خود نفس می‌کشند نه از دهان خود. این یک ترفند خوب است زیرا به آنها اجازه می‌دهد همزمان نفس بکشند و غذا بخورند. با این حال بینی‌های کوچک آنها دارای مجاری هوایی کوچکی است. بنابراین کمی مخاط یا شیر خشک می‌تواند مجرای تنفسی را حتی کوچکتر کند و باعث ایجاد صدای سوت یا گاهی اوقات مشکل در حرکت هوا به داخل و خارج شود.
 
 
 صدای بلند و جیغ جیغی:

 وقتی کودک به پشت خوابیده است صدای بلندی از او می‌شنوید. این ناشی از بافت اضافی اطراف حنجره بوده و معمولاً بی ضرر است. به طور معمول زمانی که کودک به سن 2 سالگی می‌رسد تمام می‌شود.

 سرفه عمیق:

 درست تنفس نکردن نوزاد باعث ایجاد سرفه می‌شود.

 صدای سوت (خس خس سینه): 

انسداد برونشیولها (مجاری تنفسی کوچک که از نایژه‌ها بیرون می‌آید) هنگام بیرون آمدن نوزاد صدای سوت ایجاد می‌کند.

نتیجه‌گیری:
 
مراقب تنفس نوزاد خود در زمان خوب شدن باشید تا بتوانید به ظاهر آن عادت کنید. زمان چند نفس آنها را در یک دقیقه تعیین کنید. احتمالاً سریعتر از چیزی است که تصور می کنید. آگاهی از تنفس طبیعی نوزاد به شما کمک می کند تا مشکل احتمالی را سریعتر تشخیص دهید.

منبع: www.webmd.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16415 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11603 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3817 بازدید