2109
 چند توصیه به مادران باردار برای انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی:

چند توصیه به مادران باردار برای انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی:

1400/06/15 بازدید1970

هنگامی که پزشک سونوگرافی تجویز می­کند، انتخاب بهترین مرکز برای انجام تست برای همه بیماران مهم است اما این موضوع برای مادران باردار حائز اهمیت بیشتری است به این علت که سونوگرافی های دوران بارداری از حساسیت بالایی برخوردار هستند.

 در بین سونوگرافی های دوران بارداری سونوگرافی ان تی(NT)، سونوگرافی آنومالی (غربالگری سه ماهه دوم) وسونوگرافی سه ماهه سوم که  آخرین سونوگرافی بارداری می باشد،  از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. هر سه این سونوگرافی ها به دستگاه سونوگرافی با کیفیت و صبوری پزشک انجام دهنده نیاز دارند به همین دلیل انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی بسیار مهم است.

در سونوگرافی ان تی (NT) پزشک میزان مایع پشت گردن جنین را اندازه گیری می کند و اینکه زمان کافی را برای انجام این تست در نظر بگیرد بسیار مهم است به این علت که جنین باید مثل مادر به صورت طاق باز قرار گیرد (در حالت Supine) تا پزشک بتواند تصویربرداری را انجام دهد.

در سونوگرافی آنومالی به علت اینکه تمام آناتومی بدن جنین باید بررسی شود پزشک باید در حالت های زیادی از جنین تصویر برداری کند در نتیجه این سونوگرافی هم به حوصله مادر و پزشک بستگی دارد.

در سونوگرافی سه ماهه سوم سن و رشد جنین چک می شود که قبل از آن نیاز است سونوگرافی های قبلی جنین به خصوص سونوگرافی ان تی جنین بررسی شود و سن و رشد جنین بر اساس آن ها آنالیز می شود این سونوگرافی هم مانند بقیه به پزشک متخصص و با حوصله و همچنین دستگاه با کیفیت نیاز دارد.

در ادامه به نکاتی که در انتخاب بهترین مرکز رادیولوژی و سونوگرافی به شما کمک می­کند می­پردازیم:

سابقه مرکز سونوگرافی

یکی از عوامل موثر در انتخاب بهترین مرکز رادیولوژی و سونوگرافی، به خصوص در تهران بررسی سابقه مرکز تصویر برداری است برای بررسی سابقه مراکز می توان به وبسایت، و همچنین فعالیت آن مرکز در شبکه های مجازی دقت کرد و از نظرات بقیه کاربران استفاده کرد.

حوصله، مهارت و دقت پزشکان متخصص سونوگرافی

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد حوصله و دقت و تخصص پزشک در انجام درست سونوگرافی بسیار مهم است اگر برای شما مهم است که مرکزی انتخاب می­کنید یکی از بهترین مراکز رادیولوژی و سونوگرافی باشد در ادامه با ما همراه باشید.

به روز بودن دستگاه سونوگرافی

از مهم ترین دلایل تشخیص درست استفاده از دستگاه به روز و با کیفیت سونوگرافی است، گاهی در نتیجه سونوگرافی اشتباهاتی رخ می دهد که از دلایل آن می­توان به کیفیت پایین دستگاه اشاره کرد اگر قصد دارید به بهترین مرکز سونوگرافی مراجعه کنید، باید مرکزی را انتخاب کنید که از به­روز­ترین و پیشرفته ترین دستگاه­های دنیا استفاده می­کند.

حضور پزشک خانم

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک مرکز رادیولوژی وسونوگرافی ایده آل دارد حضور پزشک یا دستیار خانم در آن مرکز می­باشد به این علت بسیاری از خانم ها برای انجام سونوگرافی­هایی از قبیل سونوگرافی واژینال، سونوگرافی پستان و ... در حضور پزشک آقا احساس راحتی ندارند.

 

 

سهولت در دریافت نوبت

اغلب اوقات به علت صرفه جویی در زمان، راحتی کار و همچنین این روز ها به علت شیوع ویروس کرونا بیماران به خصوص خانم های باردار تمایل دارند از روش های غیر حضوری اقدام به دریافت نوبت کنند. از دیگر ویژگی­های بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی سهولت در دریافت نوبت از آن مرکز می باشد.


 

تنوع در ارائه خدمات

یکی از ویژگی­های بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی این است که علاوه بر سونوگرافی خدماتی دیگری چون ام آر آی، سی تی اسکن، ماموگرافی، رادیولوژی، بیوپسی، عکس رنگی رحم و نیز ارائه کند. در این صورت دیگر مجبور نخواهید بود برای انجام خدمات دیگر به مراکز متعدد مراجعه کنید.این مسئله در تهران به خصوص برای مادران باردار بسیار مهم است و از رفت و آمد­های بی­دلیل جلوگیری می­کند.

سیستم ذخیره و انتقال الکترونیکی سوابق بیماران

تصور کنید می ­توانید در هر لحظه تصاویر جنینتان را در تلفن همراه خود ببینید....

 ذخیره تصاویر سونوگرافی، اطلاعات و انتقال الکترونیک آن ها علاوه مهم بودن برای پزشکان جهت بررسی رشد جنین، برای مادران هم بسیار لذت بخش است. بنابراین از ویژگی های یک مرکز رادیولوژی و سونوگرافی خوب می توان به ذخیره و انتقال الکترونیکی سوابق بیماران اشاره کرد.

طرف قرارداد بودن با بیمه ها

یکی دیگر از ویژگی های بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی این است که با بیمه های متفاوت طرف قرار داد باشد  که بیماران ملزم به پرداخت وجه نباشند.

بهترین مرکز سونوگرافی

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی رازی شهرری با دارا بودن چهار دستگاه پیشرفته سونوگرافی و با سی سال تجربه بی شک یکی از قوی ترین و بهترین مراکز سونوگرافی جنوب تهران و شهرری می باشد که از40 سال پیش اقدام به ارائه خدمات  CT Scan ،Mri، سونوگرافی و رادیولوژی نموده است. این مرکز تنها بخش خصوصی در جنوب تهران می باشد که تمامی خدمات سونوگرافی و رادیولوژی را ارائه می نماید و طرف قرارداد با بیمه های پایه از جمله: خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و برخی بیمه های تکمیلی نیز می باشد.

در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی رازی شهرری تمرکز شخص دکتر علیزاده صرفا برای انجام سونوگرافی های ان تی(NT) و آنومالی می باشد که از حساسیت بالاتری نسبت به سایر سونوگرافی ها برخوردار هستند.

همچنین در جهت رفاه حال بیماران خود با استفاده از سیستم پکس اقدام به آرشیو الکترونیک تمامی سوابق بیماران کرده است و بلافاصله پس از آماده شدن تصاویر رادیولوژی و سونوگرافی بیماران، پیامکی حاوی لینک تصاویر و گزارش برای بیمار و پزشک معالج ارسال می شود که با کلیک بر روی آن می توان تمامی سوابق را مشاهده کرد، و همچنین مرکز رادیولوژی و سونوگرافی رازی شهرری در جهت رفاه حال بیماران دریافت نوبت از طریق سایت، واتس اپ و تماس تلفنی و همچنین مراجعه حضوری در صورت الزام را برای بیماران محیا کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانید به سایت مرکز به نشانی https://alizadehradiology.com/  مراجعه کنید و یا با شماره های 02155906157 و 02155976795 تماس حاصل فرمایید.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها