2109
ماساژور گردن چیست؟ فواید و تاثیرات ماساژ گردن بر سلامتی و آرامش بدن

ماساژور گردن چیست؟ فواید و تاثیرات ماساژ گردن بر سلامتی و آرامش بدن

1400/06/09 بازدید1340

ماساژور گردن وسیله ای بسیار کاربردی و مفید برای تسکین دردهای گردن می باشد. سر و گردن همیشه در معرض خطرات و دردهای ناشی از حالت های اشتباه نشستن، قرار دارند. در صورتی که شغل شما پشت کامپیوتر نشینی است قطعا در هنگام کار سرتان را پایین انداخته و ساعت ها مشغول کار می شوید. این طرز نشستن آسیب زیادی را به عضلات و مهره های گردن وارد می نماید و باعث دردهای گردنی می شود.

بعد از یک روز کاری خسته کننده استفاده از یک ماساژور گردن می تواند انتخاب خوبی برای تسکین درد باشد. ماساژورها معمولا به وسیله فشار، کار خود را انجام می دهند. بدین معنی که، فشاری را بر عضلات گردن وارد می کنند و سپس آن را رها می سازند. ماساژ دادن بدن از زمان قدیم یکی از روش های درمان دردهای عضلانی می باشد. در صورتی که ماساژ به طرز صحیحی انجام شود فواید و مزیت های بسیاری برای سلامتی گردن دارد. استفاده از ماساژور گردن می تواند یک ماساژ بی عیب و نقصی را به شما تحویل دهد.

البته باید به این نکته ی مهم نیز توجه داشته باشید که گردن، ناحیه ی حساسی از بدن شما است و حتما باید ماساژ در این ناحیه با احتیاط کامل انجام شود. متاسفانه برخی از افراد بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی اقدام به ماساژ گردن می نمایند و با ایجاد فشار بسیار زیاد باعث آسیب مهره های نخاعی فرد می گردند. ماساژور گردن می تواند مانند یک فرد حرفه ای گردن شما را ماساژ داده و سبب رهایی شما از دردهای عضلانی شود. هرگز از افراد غیر حرفه ای درخواست ماساژ نکنید.

شکل 1ماساژ

مزایای استفاده از ماساژور گردن

اولین و مهم ترین مزیت ماساژور گردن و شانه این مورد است که می توانید بدون نیاز داشتن به کمک کسی گردن خود را به راحتی ماساژ دهید. ماساژ ناحیه پشت سر کار سختی است و تقریبا هیچ کس نمی تواند به خوبی گردن خود را ماساژ دهد. استفاده از ماساژور گردن این کمک را به شما می کند که به ناحیه پشت گردن خود دسترسی کاملی داشته باشید و راحت اقدام به ماساژ آن نمایید. بعد از یک روز کاری و پر از استرس وقتی به خانه باز می گردید، می توانید به راحتی از شر دردهای گردنی راحت شوید.

نکته جالب توجه در مورد این نوع ماساژور این است که شما می توانید برای دیگر نقاط بدن خودتان نیز استفاده کنید، برای مثال ساق پای خود را ماساژ دهید و به علت شبیه سازی ماساژ دست، لذت ماساژ را در تمام بدن تجربه خواهید کرد.

این دستگاه به راحتی جابه جا می شود و شما می توانید با خیال راحت آن را همراه خود حمل کنید. به طور مثال در صورتی که برنامه ای برای آخر هفته دارید و قرار است به پیک نیک بروید، می توانید ماساژور گردن را در خودرو قرار داده و با خود به طبیعت ببرید. قطعا تجربه یک ماساژ عالی در دل طبیعت می تواند سبب رفع استرس و دردهای عضلانی شود. قابلیت حمل راحت یکی از مزیت های ماساژور گردن به حساب می آید. در واقع می توانید در هر زمان و هر مکان گردن خود را ماساژ دهید.

شکل 2ماساژور گردن

با خرید ماساژور گردن انگار هر روز به وسیله ی یک ماساژور حرفه ای تحت درمان قرار می گیرید. اگر برای انجام ماساژ به یک مرکز مراجعه نمایید باید پول زیادی را بابت آن پرداخت نمایید. با داشتن این وسیله ی کاربردی دیگر نیازی به پرداخت هزینه های سنگین ماساژ را ندارید. این دستگاه به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی گردن شما را ماساژ داده و باعث تسکین دردهای عضلانی شما خواهد شد. حتما قبل از خرید تحقیقات لازم را انجام دهید تا یک ماساژور حرفه ای و با کیفیتی را تهیه نمایید.

تاثیر ماساژور گردن بر سلامتی بدن و انواع بیماری ها

سردردهای میگرنی را می توان به وسیله ماساژور گردن درمان کرد. به احتمال زیاد می دانید که دردهای میگرنی دلیل خاصی ندارند و بسیار آزار دهنده می باشند. میگرن درمان قطعی ندارد و فرد تنها با استفاده از برخی مسکن ها می تواند سر درد خود را کنترل نماید. تکنیک ماساژ می تواند تاثیر بسیار خوبی را بر روی دردهای میگرنی بگذارد. برای تسکین و درمان دردهای میگرنی خود توصیه می شود از این نوع ماساژور استفاده نمایید. استفاده از این دستگاه تاثیر بسیار زیادی را در تسکین درد خواهد داشت.

ورم مهره های گردن از مشکلاتی است که برای افراد ایجاد می گردد. در صورتی که مهره ها دارای ورم و التهاب باشند فرد توانایی حرکتی خود را از دست داده و دچار دردهای شدیدی می شود. اگر در طول روز حالت نشستن و ایستادن صحیحی را ندارید به احتمال زیاد بعد از مدتی دچار این عارضه خواهید شد. برای درمان این مشکل حتما باید به فیزیوتراپیست مراجعه نمایید. استفاده از ماساژور گردن می تواند کمک بزرگی برای درمان این مشکل باشد. البته حتما باید قبل از استفاده از ماساژور با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

شکل 3ماساژ

آرتریت نیز یکی از بیماری های مربوط به ناحیه گردن می باشد. در این بیماری فرد دچار التهاب مفاصل می شود. این مشکل دردهای شدیدی را در فرد ایجاد می نماید. استفاده از ماساژور می تواند برای درمان این مشکل استفاده شود اما توجه داشته باشید که در مواردی این دستگاه می تواند تاثیر منفی بر بیماری داشته باشد.

در صورتی که هر یک از مشکلات ذکر شده را دارید حتما باید با پزشک متخصص خود مشورت نمایید تا بعد از استفاده دچار مشکل نشوید. بهتر است حتما دستگاه خود را از مراکز و فروشگاه های معتبر تهیه کنید. برند ماساژور حتما باید مورد اطمینان باشد. کیفیت یک ماساژور، مورد بسیار مهمی است که حتما باید در هنگام خرید توجه کافی به آن داشته باشید. در صورت با کیفیت نبودن محصول دچار مشکلات جسمی خواهید شد.

چرا خرید ماساژور گردن می تواند سودمند باشد؟

چند رگ خونی در گردن شما وجود دارد که خون را به مناطق حیاتی مانند مغز شما می رساند. گرفتگی در ناحیه گردن ممکن است بر جریان خون به این مناطق حیاتی مهم تاثیر بگذارد و این می تواند شرایط خاصی مانند سرگیجه، خستگی و بی خوابی را ایجاد کند. همچنین ممکن است در ناحیه گرفته شده درد ایجاد گردد.

این دردهای گردن معمولا در اثر استرس و نشستن در وضعیت بد به وجود می آیند. چندین کار را می توانید برای برداشتن فشار از گردن انجام دهید. یکی از بهترین انجام تمیرینات یوگا می باشد که به تسکین درد و قوی شدن ماهیچه های گردن کمک بسیاری می کند.

 

همچنین می توانید از ماساژ درمانی استفاده کنید. استفاده از یک دستگاه ماساژور حرفه ای گردن بهترین و سریع ترین روش برای درمان و بهبود دردهای گردن می باشد.

از ویژگی های ماساژور های گردن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در هزینه صرفه جویی می کنید.
  • قابل حما بود دستگاه
  • تاثیر گذاری بالا در کاهش تنش
  • بهبود دردهای عضلانی
  • بهبود گرفتگی های ناحیه گردن

 

ارسال نظر شما

login captcha

سلام و درود . من از پست استقاده کردم به سایت شهرسلامت رفتم و اونجا یک دستگاه ماساژوئر گردن ای رست خریدم و خیلی راضیم . این پست عالی بود

خیلی خوب و مفید بود اما بهتر هم میشه اگر در مورد مدل های موجود صحبت کنید

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید