2109
چگونه پا‌ها را ماساژ دهیم؟

چگونه پا‌ها را ماساژ دهیم؟

1401/06/07 بازدید7461

1-پا‌ها را بشویید یا به مدت 10 تا 20 دقیقه در آب گرم خیس کنید:

شستن پا‌ها تمیز بودن آن‌ها را تضمین می‌کند و همچنین به آرامش پا‌ها کمک می‌کند تا ماساژ شما مؤثرتر باشد. خیساندن‌پا آرامش بخش بوده و همچنین به آرامش بدن و ذهن کمک می‌کند. برای ترکیب آروماتراپی ممکن است چند قطره روغن آرامش بخش مانند اسطوخودوس و نمک اپسوم برای آرامش نیز مفید باشد.

2-پا‌ها را با لوسیون ماساژ دهید:

از مقدار کمی از لوسیون یا روغن ماساژ مورد علاقه خود استفاده کنید و به تمام قسمت‌های بالا و کف پا بمالید. مطمئن شوید که انگشتان پا را نیز لوسیون زده‌اید و کمی آن‌ها را ماساژ دهید تا شل شوند و مفاصل گرم شوند. پا را به آرامی به صورت دایره‌ای حرکت دهید، 3 بار در یک جهت و سپس 3 بار در سمت دیگر. دست خود را مشت کنید و آن را در کف هر پا از انگشتان پا تا پاشنه پایین بکشید. این به گرم شدن کف پا کمک می‌کند.

3-انگشت شست خود را از مرکز پا پایین بیاورید:

انگشت شست خود را به آرامی اما محکم به مرکز بالایی پا فشار دهید. 2 تا 3 بار در همان نقطه این کار را انجام دهید و سپس درست زیر آن نقطه حرکت کنید و این کار را تکرار کنید. ادامه دهید تا به پاشنه پا برسید. اگر ناخن‌های بلندی دارید یا اگر انگشت شستتان درد می‌کند به جای آن از اولین بند انگشت اشاره خود استفاده کنید.

4-انگشت شست پا را ماساژ دهید تا سر و نقاط رفلکس مغز فعال شوند:

با انگشت شست وسط بالای انگشت پا فشار دهید تا نقطه رفلکس غده هیپوفیز فعال شود. سپس به سمت پایین انگشت شست پا حرکت کنید تا نقاط رفلکس گردن، گلو و غده تیروئید فعال شوند. ۴ انگشت دیگر با سینوس‌ها مطابقت دارد. آن‌ها را درست مانند انگشت شست پا ماساژ دهید.

5-نقاط رفلکس ستون فقرات در امتداد لبه داخلی و پاشنه پا را فعال کنید:

پاشنه با استخوان دنبالچه و پایین کمر مطابقت دارد. این نقاط بازتابی تنش ستون فقرات را کاهش می‌دهند و می‌توانند به کاهش کمردرد کمک کنند. نقطه بازتابی که مربوط به عصب سیاتیک است از بالای پاشنه روی هر دو پا می‌گذرد. دنبالچه لبه داخلی پاشنه است، در حالی که خود پاشنه به طور کلی با قسمت پایین کمر مطابقت دارد.

6-به سراغ پای دیگر بروید:

نقاط رفلکس در هر پا با عضلات و اندام‌های آن طرف بدن مطابقت دارد بنابراین ماساژ کامل پا با رفلکسولوژی همیشه شامل هر دو پا می‌شود. مانند پای اول به نواحی که احساس سفت یا تنش خاصی دارند توجه بیشتری داشته باشید.

-در آخر پا را با لوسیون ماساژ دهید:

ماساژ سبک با لوسیون یا روغن پا‌ها را آرام می‌کند. همچنین ممکن است بخواهید برای گرم نگه داشتن پا‌ها و آرام نگه داشتن پا‌ها آن‌ها را داخل ظرف آب گرم و گلاب بگذارید و سعی کنید آرامشی که می‌خواهید را به دست‌آورید.

منبع:

www.wikihow.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16181 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11487 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2520 بازدید