2109
از ماساژ با سنگ داغ چه انتظاراتی داشته باشیم؟

از ماساژ با سنگ داغ چه انتظاراتی داشته باشیم؟

1400/04/22 بازدید2198

ماساژ سنگ داغ نوعی ماساژ درمانی است که شامل استفاده از سنگ‌های صاف و گرم می‌باشد. متخصص ماساژ سنگ‌های داغ را روی نقاط خاصی از بدن قرار می‌دهد و همچنین ممکن است هنگام ماساژ سنگ‌ها را نگه دارد. نوع و وزن سنگ‌ها باعث گرم شدن و شل شدن ماهیچه‌ها می‌شوند، به متخصص ماساژ اجازه می‌دهد فشار عمیق‌تری به آن نواحی وارد کند بدون اینکه موجب ناراحتی شود.

ماساژ با سنگ داغ چیست؟

ماساژ درمانی‌ها معمولاً از آناتومی برای هدایت محل قرارگیری سنگ‌ها استفاده می‌کنند. برخی از درمانگران سنگ‌ها را نیز روی نقاطی قرار می‌دهند که فکر می‌کنند انرژی و تعادل بدن و بدن را متعادل می‌کنند. از تکنیک‌های ماساژ درمانی سوئدی به طور معمول در طول ماساژ استفاده می‌شود که ممکن است شامل ضربه‌های طولانی و ورز دادن و غلتیدن باشد.

فواید ماساژ با سنگ داغ در چیست؟

مردم اغلب ماساژ سنگ گرم را آرامش بخش و عمیقاً آرامبخش توصیف می‌کنند. گرما برای افرادی که تمایل به احساس خنکی دارند آرامش بخش است. گرمای سنگ باعث شل شدن عضلات می‌شود و به درمانگر اجازه می‌دهد در هنگام استفاده از فشار کمتری عمیق‌تر کار کند. ممکن است مزایایی را برای افراد مبتلا به افسردگی قبل از تولد، سندرم‌های درد مانند آرتروز یا فیبرومیالژیا، فشار خون بالا، شرایط خود ایمنی و بیماری‌های مرتبط با پیری از جمله پارکینسون و زوال عقل ایجاد کند. افراد اغلب برای شرایط زیر از ماساژ سنگ گرم استفاده می‌کنند:

  • اضطراب
  • کمردرد
  • افسردگی
  • بیخوابی

 

از سنگ داغ چه انتظاراتی می‌توان داشت؟

در طول ماساژ درمانگر سنگ را روی نقاط مشخصی از بدن قرار می‌دهد. در حالی که نقاط ممکن است بسته به مناطق تنش عضلانی و سابقه سلامتی مشتری متفاوت باشد سنگ‌ها به طور کلی در مناطق زیر قرار می‌گیرند:

  • در امتداد دو طرف ستون فقرات
  • در کف دست خود
  • روی پا‌ها و شکم

سنگ‌های کوچک ممکن است بین انگشتان پا یا روی پیشانی قرار بگیرند. بعد از اینکه سنگ‌ها روی بدن شما قرار گرفتند، ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا گرما به ورق یا حوله نفوذ کند. بنابراین می‌توانید گرم بودن سنگ را تشخیص دهید. درمانگر روغن ماساژ را به پوست می‌زند. با در دست داشتن سنگ‌ها در هر دو دست درمانگر با استفاده از حرکات کشویی سنگ‌ها را در امتداد عضلات حرکت می‌دهد. درمانگر از روش‌های ماساژ سوئدی در پشت، پا‌ها، گردن و‌شانه‌ها در حالی که سنگ‌ها در جای خود قرار دارند یا بعد از برداشتن آن‌ها استفاده می‌کند.

 

سنگ داغ دردناک است؟

سنگ‌های گرم صاف و به طور معمول چندین اینچ طول دارند. سنگ‌ها باید با استفاده از بخاری برقی ماساژ دهنده برقی گرم شوند تا دما کنترل شود. اگر سنگ‌ها بیش از حد گرم یا ناراحت‌کننده هستند، حتما فوراً به ماساژ درمانی اطلاع دهید. سنگ‌هایی که خیلی گرم هستند می‌توانند باعث سوختگی شوند. گرمای سنگ‌ها به ماساژدرمان اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز روی بافت‌های عمیق کار کند. در هر ماساژ درمانی نباید صدمه‌ای ببیند و در صورت احساس درد باید به ماساژ درمانی خود بگویید.

چه کسی نباید ماساژ با سنگ داغ انجام دهد؟

اگرچه ماساژ با سنگ داغ در صورت انجام ماساژ درمانی آموزش دیده و دارای مجوز بی‌خطر تلقی می‌شود، اما برای همه مناسب نیست. کودکان و افراد باردار باید از ماساژ سنگ گرم خودداری کنند. در صورت داشتن بیماری پزشکی مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی، ‌واریس، میگرن، بیماری خودایمنی، کاهش حساسیت به درد، سرطان، بیماری خود ایمنی، صرع، تومور‌ها یا ایمپلنت‌های فلزی یا تحت دارو هستید با پزشک خود مشورت کنید. که خون را نازک می‌کند همچنین اگر اخیراً جراحی کرده‌اید یا اخیراً زخم شده‌اید یا مناطقی از پوست ضعیف یا ملتهب شده‌اید با پزشک خود مشورت کنید.

 

نتیجه‌گیری:

این که آیا برای اولین بار ماساژ را امتحان می‌کنید یا از قبل طرفدار آن هستید و علاقه دارید چیز جدیدی را امتحان کنید در مورد مناسب بودن ماساژ با سنگ گرم با ماساژدر (و ارائه دهنده خدمات بهداشتی) صحبت کنید.
 

منبع: www.verywellhealth.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید