2109
آیا غذا دادن به کودک با قاشق باعث اضافه وزن او می‌شود؟

آیا غذا دادن به کودک با قاشق باعث اضافه وزن او می‌شود؟

1400/03/30 بازدید310

تصمیم گیری در مورد زمان و نحوه معرفی نوزادان به غذاهای جامد برای والدین بسیار طاقت فرسا است. اما جدا از زمان و مقدار ، آیا نحوه معرفی نوزادان به غذاهای جامد نیز می تواند در سلامتی آنها تفاوتی ایجاد کند؟

غذاهایی که بقیه اعضای خانواده می خوردند به سادگی به بچه ها داده می شد. این قبل از طلوع صنعت غذای کودک منجر به این شد که اکثر نوزادان در کشورهای غربی از غذاهای جامد و با استفاده از غذاهای مخصوص نوزادان که کاملاً پوره شده و با قاشق تغذیه می شوند، جدا شوند. تعداد بیشتری از والدین با پیروی از شیر گرفتن کودک به دلیل اجازه دادن به کودک خود ، غذای مشابه سایر اعضای خانواده را بخورند. شواهد نشان می دهد که تأخیر در ورود مواد جامد تا شش ماهگی ممکن است از اضافه وزن نوزادان محافظت کند. بنابراین قاشق ها و پوره ها فراموش می شوند که بچه ها با سرعت خود غذا بخورند که به طور معمول در شش ماهگی قادر به انجام این کار هستند. تحقیقات نشان داده است که والدین از شیر گرفتن کودک استفاده می کنند زیرا احساس می کنند این باعث می شود زمان صرف غذا با استرس بیشتر و راحت تر (هر چند ناموزون) باشد. اما تعداد فزاینده ای از والدین نیز به دلیل پیشنهاداتی که ممکن است به کودک در ایجاد عادت های غذایی بهتر و وزن سالم تر کمک کند ، این روش را دنبال می کنند اما آیا این درست است؟

تحقیقات محدود در مورد از شیر گرفتن نوزاد نشان می دهد که تا حدی بله، می تواند به کودکان در ایجاد عادت های غذایی بهتر کمک کند. تحقیقات با کودکان بزرگتر نشان می دهد وقتی والدین بیش از حد بر میزان و مقدار غذا خوردن کودک خود کنترل می کنند ، احتمالاً کودک دچار مشکلات وزنی می شود. نوزادان و كودكان خردسال در تنظیم میزان مصرف غذا بر اساس نیاز به انرژی مهارت دارند اما والدین آنها را تشویق می كنند كه تمام غذای بشقاب خود را تمام كنند. از سوی دیگر ، رویکرد به رهبری کودک این امکان را برای نوزادان فراهم می کند تا والدین کنترل کنند.

بزرگسالانی که به آرامی غذا می خورند ، دارای اضافه وزن نیستند. همین امر به خوبی می تواند در مورد نوزادان اعمال شود. به طور طبیعی ، کودک برای تغذیه خود و جویدن غذاهای کامل زمان بیشتری لازم دارد تا پوره هایی که با قاشق تغذیه می شوند. نحوه ارائه غذا به نوزادانی که از شیر گرفتن کودک جلوگیری می کنند، ممکن است طیف گسترده تری از مصرف را نیز افزایش دهد. ما می دانیم که این قسمت مهمی در یادگیری کودکان است: وقتی کودکان بزرگتر اجازه دارند با غذا بازی کنند، احتمال خوردن آن بیشتر است.

نتیجه گیری:

از شیر گرفتن کودک اغلب به عنوان یک پیگیری طبیعی با شیردهی در ارتباط است. مادران شیرده بیشتر به کنترل کودک خود در تغذیه عادت دارند اگرچه نوزادانی که با شیشه تغذیه می شوند نیز از شیر گرفتن کودک پیروی می کنند. به طور متوسط ، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند کمتر دچار اضافه وزن یا کلافه خوردن هستند و این ممکن است تفاوت را به جای روش از شیر گرفتن توضیح دهد.

 

منبع: theconversation.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16518 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4975 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11669 بازدید