2109
آیا ماساژ باروری تاثیری در بارداری شما دارد؟

آیا ماساژ باروری تاثیری در بارداری شما دارد؟

1400/03/17 بازدید1022

تلاش برای باردار شدن می تواند استرس زا باشد به خصوص اگر بیشتر از آنچه انتظار می رود طول بکشد. هرچه زمان می گذرد ممکن است در جستجوی چیزی باشید که به شما کمک کند و تعجب کنید که آیا ماساژ به ویژه ماساژ باروری می تواند در بخش کودک سازی کمک کند.

ماساژ باروری چیست؟

تعریف ماساژ باروری در پزشکان مختلف متفاوت است. اما به طور کلی شامل چند تکنیک مشابه است. ماساژ باروری می تواند شامل ماساژ بافتی عمیق شکم در نظر گرفته شده برای افزایش گردش خون باشد که به عقیده برخی از پزشکان برای تقویت باروری است. همچنین می تواند شامل استفاده از برخی نقاط فشار فشاری در اطراف پا به ویژه مچ پا داخلی و خارجی باشد که مربوط به رحم، تخمدان ها و سایر اندام های تولید مثل است. اینها به نوعی ماساژ پا به نام رفلکسولوژی استفاده می شود. روش های آرام سازی منظم مشابه روش های ماساژ طبیعی مانند مالش شانه و گردن نیز می توانند در ماساژ باروری استفاده شوند.

آیا ماساژ باروری می تواند به بارداری شما کمک کند؟

هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد ماساژ به طور کلی یا ماساژهای باروری به طور خاص می توانند مستقیماً روی باروری تأثیر بگذارند و احتمال بارداری را افزایش دهند. اما ماساژ مانند یوگا و مدیتیشن ممکن است به کاهش استرس کمک کند. برخی مطالعات نشان داده اند که ماساژ باعث کاهش سطح کورتیزول (که به آن هورمون استرس نیز گفته می شود) در بدن و افزایش سروتونین و دوپامین که تصور می شود در بهزیستی و بهبود روحیه کمک می کند.

مزایای ماساژ هنگام باردار شدن چیست؟

مهمترین مزیت ماساژ در هنگام بارداری این است که می تواند استرس را از بین ببرد و باعث خلق و خوی کودک سازی شود. برخی تحقیقات نشان داده است که احتمال بارداری در زنانی که در دوران تخمک گذاری استرس بیشتری دارند ، کمتر از زنانی است که هنگام تخمک گذاری استرس کمتری دارند (یا اصلاً استرس ندارند).

آیا ماساژ دادن هنگام باردار شدن ضرری دارد؟

اکثر انواع ماساژ هنگام باردار شدن بی خطر است. ماساژ به طور کلی در سه ماهه اول توصیه نمی شود و مجاز نیست و پس از آن فقط ماساژهای قبل از تولد توسط درمانگران آموزش دیده توصیه می شود. همچنین بهتر است به محض گذراندن سه ماهه اول بارداری به مدت طولانی بخوابید و به پشت بخوابید. با این وجود می توانید هنگام ماساژ به پشت خود بلند شوید. قبل از ماساژ با پزشک خود صحبت کنید. خواه قصد بارداری دارید یا از قبل باردار هستید، بنابراین او از وضعیت شما آگاه است. اگر انتظار دارید با یک ماساژ درمانی مجاز که ماساژ قبل از تولد را تجربه کرده است مراجعه کنید.

انواع ماساژ برای دریافت TTC چه ماساژهایی هستند؟

1- رفلکسولوژی:

رفلکسولوژی از نقاط فشاری خاصی استفاده می کند که در پا یافت می شود و به اندام های مرتبط با تولید مثل کمک می کند. نقاط خاصی که در اطراف مچ پا و بالای پا یافت می شوند با تخمدان ها، رحم و لوله های رحمی مطابقت دارند. برخی از ماساژ درمانی معتقدند که اعمال فشار به این نقاط در زمان های مختلف در طول چرخه شما می تواند شانس بارداری شما را بهبود بخشد.

2- ماساژ شکم:

کسانی که ماساژ را با توجه به باروری انجام می دهند معتقدند تمرکز روی شکم می تواند با تنش پر شود. مهمترین مسئله در هنگام تقویت بارداری است. به خاطر داشته باشید که ماساژ شکم نباید دردناک باشد. اگر چنین است، حتماً فردی که شما را ماساژ میدهد را در جریان بگذارید و از او بخواهید فشار را کاهش دهد یا در غیر این صورت کاری را که انجام می دهد تغییر دهد تا دیگر دردناک نباشد.

3- ماساژ سوئدی:

ماساژ سوئدی محبوب ترین و شناخته شده ترین نوع ماساژ است. این شامل یک لمس سبک تر است و به آرامش معروف است. اگر استرس ناشی از تلاش برای باردار شدن به شدت بر شما سنگینی می کند این روش نرم و ریتمیک می تواند به از بین بردن تنش کمک کند.

4- ماساژ شیاتسو:

  این یکی دیگر از ماساژهای تحت فشار است که می تواند برای برخورد به نقاطی که با اندام های تولید مثل مطابقت دارند و همچنین مواردی که باعث آرامش عمیق می شوند  مفید باشد.

 

منبع: www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16457 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11618 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4265 بازدید