2109
میگرن در دوران بارداری

میگرن در دوران بارداری

1400/03/13 بازدید769

میگرن در واقع از نظر شدت و دفعات در دوران بارداری کاهش می یابد. تحقیقات نشان داد که 50٪ تا 75٪ از زنانی که قبلاً حملات میگرن را تجربه کرده بودند بهبود چشمگیری در علائم میگرن در دوران بارداری داشتند. همچنین نشان داد که این زنان در دوران بارداری میگرن کمتر و شدیدتری را تجربه می کنند. در مقایسه با میگرن بدون هاله می تواند در طی بارداری تا 10٪ از زنان شروع شود. تحقیقات نشان داد در حدود 8٪ از زنان میگرن در دوران بارداری بدتر می شود. همچنین تحقیقات نشان داد که تقریباً 25٪ از زنانی که میگرن بدون هاله را تجربه می کنند، در طول بارداری حملات میگرن را تجربه می کنند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که میگرن پیش بینی های احتمالی عوارض بارداری مانند سقط جنین، پره اکلامپسی و وزن کم هنگام تولد است. با این حال توجه به این نکته ضروری است که مطالعات دقیق کنترل شده برای تعیین وجود ارتباط دقیق بین میگرن در دوران بارداری و هر یک از عوارض بارداری ذکر شده ضروری است.

از طرف دیگر بارداری ممکن است بر تعداد و شدت حمله میگرن تأثیر بگذارد. این اغلب در زنان مبتلا به میگرن بدون هاله وجود دارد. در همین حال برخی از زنان مستعد اولین حمله میگرن در دوران بارداری یا در دوره پس از زایمان هستند. حملات میگرن گاهی اوقات در سه ماهه اول بارداری به دفعات افزایش می یابد، همچنین با پیشرفت بارداری حملات میگرن کمتری اتفاق می افتد.

بارداری گاهی هاله میگرن را تغییر می دهد و ممکن است منجر به هاله بدون سردرد شود. اما این موارد نمونه هاله میگرن در دوران بارداری است. و اگر یک زن باردار تشخیص میگرن مناسب داشته باشد می تواند با خیال راحت هاله میگرن و سایر علائم میگرن را درمان کند.

میگرن پس از زایمان ممکن است در روزهای اولیه پس از تولد نیز رخ دهد. تحقیقات نشان می دهد که میگرن پس از زایمان حدود 34٪ ​​از زنان را تحت تأثیر قرار می دهد و آنها تمایل دارند سه تا شش روز پس از زایمان دوام بیاورند. میگرن پس از زایمان نیز شدت آن کمتر از میگرن سنتی است و با تهوع، بی اشتهایی و فوتوفوبیا ارتباط دارد.

چگونه میگرن در دوران بارداری درمان می شود؟

سه ماهه اول به طور کلی ایده خوبی در مورد اینکه آیا یک زن میگرن را تجربه می کند و همچنین بهترین روش برای درمان آن را ارائه می دهد. اگر زن باردار دچار حمله میگرن شد ، باید به پزشک خود مراجعه کند. سپس  این زن و پزشک می توانند نحوه رفع درد میگرن را تعیین کنند. داروهای پیشگیری کننده میگرن معمولاً برای استفاده در دوران بارداری توصیه نمی شوند. این داروها گاهی اوقات باعث تهوع و استفراغ در دوران بارداری می شوند. آنها همچنین می توانند خطر ابتلا به کم آبی در بدن یک زن باردار را افزایش دهند.

زنان باردار ممکن است از داروی ضد روان پریشی پروکلرپرازین برای درمان حالت تهوع همراه با میگرن استفاده کنند. تحقیقات نشان می دهد که پروکلرپرازین بعید است یک زن را در دوران بارداری به خطر بیندازد و به رفع حالت تهوع کمک می کند.

 

بهترین روش درمان میگرن چیست؟

بهترین روش درمان میگرن به بیمار بستگی دارد. برای زنان بارداری که با میگرن کنار می آیند ملاقات با پزشک یک نقطه شروع عالی برای درمان است. البته برای بیمارانی که با میگرن مزمن سر و کار دارند اما می دانند که داروهای آنها بی اثر است یا باعث عوارض جانبی ناخواسته می شود ممکن است گزینه های درمانی دیگری در نظر گرفته شود.

 

منبع: www.themigraineinstitute.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11604 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3859 بازدید