2109
چرا انجام ماموگرافی مهم است؟

چرا انجام ماموگرافی مهم است؟

1400/02/22 بازدید437

در جهان از هر هشت خانم یک نفر به سرطان سینه مبتلا میشود و این سرطان دومین علت مرگ در کنار سرطان ریه می باشد. بیشتر خانم ها از خود میپرسند که آیا نیازی هست که ماموگرافی را انجام دهم یا خیر؟

آزمایش تصویربرداری برای غربالگری زنان و نشان دادن سرطان سینه ماموگرافی نام دارد. این آزمایش سرطان را نشان میدهد و اگر زود درمان شود نتیجه ی بهتری خواهید گرفت و مشکلی پیش نخواهد آمد.

به همین علت به خانم ها توصیه میشود که در 40 سالگی غربالگری سرطان سینه را با انجام ماموگرافی شروع کنند و سالانه این کار را انجام دهند تا مطمئن شوند که مشکلی وجود ندارد. ممکن است خانم های 55 سال به بالا هر دوسال یکبار این کار را انجام دهند. یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از سرطان سینه، غربالگری است.

در ادامه شش دلیل برای انجام ماموگرافی وجود دارد که با خواندن این مطلب در نی نی سایت متوجه خواهید شد که به چه علت باید این آزمایش را انجام دهید.

۱. داشتن توده را نمیتوان احساس و لمس کرد:

قبل از اینکه بخواهید توده و دردی را در سینه تان احساس کنید با ماموگرافی میتوانید متوجه آن شوید. ممکن است شما هیچ احساسی را نداشته باشید و حس نکنید که توده ای در سینه تان است. شما بدون اینکه بدانید سرطان سینه تان درحال رشد و افزایش است و وضع تان روز به روز بدتر خواهد شد.

۲. اگر سرطان سینه پیشرفت نکرده باشد میتوان 99 درصد آن را درمان کرد:

همان طور که ماموگرافی نمیتواند از منتشر شدن سرطان سینه جلوگیری کند درمان های مختلفی برای جلوگیری از بیشتر و وخیم شدن سرطان سینه وجود دارد. زمانی که سرطان سینه  تشخیص داده میشود بیش از 99 درصد میتوان درمان اش کرد.

۳. انجام ماموگرافی میتواند جان سینه و خودتان را نجات دهد:

زمانی که بتوان سرطان سینه را زودتر تشخیص داد احتمال اینکه به جراحی ماستکتومی و برداشتن سینه نیازی نباشد وجود دارد. ممکن است پزشک از روش لومپکتومی برای تومور سرطانی استفاده کند تا آسیبی به بافت اطراف آن نرسد.

۴. با افزایش سن خطر ابتلا به سرطان سینه هم افزایش پیدا میکند

هرچه قدر که سن تان بالا برود بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستید به همین دلیل با انجام ماموگرافی این بیماری درمان نمیشود. حتما باید از 40 سالگی به بعد هرساله غربالگری سرطان سینه را انجام دهید. داشتن موارد همچون چاقی، مصرف الکل، کم تحرکی و سابقه خانوادگی نیز میتواند شما را به سرطان سینه مبتلا کند.

طبق آمار گرفته شده 85 درصد از خانم ها هیچ سابقه خانوادگی ندارند با این حال اگر بین اعضای خانواده تان کسی به سرطان سینه مبتلا نشده باشد شما خودتان هم در معرض این سرطان خواهید بود.

۵. چند دقیقه وقت گیر است:

ممکن است ماموگرافی کار راحتی نباشد اما فقط 20 دقیقه از وقتتان را میگیرد و بقیه وقت را میتوانید کنار عزیزانتان باشید و از باهم بودنتان لذت ببرید.

 

منبع: www.medstarhealth.org

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها