2109
مواردی که قبل از انجام ماموگرافی باید بدانید

مواردی که قبل از انجام ماموگرافی باید بدانید

1400/06/31 بازدید3977
1- زمانبندی ماموگرافی:

اگر هنوز یائسگی شما شروع نشده است بهتر است ماموگرافی را هفته بعد از دوران قاعدگی‌تان شروع کنید زیرا حسایت سینه بعد از قاعدگی کمتر است.


2- آمادگی برای ماموگرافی:

 استفاده از عطر،اسپری و لوسیون زدن به زیر بغلتان خودداری کنید چون باعث می‌شود تصویر ماموگرافی واضح نباشد و اگر به کافئین حساسیت دارید بعد از صبحانه قهوه مصرف نکنید. لباس بالا تنه خود را باید هنگام ماموگرافی در بیاورید و از لباس دوتکه استفاده کنید.

3- ورود:

 بعد از ورودتان ممکن است از شما سوالاتی پرسیده شود که درباره بیماری‌های زمینه‌ای در خانواده شما است که باید پاسخ آنها را بدانید.

4- در طول ماموگرافی:

‌یک تکنسین آموزش دیده سینه شما را روی سطح صاف دستگاه ماموگرافی قرار می‌دهد. آنها دو تصویر می‌گیرند که ابتدا سینه‌های شما را از بالا و سپس پهلو را فشرده می کنند. اگر می‌توانید سعی کنید در طول ماموگرافی آرام باشید. 

5- بعد از ماموگرافی:

 ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما نتایج شما را طی چند هفته پیگیری می‌کند و بیشتر موارد این نتایج سرطانی نیستند. اگر مورد غیرطبیعی تشخیص داده شود برای انجام ماموگرافی تشخیصی باز خواهید گشت که تصاویر با جزئیات بیشتر و احتمالاً سونوگرافی تهیه می‌کند. رادیولوژیست شما بلافاصله اسکن شما را بررسی می‌کند.
 

احساس امنیت حین ماموگرافی:

مهم این است که شما به سلامتی خود توجه کنید و تشخیص درست و به موقع بیماری می‌تواند درمان را به جلو بی‌اندازد. فکرکردن در مورد اولین ماموگرافی ممکن است ترسناک باشد اما دلایل انجام ماموگرافی بسیار بیشتر از درد آن است که ممکن است احساس کنید. به هر حال ماموگرافی می‌تواند زندگی شما را نجات دهد.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15480 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11002 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2241 بازدید