2783
زنان کارآفرین

زنان کارآفرین

1400/02/04 بازدید2738

کارآفرینان افرادی هستند که توانایی و استعداد انجام خیلی از فعالیت ها را دارند اما شغل و کار مناسبی با توجه به توانایی هاشون وجود ندارد و افرادی هستند که برای دیگران کار و شغل ایجاد میکنند. امروز هم سوم اردیبهشت روز کارآفرینی است و به همین مناسبت لیستی از زنان کارآفرین ایرانی را در این مطلب برای شما جمع آوری کردیم.

 

کار آفرین یاسمن مویدی

مجموعه تحت مدیریت یاسمن مویدی برای 4000 هزار نفر بانو شغل ایجاد کرده است. او با تحصیلات تا مقطع کارشناسی در گروه کالایی تجهیزات ورزشی شرکت «موسسه صلح و دوستی بین المللی برای تونیک» را مدیریت می کند که در سال 1348 تاسیس شده است. مویدی عضو هیات رییسه چندین مجموعه و موسسه و انجمن در ابعاد ملی و بین المللی است و تاکنون دو جایزه مهم را برای موفقیت ها و کارآفرینی و ایجاد اشتغال دریافت کرده است.

 

کار آفرین زهره صداقت سلطان آبادی

زهره صداقت سلطان آبادی مدیرعامل مجموعه ای است که در آن شاغلین همه زنان سرپرست خانوار یا زنان بدسرپرست هستند. او که در حوزه منسوجات فعالیت می کند، فوق دیپلم مدیریت کسب و کار دارد و واحد تولیدی اش را در سال 1385 تاسیس کرده است. نام شرکت اش تولیدی صداقت است و او صادقانه یاور زنانی است که مشکلات عدیده ای داشتند و حالا بانوان نسبتا موفقی هستند و در کنار مدیرعامل خود برای رشد هر چه بیشتر واحدشان تلاش می کنند. سلطان آبادی عضو مجامع امور صنفی بانوان خیاط است و تاکنون جوایز مهمی را از استانداری خراسان گرفته است.


کار آفرین زلیخا عادلی

زلیخا عادلی تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده و مدیر آموزشگاه فنی حرفه ای آزاد نگارستان از شرکت تعاونی و صنایع دستی فرش دستباف گل نگار ترکمن است که در سال 1382 تاسیس شده است.

عادلی عضو شورای آموزشی طراح و ممیزی سوالات عضو هیات امنای کانون کارآفرینان استان، رئیس کمیسیون بانوان کانون کارآفرینی استان گلستان، ناظر فنی نمونه، رابط و مشاور اداره تعاون شهرستان در فرمانداری و عضو انجمن کتابخانه عمومی است. او پیش از این نیز به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده است. 90 درصد شاغلین شرکت تحت مدیریت این بانوی کارآفرین بانوان هستند.


کار آفرین مرضیه مکرمی

در مجموعه تحت مدیریت مرضیه مکرمی 300 زن مشغول فعالیت هستند. او تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده و از سال 1389 شرکت صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت را تاسیس کرده و خود مدیرعامل آن است.

لوح تقدیر از مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان روستایی و عشایری، لوح تقدیر از مرکز آموزش بازرگانی استان فارس، لوح تقدیر از فرمانداری شهرستان مرودشت، لوح تقدیر از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت و لوح تقدیر از مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان از جمله جوایزی است که قبل از این جایزه کشوری به دست آورده است. مکرمی عضو جمعیت هلال احمر و مسئول صندوق اعتبارات زنان روستایی است.


کارآفرین سهیلا سلحشور کردستانی

سهیلا سلحشور کردستانی دارای مدرک فوق دکترای تخصصی بیولوژی است و از فعالان شناخته شده و موفق گروه کالایی تجهیزات پزشکی و دارویی است.

دکتر کردستانی مدیرعامل شرکت کیتوتک است که در سال 1380 تاسیس کرده و حالا از موفق ترین شرکت های این حوزه و دارای معروفیت جهانی است. سلحشور کردستانی 22 مورد اختراع ثبت شده دارد و بیش از 50 مقاله را در ژورنال ها و نشریات داخلی و خارجی منتشر کرده و همچنین دو کتاب هم در حوزه کاری اش دارد.


کار آفرین آزاده داننده

آزاده داننده با تحصیلات تا مقطع لیسانس مهندسی و علوم کامپیوتر در گروه کالایی ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می کند و مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات بهاران است که در سال 1383 تاسیس شده و یک مجموعه موفق و شناخته شده در این حوزه است.

داننده عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و عضو انجمن زنان کارآفرین است و محیط کاری مجموعه ای که مدیریت می کند کاملا زنانه و موفق است.


کار آفرین تبسم لطیفی

تبسم بنیان گذر استارتاپ مامان پز است. او فارغ التحصیل مهندسی برق از دانشگه صنعتی شریف است. مامان پر شبکه ای از آشپزها در منزل هستند. این خانمهای خانه‌دار به سفارش مشتریان غذاهای خانگی درست می‌کنند و به دست مشتریان می‌رسانند.او از بانوان کارآفرین ایران محسوب می شود.

 

این لیست کوتاهی از بیشمار زنان سخت کوش و کارآفرین این سرزمین است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
2788

پربازدیدترین ها

پیش‌بینی زمان مرگ با یک روش ساده

نوشته

1 هفته پیش
|
5139 بازدید

علل و درمان سوراخ شدن رحم

نوشته

1 هفته پیش
|
2852 بازدید

بهترین هدیه برای کودکان

نوشته

2 هفته پیش
|
3075 بازدید

رابطه جنسی در بارداری مجازه؟

نوشته

8 ساعت پیش
|
704 بازدید