2109
بزرگترین فایده‌ی" زایمان طبیعی" کاهش مرگ مادر است

بزرگترین فایده‌ی" زایمان طبیعی" کاهش مرگ مادر است

1393/04/19 بازدید729

 میترا رضااف مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده و تغذیه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: زایمان یک امر طبیعی است، اما با این وجود در تمام خانم‌های باردار روند زایمان یکسان نمی‌باشد.

 
وی افزود: عوامل متعددی از جمله عوامل ذاتی و اکتسابی مانند برخی از بیماریها می‌تواند سیر حاملگی را تغییر داده و باعث شوند زایمان به صورت غیرطبیعی انجام شود که خوشبختانه با مراقبتهای دوران بارداری می توان  بسیاری از موارد خطرناک برای مادر و جنین را تشخیص داد و به موقع برای حفظ سلامت مادر و جنین اقدام نمود.
 
وی در خصوص مزایای زایمان طبیعی اظهار داشت: اولین مزیت زایمان طبیعی پیشگیری از خطر مرگ است زیرا جراحی سزارین مانند تمام جراحی‌ها دارای خطر مرگ ناشی از عوامل بیهوشی گزارش شده است که نسبت مرگ و میر پری ناتال زنان در سزارین 7 برابر زایمان طبیعی است.
 
رضا اف درباره دومین مزیت این زایمان طبیعی گفت: در واقع شایع‌ترین انواع عفونت پس از جراحی سزارین، عفونت محل زخم جراحی و عفونت مثانه است.
 
مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت نیشابور اضافه کرد: سومین مزیت ، به پیشگیری از « از دست دادن خون » برمی گردد که به طور متوسط،‌ خونی که در زایمان طبیعی از دست می‌رود حدود 700-500 میلی‌لیتر است و در مقابل خونی که در سزارین انتخابی از دست می‌رود حدود 1000 میلی لیتر است.
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها