2109
چالش‌های یک فینگر فود خوار

چالش‌های یک فینگر فود خوار

1399/10/01 بازدید814

بارها شده است که با دیدن تهیه­ی یک فینگر فود متفاوت در اینستاگرام، آپارات، یوتیوب و حتی خواندن یک دستور آشپزی متفاوت، تمام ظروف آشپزخانه را به‌کار گرفته‌ام تا یک آشپزی ماجراجویانه انجام دهم. اما نتیجه چه شده است، غذایی که شبیه به همه‌چیز است به‌غیر از آن‌چه تصویرش را دیده‌ام. حقیقت آن است که آشپزی نوعی هنر است و قرار نیست همه هنرمند شوند، به همین خاطر است که از قدیم گفته‌اند کار هر کس نیست خرمن کوفتن... بگذریم!

در هرصورت من عاشق غذاهای فینگر فودی هستم و در این مقاله قصد دارم چالش‌هایی را که در این مدت گرفتارش بوده‌ام تا یک خرید فینگر فود را انجام دهم برایتان بنویسم. فقط قول دهید که تا آخر مقاله همراه من شوید.

فینگر فود غذایی متفاوتنمی‌دانم شما چه مقدار با فینگر فود آشنا هستید و آیا تا به‌حال پیش آمده است که در سبد غذایی خود از طعم‌های متفاوت فینگر فودها استفاده کنید؛فینگر فود به آن نوع غذاهایی گفته می‌شود که بدون نیاز به قاشق و چنگال امکان خورده شدن دارند، یعنی این امکان وجود دارد که غذا با دست خورده شود. غذاهای فینگر فودی، لقمه‌های کوچکی هستند که طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند از نان و پنیر تا سوشی. غذاهایی که مربوط به یک جغرافیای خاص نمی‌شوند و در همه­ی مکان‌ها امکان تهیه و میل کردن آن وجود دارد.

اما چرا فینگر فود غذای محبوب من شد! زمانی که دانشجو بودم و از غذاهای سلف دانشگاه هر روز استفاده می‌کردمدچار ناراحتی‌های گوارشی شدم. معدهٔ من به غذاهای دانشگاه سازگار نبود و دوره‌ای سخت از بیماری را تجربه نمودم. در آن زمان زندگی یکی از اساتید ذهن مرا به خود مشغول کرد. استاد مربوطه از صبح تا شب در بیرون از خانه مشغول بود و تنها پاسی از شب گذشته کارش تمام می‌شد و به منزل مراجعه می‌کرد. او هم مانند من به بیماری گوارشی دچار بود و هر غذایی را نمی‌توانست بخورد برای همین همیشه در کیفش چند ظرف کوچک غذا بود که در زمان‌های مختلف این غذاها را میل می‌کرد، هم تمام روز انرژی داشت و هم هیچگاه گرسنگی را تحمل نمی‌کرد. زمانی که از او دربارهٔ محتویات ظروف سؤال پرسیدم او واژه‌ی «فینگر فود» را استفاده کرد. غذاهایی که نه نیاز به گرم کردن داشتند و نه در یک ظرف دربسته فاسد می‌شدند. از آن روز سالها می‌گذرد و من سالها است که به‌دلیل حضور زیاد از وقتم در خارج از خانه ناچار شده‌ام غذاهای فینگر فودی استفاده نمایم. اما هیچ‌گاه آشپز خوبی نبوده‌ام و برای همین بیشتر زمان‌ها از بستر مجازی اقدام به خرید فینگر فود کرده‌ام زیرا کمتر فروشگاهی در شهر پیدا می‌شود که فینگر فود را برای مشتریان خود تهیه نماید.

چالش‌های فینگر فودی

بسته‌بندی و ارسال

از آخر به اول شروع می‌کنم، بعد از سفارش و خرید فینگر فود مهمترین چالش «ارسال فینگر فود» است. همان‌طور که گفته شد،فینگر فود در اکثر مواقع لقمه‌های کوچک غذا است که باید در بسته‌بندی‌های مخصوص ارسال شود. اما در بیشتر مواقع این بسته‌بندی‌ها تبدیل به ظرف‌های یک‌بار مصرف، جعبه‌های پیتزا و یا پاکت‌های پلاستیکی می‌شود که همین ارسال نادرست باعث خراب شدن فینگر فود می‌شود. برای همین در هنگام «سفارش فینگر فود» باید دقت شود که از تامین‌کننده‌ای خرید شود که تعهد کافی برای ارسال فینگر فود داشته باشد.

چالش دوم مطابقت فینگر فود خرید شده با فینگر فود ارسال شده است. این اتفاق برای من بسیار پیش آمده است که عکس غذایی که سفارش داده‌ام با آنچه برایم ارسال شده است از زمین تا آسمان تفاوت داشته است. عکس یک سینیمزه بزرگ تبدیل شده به یک بشقاب مزه! یا یک کوکوسبزی به اندازه­ی کف دست تبدیل به کوکویی به اندازه­یدهانه­ی یک فنجان شده است. برای همین در هنگام خرید فینگر فود باید دقت شود که تأمین‌کننده آن‌چه را به تصویر می‌گذارد حقیقت باشد و تصویری دروغین به نمایش نگذاشته است.

چالش سوم، مواد اولیه­یفینگر فود است. تجربه‌های «خرید فینگر فود» به من ثابت کرده است که بسیاری از تأمین کنندگان فینگر فود از مواد اولیه­ی با کیفیت استفاده نمی‌کنند یا حداقل برای تمام فینگر فودها این امکان را ندارند که از مواد با‌کیفیت استفاده کنند برای همین در سفارش فینگر فود باید بیش از دیگر غذاها دقت به عمل آورد زیرا فینگر فود نیازمند مواد اولیهی باکیفیت است.

چالش چهارم که یکی از مهمترین چالش‌ها در سفارش فینگر فود است، مدت زمان بین سفارش تا رسیدن فینگر فود است. همان‌طور که گفته شد غذاهای فینگر فود مانند غذاهای رستوران‌ها نیست که همیشه پخته شده و آماده­ی سرو شدن است. تأمین کنندگان فینگر فود به‌دلیل وسعت حوزه­ی کاری معمولاً بعد از سفارش مشتری غذا را آماده می‌نمایند که همین امر بازه­ی زمانی خاصی را معمولاً بین چهار ساعت تا یک روز کاری را شامل می‌شود. بیشتر مواقع غذای فینگر فودی باید سریع آماده شود و به دست مشتری برسد، مثلاً امکان دارد که شما هوس یک عصرانه­ی متفاوت کنید و یا یک مهمان ناخوانده برای شما برسد که هر غذایی میل نمی‌کند. یا در محل کارتان نیاز به یک غذایی کم حجم پیدا می‌کنید که سریع میل کنید و به ادامه‌ی کارتان برسید. البته که این مشکلی نیست که حل نشود اما بسیار زمان‌بر است یعنی شما باید با چندین رستوران و پیج ارتباط برقرار کنید تا خرید فینگر فود انجام دهید. که در بعضی از مواقع عطای فینگر فود را به لقایش می‌بخشید.

این چالش‌ها کمی کار را برای من سخت کرده بود اما یک روز....

Fingerfood.ir

برای فردی که عاشق فینگر فود و تنوع بی‌شمار این نوع از غذا است هیچ‌چیز نمی‌تواند مانند آشنایی با یک دوست فینگر فودی خوشحال‌کننده باشد. یک اتفاق ساده در یک مهمانی مرا با دوستی آشنا کرد که از گردانندگان پلتفرم Fingerfood.ir بود. پلتفرمی که در صنعت فینگر فود فعالیت داشت و تعداد زیادی از تامین‌کنندگان فینگر فودی را گردهم جمع کرده بود. زمانی که از دوستم درباره­ی چالش‌های فینگر فودی صحبت می‌کردم و از دغدغه‌هایم برایش می‌گفتم او  به این مطلب اشاره داشت که این پلتفرم دقیقاً با این دیدگاه ایجادشده است که «خریدفینگر فود» کار ساده و اتفاق ساده‌ای باشد. او می‌گفت برعکس پیج‌های اینستاگرامی که شما با یک فروشنده در ارتباط هستید در این پلتفرم با انواع تامین‌کنندگان مواجه هستید و می‌توانید از هر تامین‌کننده‌ای که خواستید خرید کنید. این پلتفرم تنها یک حلقه­ی اتصال بین خریداران و تامین‌کنندگان فینگر فود است و هیچ درصد و یا کارانه‌ای از خریدار گرفته نمی‌شود. در خرید فینگر فود از پیج‌های اینستاگرام شما اگر با مشکلی روبرو شوید، کم پیش می‌آید که شکایت شما راه به‌جایی ببرید، اما در خرید از پلتفرم Fingerfood.ir شما اگر با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید شکایت خود را از تأمین‌کننده با متولیان امر در جریان بگذارید و مطمئن شوید که به شکایت شما رسیدگی می‌شود. این مورد یکی از محاسن پلتفرم Fingerfood.irاست هم برای خریدار و هم برای تأمین‌کننده، زیرا خریدار مطمئن است که تأمین‌کنندگانی که در این پلتفرم حضور دارند از استانداردهای لازم بهره‌مند هستند و می‌تواند به آن‌ها اطمینان کند و هم تأمین‌کننده که اطمینان دارد همه­ی همکاران از استاندارد کافی برخوردار هستند و همین امر باعث اعتماد بیشتر مشتری و امکان فروش بیشتر برای او می‌شود. ضمن آن‌که وسعت تأمین‌کنندگان سبب می‌شود که نیاز نباشد همه­یتأمین‌کنندگانهمه­ی انواع فینگر فود را تهیه نمایند، بلکه می‌توانند نسبت به تبحر خود و وسعت کار خود تعداد خاصی از فینگر فودها را در لیست فروش فینگر فود قرار دهند و مشتری همیشه با فراغ بال «سفارش فینگر فود» خود را ثبت کند. فراموش نباید کرد سبک زندگی مردمان ایران عوض شده است. دیگر خبری از مهمانی‌های قدیمی و سفره‌های چند متری پهن شده نیست. مهمانی‌ها به بهانه‌های مختلف از نامزدی و جشن تعیین جنسیت و جشن تولد و سالگرد ازدواج گرفته تا مراسم عزا و یادبودهای مشاهیر همه و همه با غذاهای فینگر فودی برگزار می‌شود. میهمانان دیگر بر سفره‌ها نمی‌نشینند و بشقاب‌ها از برنج و خورش‌های پرکالری پر نمی‌شود. همه حواسشان به کالری غذا است. حتی در خانه‌ها نیز آن‌قدر فرصت نیست که یک روز کامل خانم‌ها کنار اجاق‌گاز بایستند. حالا اکثر خانم‌ها شاغل هستند و فرصت آشپزی مثل قدیم را ندارند. زندگی به‌شدت در حال مدرن شدن است و باید به‌پیشرفت. حالا این روزها اگرچه نتوانستم تأمین‌کننده­یفینگر فود شوم اما یک مشتری پروپاقرص این پلتفرم هستم. راستی شما اگر مهارت کافی در این زمینه دارید و قصد دارید به درآمدزایی برسید شانس خود را با این پلتفرم امتحان کنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16408 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11601 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3744 بازدید