2109
چگونه از شر چروکهای صورت خلاص شویم؟

چگونه از شر چروکهای صورت خلاص شویم؟

1399/04/03 بازدید1454

پوست بزرگ‌ترین ارگان بدن است که در بزرگ‌سالان سطحی حدود دو مترمربع دارد و وزن آن حدود سه الی چهار کیلوگرم است. پوست به‌عنوان اولین سد دفاعی بدن در مقابل جراحت‌های فیزیکی می‌باشد. پوست در کنترل دمای بدن نقش داشته و سلامتی آن رابطه مستقیمی با زیبایی فرد دارد. یکی از دلایل کمرنگ شدن زیبایی ایجاد چین‌وچروک‌های صورت می‌باشد.

چین‌وچروک، به خطوط ایجادشده روی پوست گفته می‌شود. برخی از چین‌وچروک پوست آن‌قدر عمیق می‌شوند که در اطراف چشم، دهان و گردن قابل‌مشاهده هستند.

علت به وجود آمدن چین‌وچروک‌ها متفاوت است که تعدادی از آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

 

  • علت به وجود آمدن چین‌وچروک پیشانی

دلیل اصلی به وجود آمدن چین‌وچروک‌های پیشانی کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست است. این پروتئین‌ها مسئول قابلیت ارتجاعی و کشسانی پوست ما هستند، اما با بالا رفتن سن تولید آن‌ها کاهش می‌یابد. اقدامات پیشگیرانه شامل:

  1. به حداقل رساندن استرس و اضطراب
  2. استفاده از ضد آفتاب مناسب جهت محافظت در برابر اشعه‌های UV
  3. اجتناب از سیگار کشیدن
  4. نوشیدن فراوان آب
  5. دنبال کردن یک برنامه روزانه جهت محافظت از پوست مخصوصاً استفاده از مرطوب‌کننده خوب.

جهت مطالعه اطلاعات بیشتر در مورد مکمل های کلاژن ساز کلیک کنید.

 

خطوط میان بینی و لب (خطوط بین لبی) مجموعه‌ای از چین‌وچروک‌های عمیق هستند که از کنار بینی شکل‌گرفته و تا گوشه‌های لب امتداد دارند.

 

علت ایجاد چروک میان بینی و لب

با بالا رفتن سن چروک میان بینی و لب عمیق‌تر شده و ساختارهای حمایتی گونه‌ها ضعیف می‌شوند. تکرار لبخند نیز موجب برجسته‌تر شدن این خطوط می‌گردد.

چروک میان بینی و لب طبیعی بوده و نشانه اجتناب‌ناپذیر پیری پوست می‌باشند، اما باعث می‌شوند تا صورت خسته و پیر به نظر برسد و سن شمارا بالا ببرد.

 

خطوط ماریونت یا اندوه چیست؟

خطوط ماریونت مجموعه‌ای از چین‌وچروک‌های عمیق هستند که از گوشه لب تا چانه ادامه‌دارند. بسیار شبیه به چروک میان بینی و لب هستند و روش درمان آن‌ها نیز تقریباً یکسان است.

عوامل متعددی در ایجاد چین‌وچروک پوست نقش دارند که می‌توان از بروز این موارد جلوگیری کرد، اما برخی دیگر قابل‌پیشگیری نیستند. این موارد عبارت‌اند از:

  • سن: با بالا رفتن سن به‌طور طبیعی از میزان انعطاف‌پذیری و کشسانی پوست کاسته می‌شود و پوست شکننده می‌گردد. کاهش تولید چربی‌های طبیعی پوست و خشکی آن سبب چین‌وچروک صورت می‌شود. درنتیجه چربی موجود در لایه‌های عمیق پوست از بین می‌رود و پوست شل و افتاده شده که منجر به تشکیل چین‌وچروک می‌شود.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید: تشعشعات فرابنفش باعث تسریع فرایند پیری پوست می‌شود، این مسئله دلیل اصلی تشکیل چین‌وچروک زودهنگام پوست است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تخریب بافت همبند رشته‌های پروتئینی کلاژن و الاستین می‌شود که در لایه‌های عمیق پوست قرار دارند. پوست بدون حمایت بافت همبند، قدرت و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. سپس پوست شل شده و چین‌وچروک ظاهر می‌گردد.
  • استعمال دخانیات: سیگار کشیدن می‌تواند فرایند پیری پوست را تسریع کند و منجر به وجود آمدن چین‌وچروک شود. این امر می‌تواند به علت تغییر در خون‌رسانی و نهایتاً اکسیژن‌رسانی به پوست ایجاد شود.
  • حرکات تکراری صورت: انجام دادن برخی از حرکات صورت مانند لبخند زدن یا اخم کردن می‌تواند منجر به تشکیل چین‌وچروک و خطوط صورت شود. هر بار که از عضلات صورت استفاده می‌کنید، تعدادی شیار زیر سطح پوست تشکیل می‌شود. با بالا رفتن سن و پیر شدن پوست از میزان انعطاف‌پذیری و کشسانی آن کاسته می‌شود و دیگر نمی‌تواند شادابی و طراوت قبل را به دست بیاورد. سپس این خطوط به یکی از ویژگی‌های دائمی صورت تبدیل می‌شوند.

 

راه‌های مختلفی جهت حفظ شادابی و سلامتی پوست وجود دارد که امروز می‌خواهیم به معرفی و مصرف ماسک‌های زیبایی صورت بپردازیم.

ماسک صورت این قابلیت را دارد که وضعیت پوست شما یا بعضی از مشکلات پوستی را درمان کند.

به‌طورکلی، ماسک های صورت به 2 صورت نقابی یا کرمی می‌باشند.

ماسک نقابی به شکل صورت طراحی‌شده است و کل صورت شمارا می‌پوشاند و جای چشم‌ها، بینی و لب‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که به‌راحتی خودتان می‌توانید بر روی صورتتان قرار دهید.

توصیه می‌شود ماسک صورت موردعلاقه و سازگار با نوع پوست خود را از میان ماسک کرمی و ماسک نقابی انتخاب کنید و استفاده از آن را در برنامه هفتگی خود حتماً قرار دهید.

 

ماسک‌ها معمولا حاوی عناصری مانند:

عسل، آلوئه ورا، میوه‌ها، چربی‌های ضروری، روغن‌های ماساژ، گیاهان دارویی و ویتامین‌ها هستند. بعد از پایان رسیدن فعالیت 10 الی 15 دقیقه‌ای ماسک، این ترکیب باید از روی پوست صورت پاک شود.

جهت مطالعه بیشتر در مورد مزوتراپی و راه‌های شادابی پوست کلیک کنید.

 

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به پیج اینستاگرام @amitismed - @beautyino و یا به وب سایت شرکت آمیتیس مراجعه کنید.

 

ارسال نظر شما

login captcha

با سلام، توی این سایته نوشتن که برای جوانسازی پوست، دستگاه فیس آپ هم خوبه! فقط من سوالم اینه که واقعا برای چین و چروک پوست هم خوبه؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16429 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11607 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3959 بازدید