2109
پوستی صاف و شفاف یا پر از چین و چروک؛ انتخاب شما کدام است؟

پوستی صاف و شفاف یا پر از چین و چروک؛ انتخاب شما کدام است؟

1399/07/05 بازدید3484

چروک و شل شدن پوست خصوصا پوست صورت پس از اجرای یک رژیم غذایی، کابوسی است که هیچکس دوست ندارد به آن دچار شود. اما خب، ممکن است گاهی با قدم گذاشتن در مسیر اشتباه کاهش وزن، به جای داشتن پوستی صاف و زیبا با چروک های ریزو درشت بسیاری مواجه شد.

هرگز زیبایی خود را فدای لاغری سریع و کاهش وزن چندین کیلوگرمی نکنید. بسیاری با دیدن تبلیغاتی که مبنی بر لاغری سریع در سایت های نامعتبر و فضای مجازی دست به دست می شود، دیگر چشم شان چیزی نمی بیند و فکرشان تنها حول محور کاهش وزن و داشتن اندامی خوش فرم می گردد. بدون فکر رژیم های این چنینی را اجرا می کنند بدون آن که بدانند چه بلایی بر سر خود می آورند.

ممکن است شما هم چربی های شکم و پهلو دیگر برای تان قابل تحمل نباشند و از دیدن شان در مقابل آینه خسته شدید، اما این هم نمی تواند دلیل قابل قبولی برای اجرای یک رژیم سخت و آسیب رساندن به پوست و زیبایی آن باشد!

پیش از آن که قصد دارید یک رژیم غذایی را اجرا کنید، ابتدا به این فکر کنید که این رژیم چه بلایی بر سر شما و زیبایی تان می آورد؟!؟ آیا می توانید تضمین کنید که با پیروی از آن وزن کم کنید بدون آن که هیچ آسیبی به خودتان برسانید؟ آیا رژیم مورد نطرتان شما را به تحمل گرسنگی دعوت می کند؟ اگر پاسخ تان به این پرسش ها مثبت است، پس همین حالا این رژیم را کنار بگذارید و به جایش به رژیمی را اجرا کنید که نه تنها به درمان چاقی تان می پردازد بلکه به عنوان یک رژیم زیبایی نیز ایفای نقش می کند.

آسیب های رژیم های سخت تمامی ندارند!

کاهش وزن در سه روز، در هفت روز 10 کیلو وزن کم کنید، چگونه در دو روز وزن کم کنید؟ و ... . این ها جملاتی هستند که متاسفانه این روزها به وفور در رسانه ها و سایت ها و برخی شبکه های ماهواره ای زیاد به گوش تان می خورد. حتی تعداد زیادی از افراد نیز به صورت خودسرانه و بدون فکر از این نوع رژیم لاغری استفاده کرده و یا خود به حذف برخی مواد غذایی از سفره شان اقدام می کنند. در واقع به دنبال کاهش وزن سریع هستند، در حالی که این کاملا اشتباه است.

با همه ‌گیر شدن معضل چاقی، تصمیم به لاغری و استفاده از برنامه رژیم غذایی نیز بیشتر شده است. اگر یک بررسی کوچک انجام دهید، به عنوان مثال بین دوستان و آشنایان تان، متوجه خواهید شد که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب چقدر می تواند تاثیرگذارتر از استفاده از رژیم های سخت و دشوار باشد!

احتمالا برای تان سوال پیش می آید که چه نوع رژیم غذایی مناسب است؟ پاسخ به این سوال سخت نیست، فقط یک نکته را درنظر بگیرید، یک رژیم لاغری سالم، رژیمی است که شما را از خوردن تمام مواد غذایی منع نکند. لاغر شدن مساوی با نخوردن و تحمل گرسنگی نیست! برنامه غذایی سالم است که میزان غذا خوردن شما را متعادل کند نه این که چیزی را حذف کند.

رژیم لاغری در واقع به کارها و عادات سالم برای زندگی گفته می شود که شامل، خوردن میوه و سبزیجات، عدم استعمال دخانیات و نخوردن الکل را شامل می شود. اما سوال بسیار مهم این است که بعد از پروسه ی رژیم گرفتن و اتمام آن آیا راهی وجود دارد که از افزایش وزن مجدد جلوگیری کرد یا این که وزن را در حالت تعادل نگه داشت؟ هیچ ‌کس دوست ندارد پس از این که به ‌سختی وزن خود را کم کرد، با پوستی شل و آویزان مواجه شود یا وزنی که با هزار زحمت از دست داده، دوباره بازگردد. پس چه باید کرد؟

با من و رژیم لاغر شوید و زیبا

بیشترین و مهم ترین دغدغه و نگرانی در طول فرآیند لاغر شدن؛ ثابت نگه داشتن وزنی است که به آن رسیده اید. پس از این که تصمیم به لاغر شدن و کاهش وزن خود می گیرید و به دنبال یک رژیم غذایی مناسب هستید، باید دقت داشته باشید که این فاکتور مهم را نیز داشته باشد؛ ثبات وزنی.

این که هیچ کدام از شما دوست نداشته باشید پس از این که یک رژیم لاغری را اجرا کردید و زحمت کشیدید، به همان وزن سابق خود بازگردید، کاملا طبیعی است. مشکل این جاست که بدن از طریق کاهش میزان سوخت و ساز برای بازگرداندن چربی از دست ‌رفته تلاش خواهد کرد. درباره‌ ی این سوال، هنوز اختلاف ‌نظر و سلیقه وجود دارد و سوال همچنان باقی است. جالب است بدانید که این مطلب با پاسخ به این سوال مهم به پایان می رسد، پس همین چند خط طلایی را از دست ندهید.

همان طور که پیش تر هم گفته شد، برای کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن و حفظ زیبایی باید به تغییر عادات غذایی تان بپردازید. یعنی کم و به موقع غذا بخورید و به خوردن مواد غذایی سالم مفید روی بیاورید. رژیم های غذایی شدید که با شعار کاهش وزن سریع، در فضای مجازی دست به دست می شوند، نمی توانند برای مدت طولانی کار کنند چرا که این نوع تغییر در شیوه زندگی، حفظ نمی شود و ماندگار نیست و زمانی که شما رژیم را متوقف می کنید به احتمال زیاد دوباره به عادات قدیمی و وزن اولیه بازمی گردید و حتی کمی هم چاق تر می شوید. در عوض، انتخاب رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی، تغییراتی هستند که شما می توانید آن ها را یک بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید.

برای داشتن اندامی متناسب و کمری باریک و درعین حال سالم بودن فقط کافیست وارد وب سایت من و رژیم شوید و با وارد کردن مشخصات دقیق تان، رژیم های غذایی مناسب خود را دریافت کرده و نسبت به تغییر وزن تان اقدام نمایید. نکته ی بسیار مهم در مورد سایت من و رژیم این است که این وب سایت به شما کمک می کند که وزن خود را ثابت نگه دارید و دائما وزن تان دچار نوسان نشود و به دنبال آن همیشه در سلامت جسمی و روحی باشید. شما هم امتحان کنید و بدون هیچ گونه نگرانی با متخصصین تغذیه ما در ارتباط باشید و با اصولی ترین روش ممکن رژیم بگیرید.

ارسال نظر شما

login captcha

سلام 

آدرس سایت چیه نزاشتین آدرسشو؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15713 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11192 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2291 بازدید