2109
ویروس کرونا چند ساعت روی لباس ماندگاری دارد؟

ویروس کرونا چند ساعت روی لباس ماندگاری دارد؟

1398/12/14 بازدید2777
میزان ماندگاری ویروس کرونا  روی لباس و پارچه یکی از مهمترین سوالهایی است که درباره ویروس کرونا پرسیده می شود. دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی در این باره توضیح می دهد:« طبق مطالعات چینی ها، ماندگاری ویروس روی لباس و پارچه طولانی نیست و بیشتر روی سطوح صافی مانند پیشخوان مغازه ها ماندگاری دارد.» آیا لباس منبع مهمی برای انتقال ویروس است؟ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره به ایسنا می گوید:« لباس منبع چندان مهمی برای انتقال آلودگی از یک فرد بیمار به فرد دیگر نیست. در حال حاضر بسیاری از افراد بعد از هربار بیرون رفتن از منزل اقدام به شست و شوی لباس های خود می کنند، اما چنین اقدامی ضروری نیست. بهترین کار برای فردی که از بیرون وارد منزل می‌شود، قرار دادن لباس‌ها در کمد جلوی ورودی آپارتمان است. افراد بعد از اینکار و شست و شوی دست‌های خود با آب و صابون می‌توانند لباس منزل را به تن کنند.»
بیشتر بخوانید مهمترین نکات پیشگیری از انتقال کرونا از طریق نان
 
مردانی درباره زمان مناسب شست و شوی لباس ها می گوید:« افراد در صورت رعایت این نکات می توانند بدون شست و شوی روزانه مجدد لباس‌شان را به تن کنند و طبق روال عادی اقدام به شست و شوی آن کنند.»
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه کفش نیز نمی تواند منبع چندان مهمی برای انتقال ویروس کرونا باشد، می گوید:« اگر کفش آلودگی ظاهری نداشته باشد، قرار دادن آن در جاکفشی‌هایی که معمولا در ورودی آپارتمان‌ها قرار دارد، مشکلی ایجاد نمی‌کند.»بیشتر بخوانید با رعایت این نکته ها به ویروس کرونا مبتلا نشوید

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16420 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11606 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3912 بازدید