2109
طبیعت‌گردی در دزفول زیبا

طبیعت‌گردی در دزفول زیبا

1398/09/13 بازدید3598
دزفول زیبا، سفر به طبیعت زیبا و بکر دزفول با دو فرزندم فوق‌العاده بود . جایی بسیار خارق‌العاده برای بچه‌ها و بزرگترها . شما در سفر به دزفول امکان خوابیدن در چادر بدون این که یخ بزنید را خواهید داشت. با پیاده‌روی در تنگه‌های زیبا و قایق سواری روی سد دز می‌توانید خاطرات بسیار زیبایی را برای خودتان رقم بزنید.
سفر طبیعتگردی  به دزفول من و دخترانم سه شب و چهارروز به یاد ماندنی بود . که از این زمان حدود هفت ساعت آن در راه رفت و هفت ساعت در راه برگشت اختصاص داشت و شب هنگام به محل اقامتمان رسیدیم .

اقامت به یاد ماندنی

از ویژگیهای منحصر به فرد این سفر به خصوص اگر تعدادتان زیاد باشد، امکان اجاره کردن ویلاهای استخر دار و فوق‌العاده زیبا در اطراف شهر دزفول است . دمای هوا در طول روز امکان استفاده کودکان از استخر را به شما خواهد داد .
اما نکته مهم اینست که برای رفتن به طبیعت زیبای دزفول حتما باید از راهنمایان محلی استفاده کنید .طبیعت گردی با کسی شوخی ندارد. برای رفتن به طبیعت حتما باید دمای هوا را چک کنید.اگر پیش بینی باران شده باشد به هیچ وجه نباید پا در تنگه‌ها گذاشت چون امکان جاری شدن سیل وجود دارد. 

طبیعت گردی در دزفول

تنگه تو بیرون در دزفول

روز اول طبیعت گردی ما در دزفول به ورود به «تنگه تو بیرون» گذشت. تنگه تو بیرون یکی از زیباترین مکان‌های اطراف دزفول است که به علت دمای خنک‌تری که نسبت به شهر دارد محلی ها اصطلاحا به آن تو بیرون (بیرون کننده تب) می‌گویند . 
نکته قابل ذکر دیگر در مورد تنگه تو بیرون اینست که اگر ترس از جاهای تنگ و باریک دارید فکر شب خوابیدن در آن را از سر به در کنید چون وقتی وارد تنگه شدید دیگر خبری از آسمان نیست و فقط کوه و سنگ است اما اگر همت کنید و شب در تنگه بخوابید صبح با تصویری زبیا از تنگه مواجه می‌شوید.
تنگه تو بیرون خانه خفاشها نیز هست. کودک شما در این تنگه امکان دیدن خفاش‌ها را از نزدیک دارد همچنین می‌تواند با محلی‌هایی که صبح زود برای جمع آوری فضله خفاش‌ها و فروش آنها به تنگه می‌آیند، آشنا شود.

قایق سواری و چال کندی

روز دوم را به قایق سواری روز رود دز بگذرانید. رود دز رود بسیار زیباییست. از زیبایی‌های خارق‌العاده آن میتوان به متفاوت بودن رنگ آب و شفافیت آن در نقطه‌های مختلف رود اشاره کرد. دمای هوا هم در برخی جاها بسیار گرم و در برخی جاها سرد می‌شود. پیشنهاد می‌کنم زمان قایق سواری به اطراف رود دز و اتاقهای ساده و کوچک که لب ساحل و در دل کوه تعبیه شده نگاه کنید. اینها در حقیقت اقامتگاه تابستانی دزفولی‌ها است. وقتی که گرما طاقت فرسا می‌شود همه به این حاشیه‌ها می‌آیند در داخل اتاقها سکونت می‌کنند و وقت و بی‌وقت داخل دز می‌پرند.
قایق سواری در دز را ادامه دهید تا به حیرت‌انگیز‌ ترین نقطه آن برسید : چال کند. چالکندی قسمت بسیار زیبایی از رود دز است که کوه‌ها در آن فرم خاصی دارند . نکته مهم دیگر اینکه همین چالکندی زیبا و مهربان هر ساله کلی غریق می‌دهد پس لطفا اگر مهارت کافی ندارید به جلیقه‌های شنا اعتماد نکنید و بلای جان خودتان نشوید.

ارسال نظر شما

login captcha

من دزفولم.ولی هنوز اینجاها نرفتم ممنون از مقاله زیباتون

دزفول نگین ایران

ادرس این تنگه کجای درفوله میشه ادرسشو دقیق بگید 

پربازدیدترین ها