2109
دزفول گردی در آخر پاییز

1398/08/22 بازدید2216
بله هوا سرد است، در این تعطیلات هیچ چیزی انقدر کیف نمی‌دهد که برویم زیر پتو و تلویزیون تماشا کنیم. اما ما طبیعتگردها اهل زیر پتو رفتن نیستیم‌، وقتی هوا سرد می‌شود یاد این می‌افتیم که خوب حالا کجاها می‌شود رفت که توی تابستان دلمان می‌خواست برویم ولی می‌ترسیدیم بچه ها گرما زده شوند ؟ اولین گزینه جنوب است، جنوب زیبا، با طبیعت بکر و خاص و آثار باستانی دست نیافتنی.

دزفول را در پاییز ببینید

اولین بار وقتی نیلا هفت ماهه بود سفر جنوب را تجربه کردیم . آن زمان از تهران به قصد دزفول راه افتادیم. در فصل پاییز و زمستان هوای دزفول بهاری است. ما چون اهل کمپ کردن هستیم، در پار ک علی کله چادر زدیم که برای خودش بهشتی بود، اما شما می‌توانید از خانه‌های بومگردی، هتل‌ها و خانه‌های معلم استفاده کنید .
دزفول را باید دوبار رفت یک بار به قصد شهر گردی و دیدن آثار تاریخی و بار دیگر به قصد طبیعت گردی. در این مطلب می‌خواهم در مورد شهر گردی در دزفول با شما صحبت کنم خود دزفول بسیار زیبا و دیدنی است. بافت تاریخی بازارچه و پل تاریخی دزفول را می‌توان در یک نصف روز دید و در کنار رود زیبای دز بساط جوجه را علم کرد . روز اول را به شهرگردی دزفول اختصاص دهید و خستگی راه را بگیرید. اگر کنار رود دز رفتید قایق سواری و تفریحات آبی را فراموش نکنید که تجربه ای منحصر بفرد است.

پل دزفول

شوشتر شهری جادو و عجایب

روز دوم ما دزفول را به سمت شوشتر ترک کردیم. یکی از عجیب و غریب ترین جاهایی که تا به حال رفته بودیم . سر راهمان معبد زیگورات بود ، اگر اهل خواندن کتاب و دیدن آثار باستانی باشید هزاران بار اسم معبد خاص و نفرین شده زیگورات به گوشتان خورده . حتما سر راه به دیدنش بروید چون دیدنیهای کشورمان آنقدر زیاد است که کم‌ پیش می‌آید آدم دوبار برای دیدن یک منطقه برود.سپس به شهر شوشتر رفتیم .یکی از عجیب ترین و جادویی ترین شهرهایی که به چشم دیدم. بله سازه های آبی شوشتر اولین شهر صنعتی دنیا قشنگتر عظیم تر و عجیبتر از هر چیزی است که تا به حال رفته‌اید. اگر به شوشتر رفتید قطعا برای نهار یا شام به رستوران های محلی بروید و غذاهای خاص جنوبی بخورید . قورمه سبزی جنوبی یکی از خوشمزه ترین غذاهایی بوده که تا به حال خورده‌ام.
سفر ما دو روزه بود و روز سوم به سمت تهران حرکت گردیم اما اگر شما فرصتش را دارید روز سوم را به شهر تاریخی شوش اختصاص دهید که خودش دنیایی دارد:
زیباییهای سفر دزفول بسیار است در شماره بعد حتما راجع به سفر طبیعتگردی دزفول برایتان توضیح خواهم داد.
شوشتر

نکته:
راستی برای سفر شهر گردی تجهیزات خاصی لازم ندارید فقط پیشنهاد می‌کنم که حتما برای بچه ها لباسهای خنک و تابستانی ببرید و دوم اینکه در اماکن تاریخی با هزینه کمی می‌توانید از راهنمای گردشگری اختصاصی استفاده کنید. حتما بروید به دفتر آثار و راهنما پیدا کنید تا مثل هزا‌ر و یک آدمی که می‌آیند و یک مشت خاک و سنگ می‌بینند نباشید، پشت این آثار نیمه ویران قرنها افسانه و جادو خوابیده است