2109
سالانه 30 هزار نفر به مرکز درمان ناباروری قم مراجعه می کنند

سالانه 30 هزار نفر به مرکز درمان ناباروری قم مراجعه می کنند

1393/05/25 بازدید720

 قم - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: هم اکنون به طور متوسط در سال 30 هزار زوج به مرکز درمان ناباروری قم مراجعه می کنند که 35 درصد از مراجعان را بیماران خارج از استان و خارج از کشور حتی کشورهای اروپایی تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ، ˈمحمد ابراهیم فقیه زادهˈ روز پنجشنبه در حاشیه بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از مرکز تخصصی درمان ناباروی جهاد دانشگاهی ابرازداشت: این مرکز در سال 87 و زیر نظر موسسه رویان آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این مرکز توانست پس از یک سال به صورت بومی و مستقل به کار خود ادامه دهد و در حال حاضر اولین مرکز جهاد دانشگاهی کشور است که خدمات درمان ناباروری را ارائه می کند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 10 تا 15 درصد زوج ها در کشور نابارور هستند یادآور شد: طبق آمارهای رسمی، سومین دلیل جدایی زوجین وجود بیماری ناباروری است که خوشبختانه به واسطه سیاست های نظام و به جهت بالا بودن هزینه های درمان، بخش اعظم درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. 

فقیه زاده ادامه داد: در این مرکز از روش های روز دنیا جهت تشخیص و درمان استفاده می شود و شیوه های درمانی مطابق با استانداردهای بین المللی است که ضریب موفقیت 30 تا 35 درصدی را به همراه داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این بازدید گفت: خدماتی که در این مرکز به خانواده ها ارایه می شود از نظر ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بسیار حائز اهمیت است و نقش بسیار موثری در پیشبرد سیاست های نظام مبنی بر افزایش جمعیت کشور دارد.

ˈابوالفضل ایرانی خواهˈ بر ضرورت تقویت و همکاری دو سویه با توجه به توانایی و پتانیسل بالای این مرکز تاکید کرد و گفت: لازم است با توجه به ویژگی های ممتاز شهر مقدس قم در جهان اسلام، قم به عنوان یکی از قطب های درمان ناباروری در سطح کشور مطرح باشد.

وی ضمن بیان توانایی های مراکز درمانی استان قم ابراز داشت: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی قم آمادگی دارد تا به صورت همه جانبه برای گسترش خدمات و ظرفیت های این مرکز همکاری کند که این کار نیازمند ایجاد استانداردهای لازم به صورت آکادمیک و علمی است. 
 
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها