2109
بانک شیر مادر مشکل فقهی دارد؟

بانک شیر مادر مشکل فقهی دارد؟

1398/06/10 بازدید516
دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت معتقد است هیچ اشکال فقهی به راه اندازی بانک شیر مادر وارد نیست. او در این باره توضیح داد:« با توجه به استفتا صورت گرفته از مراجع، این طرح مشکل فقهی ندارد .»
رئیسی درباره اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی بانک شیر مادر در ایران، این روش را در بهبود سریع‌تر نوزادان نارس، موثر دانست و گفت:« تاکنون با آغاز به کار این بانک شیر به شکل پایلوت در استان فارس بالغ بر ۴۰نوزاد نارس توانستند با شیر مادر تغذیه کنند. در سطح دنیا با مطالعات انجام شده، دیگر شیر مادر تنها منبع برای تغذیه نوزاد شناخته نمی‌شود، بلکه به عنوان یک واکسن برای نوزاد به حساب می‌آید.»

رئیسی در ادامه به ایسنا گفت:«این مطالعات نشان می‌دهد آن دسته از نوزادانی که به شکل نارس به دنیا آمدند و در بخش ویژه بستری بودند و از شیر مادر تغذیه می‌کردند، نسبت به سایر نوزادان روند بهبود سریع‌تری داشته‌اند.به همین دلیل بود که ما نیز مشتاق شدیم بر اساس مطالعات علمی به این شیوه روی آوریم و خوشبختانه در حال حاضر کشور ایران جزو کشورهای پیشرفته در این حوزه شناخته می‌شود. این طرح در استان‌های کرمانشاه، اهواز و فارس به شکل پایلوت در حال اجرا است و با توجه به نتایج اثر بخشی که تاکنون از طرح گزارش شده، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری طرح بانک شیرمادر در ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرا شود.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها