2109
شغل من خانه داریست، شغلی مهم و آینده ساز

شغل من خانه داریست، شغلی مهم و آینده ساز

1398/04/24 بازدید583

سال های دور خانه داری به پیچیدگی این روزها نبود. در گذشته خانه داری از دید مردم همان شستشو و پخت و پز معنی می شد اما امروز همه چیز تغییر کرده. پخت و پز و نظافت این روزها بخش کوچکی از وظایف خانم های خانه دار را تشکیل می دهد که آن هم با گذشته تفاوت دارد. برای نظافت هر بخش باید از ماده شوینده مخصوص استفاده کنند یا غذاهایی از تمام جهان به سفره خانواده ها اضافه شده و زمان زیادی را برای پخت غذاهای مختلف صرف می شود. در کنار این مطالب باید رسیدگی به فرزندان و فراهم کردن محیط مناسب برای خانواده را هم اضافه کرد. با این همه فعالیت باز هم بسیاری از افراد خانم های خانه دار را به عنوان فردی بیکار به حساب می‌آورند.

خانه داری شغل است

"زن خانه دار بیکار است" باوری غلط که از گذشته به وجود آمده و دلیل آن عدم فرهنگسازی صحیح یا به نوعی فقر فرهنگی بوده. اما با توجه به فعالیت یک زن خانه دار در روز باید او را شاغل بدانیم، شاغل در مهمترین کار دنیا!

همه ما به شخصی که در یک شرکت یا اداره فعالیت می کند و یک کار روزمره را به عنوان وظیفه انجام می دهدد شاغل می دانیم اما خانم خانه دار با کوله باری از وظایف شاغل نیست؟

بله خانه داری شغل است اما شغلی که حقوق ندارد!

چرا مهمترین شغل است؟

تربیت و رشد فرزندان، تامین آرامش خانه برای اعضای خانواده و در کنار آن ها رسیدگی به امور نظافتی منزل و تهیه غذا فقط بخش کوچکی از وظایف یک زن خانه دار است که به چشم می آید. تمام کارهای زن خانه دار ارزش آفرین است تاثیر مستقیم بر روی افراد در جامعه دارد. اکثر ما در خانه با مادر یا همسری زندگی می کنیم که خانه را تبدیل به محیطی بی دغدغه برای زندگی می کند. آرامشی که در خانه وجود دارد بر رفتار فرد در اجتماع تاثیر دارد و از این حیث شغل خانه داری را باید مهمترین شغل برشمرد.

خانه داری و مشغله زیاد

وقتی از چندوجهی بودن این شغل صحبت می کنیم از تعداد وظابف یک زن خانه دار می گوییم. به نوعی زن خانه دار را باید مدیر و برنامه ریز داخل خانه معرفی کرد. معمولا برنامه ریزی کارهای خانه بر عهده خانم خانه دار است ولی همانطور که گفتیم حقوق و مزایایی برای آن ها تعریف نشده است. کوچکترین کاری که از دست باقی اعضای خانواده بر می آید این است که به خواسته های خانم خانه دار توجه کنند و با هدایای هرچند کوچک از فشار کاری آن ها کم کنند.

خانه داری شغل 24 ساعته

یک کارمند شاغل در ادارات و سازمان ها را در نظر بگیرید که بر اساس ساعت کاری مشخص به محل کار خود می روند و بعد از 8 ساعت به خانه باز می گردند. اما زن خانه دار از صبح که بیدار می شود تا زمان خواب درگیر کار های روزانه است. اعضای خانواده برای استراحت دادن به یک زن خانه دار می توانند با گردش و یک سفر هرچند کوتاه یا یک پیک نیک ساده کمی از خستگی های او را کم کنند.

خانه داری سخت ترین شغل دنیا

همیشه وقتی صحبت از سختی کار و مشاغل سخت دنیا می شود ناخودآگاه به یاد کار در معدن و آتش نشانی و شغل هایی که خطرات جانی دارند می افتیم. اما آیا نمی توان خانه داری را با آن همه مشغله و سرپا بودن شغلی سخت به حساب آور؟ شغلی که هم بدن را فرسوده می کند و گاهی اوقات فشار کار به گونه ای است که شاید روحیه خانم ها آسیب ببیند. گاهی می توان با همکاری در کارهایی مثل نظافت منزل یا درست کردن غذا از سختی های خانه داری کم کرد و خانه داری را لذت بخش و شیرین کرد.

خانه داری مرخصی و استراحت ندارد

همه کسانی که کار می کنند می تواند از امکان مرخصی استفاده کنند. روزهای تعطیل هم که برای همه کارمندان زمان استراحت و رسیدگی به امور شخصی است. اما زن خانه دار هیچگاه نمی تواند مرخصی بگیرد، حتی روزهای جمعه زمانی که همه تعطیل هستند زن خانه دار مشغول آماده سازی غذا و فراهم کردن محیطی آرام برای خانواده است. بعضی اوقات می توان با انجام کارهای منزل کمی به آن ها فرصت استراحت داد.

زن خانه دار و فعالیت اجتماعی

خانه داری نباید باعث شود تا زن خانه دار گوشه گیر شود. خانم خانه دار در کنار کارهای منزل می تواند تا در شبکه های اجتماعی حضور مثبت داشته باشد، حتی می تواند خلاصه ای از فعالیت های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد یا از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به درآمدزایی کند.
 

شرکت در دورهمی های دوستانه و خانوادگی هم فرصت تعامل بیشتری به خانم های خانه دار می دهد که نباید از آن غافل شد.

زنان خانه دار و فرصت آموزش

برای هیچ کس مانعی برای آموزش وجود ندارد و خانم خانه دار هم از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از زنان خانه دار تصور می کنند چون در خانه فعالیت می کنند امکان آموزش برای آن ها وجود ندارد اما فرصت آموزش برای خانم خانه دار می تواند زمانی باشد که یک برنامه آموزش آشپزی را از طریق تلویزیون تماشا می کند.

آموزش از راه دور نیز یکی از فرصت هایی است که زنان خانه دار می توانند از طریق آن مهارت هایش را بهبود ببخشد.

در کنار تمام این راه ها خانم خانه دار نباید فرصت حضور در فضایی مانند دانشگاه و کلاس های آموزشی حضوری را از دست بدهد. خانم خانه دار می تواند با یک برنامه ریزی مناسب هم به امور خانه رسیدگی کند و هم در کلاس های دانشگاه و آموزشگاه حضور پیدا کند.

خانم خانه دار و فرصت کار در بیرون منزل

تفکری که از گذشته حاکم بوده باعث شده تا خانم خانه دار از کار بیرون از منزل فراری شود!

یعنی کسی که به امور منزل رسیدگی می کند امکان انجام فعالیت های دیگر را ندارد؟ بالعکس خانم خانه دار با برنامه ریزی مناسب می تواند هم شغل بیرون از منزل داشته باشد و هم کارهای خانه را انجام دهد. حضور و فعالیت در مکانی خارج از منزل علاوه بر اینکه می تواند کمی از نظر مالی کمک حال خانم های خانه دار باشد، باعث می شود تا تعاملات اجتماعی خانم های خانه دار هم بیشتر شود.

بازنشستگی خانه دار ها

گفتیم زن خانه دار شاغل است اما مزایای شغلی آن چه می شود؟

همانطور که گفتیم خانه داری مرخصی و استراحت ندارد و با این که زن خانه دار ارزش آفرینی می کند ولی حقوقی دریافت نمی کند. اگر تمام این نکات را هم نادیده بگیریم نمیتوان کتمان کرد که زنان خانه دار هم پا به سن می گذارند. زنان خانه دار هم با گذشت زمان از نظر جسمانی ضعیف می شوند و درگیر بیماری می شوند. افراد شاغل پس از بازنشستگی حقوق بازنشستگی و بیمه های درمانی دارند ولی زن خانه دار از این گزینه نیز محروم است.

کمپین #شغل_من_خانه_داریست

فروشگاه آنلاین بیمه ماهان که انتخاب اول بسیاری از افراد برای خرید بیمه و به ویژه خرید بیمه مسافرتی میباشد با هدف رشد و اعتلای جایگاه زنان خانه دار، بیان ارزش آفرینی و فرهنگسازی در این زمینه کمپین شغل من خانه داریست را راه اندازی کرده است .
این کمپین به دغدغه های اصلی زنان خانه دار و راه حل آنها می پردازد و سعی بر بهبود شرایط زنان خانه دار دارد .

برای شرکت در کمپین شغل من خانه داریست و حمایت از زنان خانه دار به صورت 100% رایگان اینجا کلیک کنید.
در صفحه کمپین با کلیک بر روی دکمه موافقم از این کمپین حمایت کنید و به جمع حامیان مردمی این کمپین بپیوندید و با پر کردن فرم شرح وظایف خود و کلیک بر روی دریافت فیش حقوقی، از ارزش افزوده خود مطلع شوید و یا با اشتراک گذاشتن این کمپین با زنان خانه دار دیگر به همگانی شدن این کمپین کمک کنید.

همچنین با شرکت در تبادل نظر کمپین زنان خانه دار نظرات و پیشنهادات خود را با زنان خانه دار دیگر به اشتراک بگذارید.
بیمه ماهان صرفا برگزار کننده این کمپین است و تمامی هدایا همچون : بیمه و کد ها و بن های هدیه توسط حامیان رسمی کمپین از جمله کارگزاری فرزام، فیلیمو، آچاره، اسنپ مارکت، چیلیوری و ... اهدا خواهد شد.

چالش دعوت به کمپین شغل من خانه داریست

یک تیر و سه نشان! با شرکت در چالش دعوت به کمپین می توانید با دعوت از دوستان، آشنایان و زنان خانه دار علاوه بر اینکه به همه گیر شدن کمپین کمک می کنید و هدیه می گیرد، از زنان توانمند و کارآفرین هم حمایت می کنید.

با دعوت از 100 نفر برای حمایت از کمپین “شغل من خانه داریست” یک پیشبند انگیزشی خانه داری هدیه بگیرید.

این پیشبندها علاوه بر اینکه هدیه ای برای حامیان است از آن جهت با ارزش است که حاصل تلاش زنان توانمند استان مازندران می باشند و با هر 100 نفر که به کمپین دعوت می شوند یک پیشبند از این زنان زحمت کش و توانا خریداری می شود. با شرکت در چالش هم هدیه بگیرید و هم به اشتغالزایی زنان کمک کنیم.

حامیان و همراهان کمپین

فیلیمو در حمایت از کمپین و با هدف فراهم کردن زمانی برای استراحت خانم های خانه دار به حامیان کمپین اشتراک رایگان یکروزه استفاده از خدمات فیلیمو و تخفیف خرید اشتراک ارائه می دهد.

کارگزاری فرزام به عنوان یکی دیگر از حامیان کمپین شغل من خانه داریست برای کسانی که در این کمپین شرکت کنند و از آن حمایت کنند یک ماه بیمه بازنشستگی  زنان خانه دار را به رایگان هدیه می دهد.

شاید بتوان سختی ها و حجم کار خانه داری را با همکاری اعضا کم کرد اما بازنشستگی زنان خانه دار مقوله ای است که نیاز به توجه جدی دارد. هدیه فرزام هم بیماری هایی که زنان با بالا رفتن سن درگیرشان می شوند را مد نظر قرار داده و هم این امکان را برای خانم های خانه دار فراهم می کند که 10 ساله بازنشسته شوند.

آچاره هم به پویش شغل من خانه داریست پیوسته و به افرادی که از کمپین حمایت کنند کد تخفیف برای استفاده از خدمات منزل، زیبایی در محل، آشپزی و پذیرایی هدیه می دهد.

اسنپ مارکت و چیلیوری جدیدترین حامیان کمپین هستند که به حامیان کمپین کدهای تخفیف برای خرید از اپلیکیشن هدیه می دهند.

استارت آپ ها و تمام گروه هایی که قصد دارند در حمایت از این کمپین، محصول یا خدماتی را به خانم های خانه دار هدیه دهند و همراه کمپین شغل من خانه داریست باشند می توانند با ایمیل b2b@bimemahan.com در ارتباط باشند.

 

ارسال نظر شما

login captcha

واقعا انتخاب بهترین شرکت خدمات آنلاین منزل هم کار سختی شده بنظرم و بهترین راه همون مشورت کردن هستش از کسایی که سابقه استفاده از این

 رو داشته باشن

پربازدیدترین ها