2109
یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی برای ورود به بازارکار

یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی برای ورود به بازارکار

1399/03/06 بازدید491

چکیده:

یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی به کارجویان و آن دسته از شاغلانی که به دنبال ارتقای مهارت‌های شغلی هستند، کمک می‌کند تا متفاوت‌تر و حرفه‌ای‌تر در محیط‌های کاری و صنعتی حاضر شوند. چراغ، نسل جدیدی از پلتفرم‌های کاریابی است که با ارائه‌ی خدمات آموزشی جدید، افراد را به سوی زندگی شغلی بهتر سوق خواهد داد.

یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی برای ورود به بازارکار

به‌دست آوردن شغل مناسب آرزوی هر کسی است؛ شغلی که علاوه بر تامین زندگی فردی، رضایت خاطر شخص را فراهم آورد و بتوان به بهترین نحو از آن استفاده برد. اما نداشتن تجربه و دانش لازم برای ورود به بازارکار دامی است که اغلب کارجویان جوان در آن می‌افتند. بنابراین، امید و انگیزه‌ی خودشان را در همان ابتدای راه از دست می‌دهند و دچار نوعی تزلزل شخصیتی و بلاتکلیفی می‌شوند. همه‌ی ما در اطرافمان جوان‌های تحصیلکرده‌ی بسیاری را سراغ داریم که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه مدرک به دست دنبال کار هستند و به نتیجه‌ای هم نمی‌رسند. شاید آن‌ها با دیدن آگهی‌های استخدامی که «حداقل دو سال تجربه‌ی حرفه‌ای» را یکی از شرایط احراز شغل عنوان می‌کنند، با خودشان بگویند که محال است بدون سابقه‌ی کاری در شغل مورد علاقه‌‌ام استخدام شوم. اما آیا این عده می‌دانند که با یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی شانس موفقیت آن‌ها دوچندان خواهد شد؟

یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی یا مدرک دانشگاهی؟

نتایج آماری شما را شگفت‌زده خواهند کرد! بر اساس نتایج به دست‌ آمده از برخی اطلاعات آماری، مشخص شده است که مدرک دانشگاهی به تنهایی کافی نخواهد بود. این آمارها نشان می‌دهند که ۷۰ درصد از جوانان جویای کار فاقد مهارت برای حضور در محیط‌های کاری هستند. از طرفی ۶۶ درصد از کارفرمایان تجربه را بر تحصیلات آکادمیک مقدم می‌دانند. همچنین طبق گزارشات واصله از مدیر کل سیاستگذاری و توسعه‌ی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهم فارغ‌التحصلان دانشگاهی از کل بیکاران کشور ۴۰ درصد اعلام شده است. بر همین اساس و با توجه به فضای فعلی کسب و کار می‌توان گفت که یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی در کنار مدرک دانشگاهی برای ورود به بازارکار لازم می‌باشد.

منظور ما از یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی آن دسته از آموزش‌هایی که در دانشگاه ارائه می‌شدند، نیست. متاسفانه اغلب این آموزش‌ها غیرکاربردی می‌باشند و بسیاری از افراد برای قبولی و گرفتن نمره آن‌ها را مطالعه کرده‌اند. بلکه در این‌جا منظور ما از آموزش و یادگیری، آن دسته از توانایی‌ها و مهارت‌هایی می‌باشند که افراد برای شغل آینده به آن نیاز خواهند داشت. حال سوالی که ممکن است برای خیلی از شما پیش بیاید این است که چطور باید فهمید که فضای صنعتی به چه نوع مهارت‌هایی برای یادگیری نیاز دارد؟ برای این‌کار می‌توانید از مشاوران شغلی و یا افراد با تجربه‌ای که در حوزه‌ی صنعت مورد علاقه‌ی شما فعالیت دارند، راهنمایی بخواهید. همچنین می‌توانید با جستجو در میان فرصت‌های شغلی موجود بفهمید که سازمان‌ها چه مهارت‌هایی را بیش‌تر نیاز دارند. در نهایت با برنامه‌ریزی و صرف هزینه، آن مهارت‌ها را آموزش ببینید. اما یک راه ساده‌تر هم وجود دارد!

چراغ، بهترین انتخاب برای یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی!

روش‌هایی که برای کشف و یادگیری مهارت‌های موردنیاز شغلی بازار کار در بخش قبلی به آن‌ها اشاره شد، ممکن است وقت و هزینه‌ی بسیاری را از شما سلب کنند. اما گفتیم که یک راه‌حل ساده‌تر هم وجود دارد که خیلی بهتر و سریع‌تر از روش‌های دیگر شما را به نتیجه خواهد رساند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با استفاده از یک پلتفرم هوشمند که تلفیقی از خدمات نوین مشاوره، آموزش و کاریابی می‌باشد، می‌توانید از تجارب مشاوران شغلی و بهترین اساتید آموزشی بهره‌مند گردید. در آخر هم به‌عنوان یک نیروی با تجربه و حرفه‌ای وارد بازار کار شده و در شرکت‌های معتبر استخدام شوید. چراغ، نام این سامانه‌ی هوشمند است که علاوه بر ارائه‌ی آنلاین فرصت‌های استخدامی در بهترین شرکت‌های ایرانی، از تمام خدمات مذکور نیز برخوردار می‌باشد.

بخش آموزش سایت چراغ، به تمام افراد جویای کار در جهت یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی برای ورود به بازارکار کمک بسیاری خواهد کرد. به‌طور کلی مهارت‌های شغلی به دو دسته‌ی اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند. مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم؛ مهارت‌های سخت همان تخصص افراد است که تمام شرکت‌ها برای استخدام به آن‌ها نیاز دارند؛ مانند مهارت‌های برنامه‌نویسی، انبارداری و... . در مقابل، مهارت‌های نرم قرار دارند که تاثیر مستقیم بر ارتقای بهره‌وری افراد می‌گذارد؛ مانند مهارت‌های ارتباطی، سخن‌وری، فن بیان و ... . در گذشته، تخصص تنها عامل مهم برای جذب و استخدام افراد محسوب می‌شد. اما امروزه با تغییر فضا و رقابتی شدن کسب و کارها، توجه به مهارت‌های نرم نیز از جمله شرایط جذب نیروهای انسانی است. بنابراین هر فردی برای توسعه‌ی فردی به هر دو گروه از این مهارت‌ها نیاز دارد.

با توجه به موارد گفته شده، محتواهای آموزش حرفه‌ای نیروی کار در سامانه‌ی چراغ در دو بخش عمومی و تخصصی ارائه می‌شوند. آموزش‌های ویدئویی در این قسمت، یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی را برای کارجویان آسان کرده‌اند.

پس از استخدام، مزایای آموزش همچنان ادامه دارد!

پس از یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی و پیدا کردن شغل مورد نظر و استخدام، مزایای دوره‌های آموزشی چراغ همچنان برای افراد شاغل ادامه دارد. گاهی تحولات شغلی و پیدایش پست‌های جدید سازمانی، از شما دانش گسترده‌تری نسبت به گذشته می‌طلبد. همچنین در فضاهای فناورانه و صنعتی امروزی، تکنولوژی با سرعت بالایی در حال تغییر و دگرگونی می‌باشد. بسیاری از فرآیندها با سرعت بالایی در حال انجام هستند و هر روز که می‌گذرد، کارها با سرعت بیش‌تری انجام می‌شوند. در چنین فضایی لازم است که افراد همواره اطلاعات و دانسته‌های خود را به‌روز نمایند و مطابق با تغییرات پیش روند. برای مثال یادگیری برخی از نرم‌افزارها که کارها توسط آن‌ها سریع‌تر انجام می‌شوند، لازمه‌ی بسیاری از مشاغل جدید می‌باشد. مجموعه نرم‌افزارهای آفیس از جمله نرم‌افزارهایی می‌باشند که در اولویت یادگیری هستند و هر روز نسخه‌ی جدیدی از آن‌ها به بازار می‌آید.

آموزش مایکروسافت آفیس در سایت چراغ، فرصت مناسبی برای یادگیری به‌روزترین نسخه‌های نرم‌افزارهای ورد، پاورپوینت، اکسس و ... از مجموعه‌ی آفیس می‌باشد. البته دوره‌های تخصصی جدید دیگری هم در این بخش وجود دارند که برای آشنایی بیش‌تر با آن‌ها می‌توانید وارد سامانه شوید و پس از عضویت از تمام آموزش‌ها استفاد نمایید. با یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی در سامانه‌ی چراغ، دستیابی به یک زندگی شغلی حرفه‌ای دیگر برایتان رویا نخواهد بود. هدف این سامانه‌ی هوشمند، ارائه‌ی بهترین خدمات مشاوره، کاریابی و آموزش به کارجویان و افراد شاغلی است که به دنبال ارتقای مهارت‌های شغلی هستند.

فراموش نکنید که دستاوردهای ۴ ماه کارآموزی بسیار مفیدتر از دستاوردهای ۴ سال دانشگاه می‌باشد. علاوه بر آموزش، کارآموزی نیز یکی دیگر از بهترین راه‌هایی است که به کمک سامانه‌ی چراغ می‌توانید از آن در جهت یادگیری مهارت‌های مورد نیاز شغلی و دستیابی به شغل ایده‌آل استفاده نمایید. بسیاری از شرکت‌هایی که به دنبال کارآموز هستند، آگهی‌های خود را در چراغ منتشر می‌کنند.

 

 

ارسال نظر شما

login captcha

اگر دنبال شغل مناسب چه اول یا دوم هستین و یا میخوایین یک مهارت خوب یاد بگیرین مثل : خیاطی یا چاپگر سه بعدی یا روبان دوزی و یا چرم دوزی و بورس و بیت کوین و یا تهیه ترشیجات و کفپوش سه بعدی و سقف کشسان و ... 


پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16491 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11644 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4615 بازدید