2109
آمار تولد نوزادان و محبوب ترین اسامی دختر و پسر

آمار تولد نوزادان و محبوب ترین اسامی دختر و پسر

1398/02/30 بازدید7925

نی نی سایت: ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت است. جمعیت سرمایه اصلی کشورها هستند، جمعیتی جوان و پویا می تواند کشوری قدرتمند بسازد، برای همین هم هست که بیشتر کشورها تلاش می‌کنند با برنامه ها و راهکارهای تشویقی و حمایتی، زوجین را به بچه دار شدن تشویق کنند. در روز ملی جمعیت چه گزارشی بهتر از آمار تولد نوزادان و محبوب ترین اسامی دختر و پسر؟

جمعیت ایران چقدر است؟

طبق گزارش مرکز آمار جمعیت کشور در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶ از مرز ٨١ میلیون نفر گذشته بود.  البته این اعداد مربوط به سال ۹۶ است. سالی که در آن یک میلیون و ۴۸۷ نوزاد به دنیا آمدند. امسال این اعداد تغییر زیادی کرده است. سیف الله ترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد سال گذشته یک میلیون و ۳۶۶هزار و۵۰۹ نفر در ایران متولد شدند و ولادت آن ها به ثبت رسیده است. یعنی حالا و با احتساب رقم سازمان آمار جمعیت ایران از ۸۳ میلیون نفر هم گذشته است.

باز هم پسرها بیشتر هستند

سال گذشته تعداد نوزادان پسر بیشتر از نوزدان دختر بود. درست مثل سال ۹۶ . به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال از یک میلیون و۳۶۶ هزار نفر که سال گذشته متولد شدند، ۷۰۴ هزار و ۵۴ نفر پسر و ۶۶۲هزار و ۴۵۵ نفر دختر بودند. در سال گذشته در مقابل هرصد دختر ۱۰۶پسر به دنیا آمده است و به عبارتی نسبت جنسیتی متولدان پارسال ۱۰۶.۳ درصد بوده است. تعداد متولدين سال ۱۳۹۸ تا لحظه نوشته شدن این گزارش ۲۵۱۷۳۶ نفر است. از این تعداد ۱۲۸۸۸۸ نوزاد پسر هستند و ۱۲۲۸۴۸ نوزاد دختر هستند.
تعداد فوت شدگان سال ۱۳۹۸ تا لحظه نوشته شدن این گزارش ۶۱۲۳۸ نفر هستند.
آمار تولد نوزادان و محبوب ترین اسامی دختر و پسر

۱۹۹۱۱ مورد دوقلوزایی

به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از یک میلیون و ۳۶۶هزار و ۵۰۹نفر متولد در سال گذشته، ۱۹ هزار و ۹۱۱مورد دوقلوزایی بوده اند. همچنین ۶۴۶ مورد سه قلوزایی و ۲۱ مورد هم چهار قلوزایی و بیشتر در کشور رخ داد. از این ۲۱ مورد سه قلوزایی و بیشتر، پنج مورد در اصفهان، سه مورد در فارس و خوزستان، ۲ مورد در آذربایجان غربی، یک مورد هم در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، سمنان، کردستان، ایلام، گلستان و همدان بوده است.در سال گذشته ۲ مورد پنج قلوزایی داشتیم که یک مورد در اصفهان و یک مورد هم استان مرکزی بود.

محبوب ترین اسمهای دختر و پسر

به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در سال گذشته فراوان ترین نام ها برای پسران به ترتیب، امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس و محمد طاها بود. فراوان ترین نام های دختران هم شامل فاطمه، زهرا، حلما و زینب بود.

ارسال نظر شما

login captcha

کاش اونایی که دم از فرهنگ میزنن به کم خودشون تو طرز حرف زدنشون تجدید نظر کنن وفرهنگ حرف زدن داشته باشن به هر چیزی توهین نکنن !!!

به نظر منم اسم های مذهبی مثل قدیم محبوبیت ندارن.

@hrc

متاسفانه بله...

اما این نظر بعضیاس که گذاشتن اسمای عجیب غریب رو برای بچه هاشون کلاس میدونن.

و شکر خدا هنوزم هستن مامان باباهای آگاهی که اسم قشنگ برای بچه هاشون انتخاب میکنن

خدا به داد اون 5 قلو زاها برسد با این گرانی ها


هر سال میگن اسامی فاطمه و زهرا و زینب روی بورسه پس این همه اسم اجق وجق رو کیا میذارن؟؟؟ من اسم دختر خودم فاطمه یاس هست روزی که رفتیم ثبت احوال همه اسامی چرت و پرت بودن دریغ از ثبت یدونه اسم مذهبی . فکر کنم این امار درست نباشه هاااااا

@مامان_کولوچه

هر كي اسم مذهبی روی اسم بچش نذاره ميشه چرت و پرت از نظر شما؟؟؟؟!!!!

@مامان_کولوچه

کی میشه معنی فرهنگ و بفهمیم به سلیقه هم احترام بزارین یا حداقل نظر ندیم ، چون بعضی از اسامی با سلیقه شما هم خونی نداره یا درک درستی از اسامی نداری میشه اجق وجق، شما یک کم رو فرهنگت کار کن

@chechak

شما نظر دادی اول!!!

بعدشم شما که اسم دخترت و گذاشتی فاطمه یاس، هم خدارو میخوایید هم خرمارو، هم میخوایید از مذهب استفاده کنید هم میخوایید مثلا امروزی باشید!!!؟؟؟قابل درک نیست واقعا، اون وقت میشینید به اسمهای غیر مذهبی میگید اجق وجق،متاسفم

@مامان_کولوچه

چرت و پرت باشه پس فاطمه یاس چیه!!!!

@مامان_کولوچه

بنظر من اسامی ای چرت محسوب میشن که دواسمی های بی ربط هستن واقعا چرا اسامی امامی رو اینطور خراب میکنید؟!!!!!

@chechak

با وجود آدمایی مثل شما هیچوقت ، خودتون خیلی راحت میای به اسمهای غیر مذهبی توهین میکنی و میگی چرت و پرت ، بعد دم از فرهنگ میزنی!!!!!!!!!!

@مامان_کولوچه

فاطمه یاس؟!! اونوقت چون اولش فاطمه داره دیگه اجق وجق نیست؟ چون مذهبیه من دراوردی محسوب نمیشه؟ 



پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16496 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11654 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4707 بازدید