2109
سزارین و محبوبیت 70 درصدی در بیمارستان ها!

سزارین و محبوبیت 70 درصدی در بیمارستان ها!

1397/10/09 بازدید1382

نی نی سایت: « طبق آمار رسمی وزارت بهداشت و گزارشهای بیمارستانی، آمار زایمان طبیعی بیشتر شده و خوشبختانه 15 درصد کاهش آمار سزارین را اعلام کرده اند ولی هنوز به درصد مورد انتظارمان نرسیده ایم.» دکتر اعظم السادات موسوی، متخصص زنان و زایمان و رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران با بیان این مطلب گفت:« در حال حاضر میزان آمار سزارین در کشورمان 45 درصد کل زایمان ها را تشکیل می دهد که طبق برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها قرار بوده به سی درصد برسد. البته در برخی مناطق این آمار خوب بوده و در برخی مناطق مناسب نیست، حتی آمار بیمارستان ها هم نسبت به هم بسیار متفاوت است. مثلا بیمارستان هایی را در تهران داریم که آمار سزارین آن ها 15 درصد اما در برخی دیگر 60 تا 70 درصد است.»

ترس از زایمان و فرهنگ غلط

رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران دلیل افزایش سزارین در کشور را خواست شدید خود مادران باردار عنوان کرد و به بهداشت نیوز گفت: « مادران جوان به دلیل ترس از درد زایمان و همچنین به دلیل فرهنگ و باورهای غلطی چون راحت تر بودن عمل سزارین برای مادر و بچه و شل شدن کف لگن مادر در زایمان طبیعی و اطلاعات غلطی از این دست هنوز نتوانسته اند خود را با اطلاعات علمی و دقیق وفق بدهند. امیدواریم با آگاه سازی مادران جوان طی سال های آینده، پذیرش آنان برای زایمان طبیعی بیشتر شود.»

سزارین باید دلیل علمی داشته باشد

دکتر اعظم السادات موسوی درباره ی تمایل برخی مادران برای رفتن به کشورهای دیگر برای انجام زایمان طبیعی هم گفت: « شاید یکی از دلایل مادران باردار ما برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته وجود اتاق های مناسب و فضای فیزیکی خوشایند برای زایمان طبیعی است اما به نظر می رسد علت اصلی این کارشان گرفتن اقامت برای خود و نوزادشان و بحث هایی از این دست می باشد. خوشبختانه همه ی امکانات و تجهیزات مناسب را برای هر دو نوع زایمان آن هم با هزینه خیلی کم نسبت به کشورهای دیگر، در داخل کشورمان داریم. در هر صورت هر زمان که ادامه ی روند زایمان برای مادر و بچه سخت شود عمل سزارین را تجویز می کنیم اما در کل عمل سزارین باید دلیل علمی داشته باشد نه دلیل اجتماعی!»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16272 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11539 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

22 ساعت پیش
|
1933 بازدید