2109
بی ام و x6 بخریم یا x4؛ برادران پرطرفدار در ایران

بی ام و x6 بخریم یا x4؛ برادران پرطرفدار در ایران

1398/02/15 بازدید1201

خرید بی ام و x6 یا بی ام و x4؟ به نظر می‌رسد که به دنبال مقایسه دو نفر از اعضای یک خانواده هستیم که تفاوتهایی هم در ساختار آنها وجود دارد. بررسی‌های بازار ایران نشان می‌دهد که این دو خودروی بی ام و بسیار محبوب هستند و اتفاقاً قیمت آنها هم بالاست. فقط با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که قیمت بی ام و x6 برای مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و همین مبلغ هم برای مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ برای بی ام و x4 پرداخت می‌شود.

 با در نظر گرفتن آمار خرید و فروش بی ام و x6 در این مطلب این خودرو را با برادر کوچکتر خود مقایسه می‌کنیم تا ببینیم که کدام یک گزینه بهتری به شمار می‌آید.

بی ام و x6 زیباتر است یا بی ام و x4

 در معرفی دو خودرو شاید بهتر باشد از اصطلاحات جدیدی استفاده کنیم که شاید کمتر آنها را شنیده‌ایم. بی ام و x6 یک خودرو با طرح کلی شاسی بلند و با الگوی ترکیبی کوپه است. این خودرو از همان ابتدا هم به عنوان یک خودروی مفهومی وارد بازار شد، اما به مرور زمان ظاهر شاسی بلند به خود گرفته و می‌توانیم آن را یک شاسی بلند متوسط معرفی کنیم. طراحی بدنه x6 واقعاً زیباست و همه چیزهایی که شما بخواهید دارد. با وجود اینکه در قسمت جلوی هر دو خودرو شاهد استفاده از الگوی کلاسیک بی ام و هستیم، اما شیب قسمت جلوی بی ام و x6 بیشتر است. بدنه خودرو به دلیل استفاده از برجستگی‌های زیبا، عضلانی‌تر به نظر می‌رسد.
 

اما در مواجهه با بی ام و x4 با یک بدنه کراساور جمع و جور مواجه هستیم که حقیقت یک خودروی لوکس است. هنگام نگاه از نمای بیرونی به این خودرو، باز هم استفاده از نمای عضلانی بیشتر خودنمایی می‌کند. در قسمت بغل خودرو شاهد استفاده از یک برجستگی هستیم که دستگیره درب را هم در بر می‌گیرد. به خاطر پایین آمدن عقب بی ام و بی ام و x4 عملاً می‌بینیم که قسمت جلوی آن بالاتر آمده و از هجومی بودن خودرو کمتر شده است. حرکت سقف خودرو در قسمت عقب به سمت پایین باعث تنگ شدن فضای صندلی عقب شده که برای افراد قد بلند دردسرساز است.

 اگر بخواهیم در خرید بی ام و x6 یا x4 مشخصات ظاهری را در اولویت قرار دهیم، باید اعتراف کنیم که در هر دو خودرو ضعف خاصی دیده نمی‌شود. هر دو خودرو بسیار زیبا و لوکس هستند، اما باز هم از کم بودن فضا برای سرنشینان عقب خودرو نمی‌توانیم چشمپوشی کنیم.

بی ام و x6 قوی‌تر است یا بی ام و x4

اگر بخواهیم مشخصات فنی را در جریان خرید و فروش بی ام و x6 یا x4 در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد که در این مورد x6 طرفداران بیشتری داشته باشد. موتور استفاده شده در این خودرو حجمی معادل با ۲۹۷۹ سیسی دارد. این موتور از نوع ۶ سیلندر خطی و ۲۴ سوپاپ است که توانایی تولید حداکثر قدرت ۳۰۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را دارد. گیربکس استفاده شده در خودرو از نوع ۸ دنده اتوماتیک استپ ترونیک است و انتقال قدرت آن به کمک محور متحرک دو دیفرانسیل انجام می‌گیرد.
 

 در طرف مقابل اگر از بحث قیمت این دو خودرو چشم‌پوشی کنیم، بدون شرح موتوری با حجم 1997 سی‌سی با قابلیت تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور شما را به سمت بی ام و x4 می‌برد. در این موتور از ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ استفاده شده و شتاب صفر تا صد آن هم 6.4 ثانیه گزارش شده است. حداکثر سرعت خودرو ۲۳۲ کیلومتر در ساعت است که با یک گیربکس ۸ دنده استپ ترونیک انتقال داده می‌شود و محور متحرک آن دو دیفرانسیل است.

هم مشخصات ظاهری و هم مشخصات فنی به طور مستقیم در خرید و فروش بی ام و x6 و خرید و فروش بی ام و x4 نقش دارند. اما در هر صورت انتخاب بین مشخصات ظاهری به سلیقه شما بستگی دارد، اما مشخصات فنی چیزیست که در اختیار شما قرار می‌گیرد و تنها با رانندگی عملی با خودرو می‌توانید آنها را مورد قضاوت قرار دهید. در هر صورت هر دو خودرو متعلق به برند بی ام و هستند و کیفیت ساخت آن‌ها فوق‏العاده است.

 

 

ارسال نظر شما

login captcha

جالبه

من امسال لباس عید هم نخریدم 😁

پربازدیدترین ها

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
13999 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

5 روز پیش
|
5500 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

2 روز پیش
|
3496 بازدید