2109
با ماما لیلی با مامایی بیشتر آشنا شوید!

با ماما لیلی با مامایی بیشتر آشنا شوید!

1398/02/15 بازدید13910
همه مادران باردار نیاز دارند در طی دوران بارداری تا زایمان و مدتی پس از آن تحت نظر کادر درمانی باشند. اغلب مادران باردار پیش از اقدام به بارداری و پس از آن نزد پزشک متخصص زنان و زایمان می‌روند درحالی که نیاز نیست از همان ابتدا به متخصص مراجعه کنند و به راحتی می‌توانند از مشاوره ماما بهره‌مند شوند. کار ماما قبل از بارداری مادر، در طول دوران بارداری، هنگام زایمان و پس از زایمان ادامه دارد و در هر مرحله او مراقبت‌های لازم را به عمل می‌آورد. ماما به صورت مداوم وضعیت مادر و جنین را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، فرد را به متخصص زنان و زایمان ارجاع می‌دهد. در واقع هدف مامایی ، حفظ سلامت مادران و نوزادان است.
یک ماما مشاوری معتمد و آگاه بر مسايل مربوط به زنان و زایمان است و مادران باردار می‌توانند برای معاینات اولیه و دریافت مشاوره دوران بارداری به آنها مراجعه کرده و علاوه بر اینکه هزینه کمتری پرداخت می‌کنند، مدت زمان بیشتری نزد ماما بوده و همه سوالات خود را در زمینه بارداری و کارهایی که باید در این دوران انجام دهند یا از آن منع هستند مطرح کنند.
هاجر زمردیان یا همان مامالیلی، کارشناس مامایی است و مرکزی مجهز را برای مادران باردار راه‌اندازی کرده است. مامالیلی معتقد است زنان باردار باید از کادر مامایی بهره برده و همزمان پرونده‌ای هم نزد پزشک متخصص داشته باشند. او در صفحه اینستاگرام خود نوشته: « مامایی، حرفه من است، مادر بودن، عشق من است، و ترکیب این دو روزگار من است...» در ادامه گفتگوی نی‌نی‌سایت را با ایشان می‌خوانید.


https://instagram.com/leilyzomorodian?igshid=2b8ih9u3na1h



 

ماما و متخصص زنان و زایمان مکمل یگدیگرند

زمردیان در گفتگو با نی‌نی‌سایت مامایی را شغلی به قدمت تاریخ دانسته و می‌گوید:«ماما به فردی گفته می‌شود که پیش از بارداری، دوران بارداری و پس از زایمان در کنار مادران است و به او مشاوره داده و کمک می‌کند. این کمک‌ها شامل چک‌آپ‌های زایمان و مشاوره در مورد بارداری و حتی چک کردن وضعیت مادران از لحاظ روحی و عاطفی است. همچنین خانم‌ها در صورت داشتن مشکل زنان می‌توانند به ماما مراجعه کنند و یک ماما می‌تواند تا حدی زیادی مشکلات آنها را برطرف کند و اگر لازم دید بیمار را به متخصص زنان و زایمان ارجاع دهد. درواقع ماما و متخصص زنان و زایمان مکمل یکدیگر هستند.»

دوران پیش از بارداری و بارداری در کنار مشاوره‌های ماما

زمردیان می‌گوید:« خانم‌ها پیش از اقدام به بارداری باید با مراجعه به ماما و انجام آزمایش خون و تست پاپ اسمیر از سلامت خود اطمینان حاصل کنند. همچنین پیش از بارداری در کلنیک‌های مخصوص کلاس‌های آمادگی برای بارداری و یوگا برگزار می‌شود که تحت نظر ماما است. تا زمانی که برای یک مادر باردار مشکل تخصصی پیش نیامده نیازی به مراجعه به پزشک متخصص زنان نیست.»

به ماما اعتماد کنید

زمردیان با شاره به اهمیت شغل مامایی می‌گوید:« اینکه در ایران خانم‌ها برای حل مشکلات زنان و مادارن باردار ابتدا برای مشاوره به دکتر زنان مراجعه می‌کند در دنیا مرسوم نیست اما حتما دلیلی برای این کار وجود دارد مثلا ممکن است اشتباهاتی از طرف یک ماما دیده باشند و تجربه خوبی از مراجعه به ماما نداشته باشند. البته خوشبختانه این فرهنگ در حال حاضر رواج یافته و خانم‌های باردار برای مشاوره به ماما مراجعه می‌کنند. ماما ضمن اینکه تخصصش در مورد دوران بارداری و زایمان طبیعی است، وقت بیشتری برای مادران باردار دارد. پزشک متخصص زنان بخاطر مشغله‌های شغلی نمی‌تواند ساعتی را به مادری باردار اختصاص دهد اما تعریف شغلی یک ماما دقیقا همین است که مانند مشاوری دلسوز در کنار مادران باردار باشد.»
او در ادامه می‌گوید:« مادران باردار با اعتماد به ماما می‌توانند دوران بارداری را با خیالی آسوده سپری کنند. در دنیا نیز مادران باردار دوران بارداری را در کنار مشاوره‌ها و راهنمایی‌های ماما سپری می‌کنند.»

چه زمانی نیازمند مراجعه به پزشک متخصص هستیم؟

زمردیان می‌گوید:« همه آزمایش‌ها و معاینات اولیه یک خانم چه در زمان بارداری و چه زمانی که مشکل زنان داشته باشد می‌تواند توسط یک ماما در حیطه شغلی و داروهایی که می‌تواند تجویز کند انجام شود. اما در مواقعی نیاز است که بیمار یا مادر باردار حتما به پزشک متخصص ارجاع داده شود. برای مثال عفونت‌های ساده زنان توسط ماما قابل درمان است اما اگر از بحث عفونت خارج و زخم دهانه رحم ایجاد شده باشد که نیاز به فریز کردن دارد باید به پزشک ارجاع داده شود. اگر جواب تست پاپ اسمیر غیرطبیعی باشد باید به پزشک ارجاع داد. همچنین بارداری‌های های‌ریسک و مادران دارای فشار خون و دیابت و مادرانی که ناچارند زودتر از موعد مقرر ختم بارداری داشته باشند نیز حتما به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.»

مراجعه به ماما حتی در صورت سزارین

اما آیا مادرانی که از ابتدا می‌دانند باید زایمان غیرطبیعی داشته باشند هم می‌توانند به ماما مراجعه کنند؟ زمردیان در پاسخ به این پرسش می‌گوید:« بله؛ این مادران نیز می‌توانند در مراحل اولیه به ماما مراجعه کنند اما از آنجایی که زایمان یک روند غیرقابل پیش‌بینی است باید حتما پرونده‌ای نیز در مطب یک متخصص داشته باشند تا در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنند.»

نسخه ماما مورد تایید بیمه‌هاست

زمردیان می‌گوید:« خوشبختانه اغلب بیمه‌ها نسخه نوشته شده توسط ماما را می‌پذیرند. نسخه‌های من و مرکز ما را اغلب بیمه‌ها قبول می‌کنند و از این نظر مشکلی نداریم.»

مزایا و معایب زایمان‌های طبیعی و سزارین

زمردیان در گفتگو با نی‌نی‌سایت می‌گوید:« من همیشه به مراجعین و مادران باردار تاکید می‌کنم که نمی‌توان برای همه بیماران نسخه‌ای مشترک در زمینه نوع زایمان پیچید. ممکن است برای یک مادر زایمان طبیعی بهتر باشد اما برای مادری دیگر زایمان سزارین منطقی‌تر بنظر برسد.»
او در ادامه می‌گوید:« در زایمان طبیعی ارتباط مادر کودک از همان لحظات ابتدایی تولد برقرار می‌شود. ارتباط پوستی و چشمی در این لحظات بسیار مهم است و مادرانی که سزارین می‌کنند این موقعیت را از دست می‌دهند. همچنین در زایمان طبیعی بیهوشی وجود ندارد و بیمار عوارض بیهوشی نیز نخواهد داشت. برخی از مادرانی که سزارین می‌‎کنند تا ساعت‌ها پس از جراحی بیهوش هستند و تا مدت‌ها ناچار به تحمل عوارض آن هستند. از طرفی دیگر زایمان سزارین نیز مزایایی به نسبت زایمان طبیعی دارد. برای مثال اگر مامایی که زایمان طبیعی را بر عهده دارد در این زمینه تبحر کافی نداشته باشد ممکن است برای مادران مشکلاتی به وجود بیاید. همچنین افتادگی رحم می‌تواند از عوارض زایمان‌های طبیعی باشد. البته این موارد تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند.»

ارتباط با مادران در فضای مجازی

زمردیان ارائه خدمات به صورت یکجا را برای مادران ضروری دانسته و می‌گوید:«همیشه دوست داشتم مرکزی تاسیس کنم همه خدماتی که مادران باردار نیاز دارند را در کنار هم داشته باشد. وقتی باردار بودم ناچار برای آزمایش‌ها، سونوگرافی و... به مراکز مختلفی رجوع می‌کردم و با وجود ترافیک و مسیرهای دور این کار برایم سخت بود. در حال حاضر در مرکز ما همه خدمات در کنار هم به مادران باردار ارائه می‌شود.»
او می‌گوید:« در کنار اینها سعی می‌کنم از طریق فضای مجازی نیز در کنار مادران باردار و خانم‌ها باشم. چند ماهی است که صفحه اینستاگرامم را فعال کرده‌ام و هدفم این بود که از طریق این صفحه اطلاع‌رسانی کرده و پاسخگوی برخی از سوالات زنان باشم. متاسفانه فقر فرهنگی در زمینه‌های زناشویی و مشکلات زنان زیاد است و امیدوارم بتوانم در زمینه بالا بردن کیفیت زندگی زنان در جامعه گامی بردارم. از آنجایی که در صفحه‌ام مطالب علمی، کودک‌یاری و اجتماعی نیز قرار می‌دهم استقبال از ایستاگرامم بسیار خوب است. همچنین تا جایی که وقت اجازه دهد از طریق استوری به سوالات کاربران پاسخ می‌دهم.»

مادران باردار وسواس‌های فکری

زمردیان حجم بالای اطلاعات نادرست در فضای مجازی را عاملی برای تشویش ذهنی مادران دانسته و می‌گوید:« درست است که فضای مجازی راه خوبی برای کسب اطلاعات است اما این فضا پر شده از صفحاتی که اطلاعاتی نادرست را به افراد منتقل می‌کند. مادران باردار مدام مطالب این سایت‌ها و صفحات را می‌خوانند و بعضا دچار اضطراب و نگرانی و حتی وسواس فکری می‌شوند. من تماس‌های بسیاری از مادارن باردار دارم که مطلبی را در فضای مجازی خوانده‌اند و با نگرانی از من درباره صحت یا عدم صحت آن می‌پرسند. این استرس ونگرانی برای مادارن باردار بسیار مضر است و بهتر است از مراجع و افراد مطمئن پاسخ سوالات‌شان را جویا شوند.»

مادرانه ...

زمردیان می‌گوید:« مادر سه فرزند بودن و در کنار آن کار کردن واقعا سخت است اما وقتی عشق و علاقه به کار باشد هر سختی را می‌توان تحمل کرد. شاید باورتان نشود من برخی از شب‌ها فقط دو ساعت می‌خوابم اما باز هم با انرژی سر کار می‌روم. بچه‌ها و کارم هر دو برایم شیرین هستند و ترکیب این دو با همه سختی‌ها برایم دلپذیر است.»

مشاور خودم هستم 

زمردیان در پایان گفتگو با نی‌نی‌سایت می‌گوید:«در زمان بارداری‌هایم کارهای اولیه را خودم را انجام می‌دادم و تا شش یا هفت ماهگی نیازی به مراجعه به پزشک متخصص نداشتم اما پس از آن و در صورت لزوم از مشاوره پزشک متخصص هم استفاده می‌کردم. در همه جای دنیا تیم‌های مامایی به یک پزشک متخصص لینک هستند و در مرکز ما نیز پزشک متخصص حضور دارد.»

آدرس اینستاگرام ماما لیلی :
https://instagram.com/leilyzomorodian?igshid=2b8ih9u3na1h
leilyzomorodian@

 

ارسال نظر شما

login captcha

من پیج ایشون رو دنبال میکنم واقعا عالی هستن

سلام.تو روخدا سوال منو سریع جواب بدید.من 13تیرماه لکه بینی بسیار کم اندازه سرانگشت به رنگ قهوه ای شکل داشتم تاسه روز یعنی روز پانزدهم خونریزی پریودیم شروع شد و بیست و یکم پاک شدم بمن گفته شد که بیست و هشتم تخمک گذاریمه تا سی ویکم ومن از روز بیست و سوم یک شب درمیان تا الان نزدیکی داشتم الان دقیقا سه چهار روزهستش ترشح شدید دارم به رنگ شیشه ای وکمی سفید رنگ داخلشونه خیلی هم کش میارن همراه باکمر درد ودل درد خفیف دوست دارم هرچه سریعتر باردار بشوم آیا بنظرتون لقاح انجام شده از عوامل لقاح بگید برام ممنون 

@افسونگر123

سلام دوست عزیز علائم پیش از قاعدگی و بارداری شبیه به هم هستند باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری یا آزمایش خون انجام بدهید  تا وضعیت شما مشخص شود ترشحات فعلی شما نیز طبیعی است  موفق باشید 

روز ماما رو به همه ماماهای عزیز تبریک میگم 

کاش ماماها یکم مهربونتر با زن بیچاره ای که درد داره حرف میزدن

پربازدیدترین ها