2109
افزایش زایمان طبیعی با کمک مامایی

افزایش زایمان طبیعی با کمک مامایی

1398/02/08 بازدید679
نی نی سایت: معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما، با تاکید بر لزوم بازنگری در حوزه آموزش ماما به خبرگزاری مهر گفت: «نباید آموزش ماماها فقط محدود به حوزه درمان شود؛ چراکه می‌توان از پتانسیل ماماها در حوزه بهداشت هم استفاده کرد. همچنین باید جذب پذیرش دانشجوی مامایی بر اساس نیاز هر منطقه انجام شود».

به گفته علیرضا رئیسی، یکی از اقدامات اساسی در این راستا باید بازنگری سیاست‌ها در حوزه مامایی باشد تا در نوشتن نسخه و خدمات پاراکلینیکی در حوزه مامایی نیاز به تأیید پزشک نباشد. همچنین برای افزایش و ترویج زایمان طبیعی، باید از پزشک محوری به سمت ماماها برویم: «باید تسهیلات زایمانی ایجاد کرد و آموزش‌های لازم برای ترویج زایمان طبیعی نیز ارائه شود».

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه سالانه در کل دنیا حدود ۳۲۰ هزار مادر باردار به دلیل عوارض بارداری فوت می‌کنند، گفت: «سالانه حدود ۲ میلیون نوزاد هم در کل دنیا از دست می‌روند».

به گفته رئیسی در حال حاضر، تعداد مرگ و میر مادران باردار و نوزاد در کشور نسبت به‌گذشته کاهش یافته به طوری که مرگ و میر نوزادان در هر ۱۰۰ هزار تولد در گذشته، در حال حاضر به کمتر از ۲۰ مورد رسیده است: «کاهش مرگ و میر مادران هم با افزایش کیفیت مراقبت‌های مادران باردار و افزایش دسترسی به خدمات سلامت بوده است».

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15201 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10809 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2162 بازدید