2109
ماجرای مردی که حامله شد!

ماجرای مردی که حامله شد!

1398/02/03 بازدید16434
نی نی سایت: با وجودی که ۱۲ سال از پخش شدن خبر عجیب «مردی که حامله شد» گذشته، اما هنوز این موضوع عجیب و غریب باقی مانده و عادی نشده است.
توماس بیتی، اولین مردی که حامله شد- یا اولین مادرِ مذکرِ دنیا- نه فقط یک بار، که ۳ بار و آن هم در ۳ سال متوالی زایمان کرد و به عنوان اولین مرد ترا جنسیتی است که به طور قانونی اقدام به بارداری و زایمان کرده است.
حالا او و همسرش همان خانواده‌ای را دارند که همیشه در رویاهایشان برای خود متصور بوده‌اند.

تغییر جنسیت با هورمون درمانی

آقای بیتی به عنوان یک دختر و با نام «تریسی لاگوندینو» در سال ۱۹۷۴ در هاوایی متولد شد اما همیشه احساس می‌کرده که باید یک مرد باشد.
او بعد از ۲۰ سالگی شروع به هورمون درمانی و تزریق تستوسترون می‌کند تا موهای صورتش رشد کرده، صدایی بم‌تر پیدا کرده و اندام‌های جنسی‌اش تغییر کنند.
در سال ۲۰۰۲ او بعد از یک عمل ماستکتومی، سینه‌هایش را جراحی کرد و برداشت و به صورت قانونی، به یک مرد تبدیل شد. اما تصمیم گرفت اندام‌های زنانه دیگرش (از جمله واژن، رحم و دیگر اندام‌های جنسی زنانه) را نگه دارد تا در کنار همسرش بتوانند صاحب فرزند شوند، چراکه همسرش قبلا به خاطر عمل هیسترکتومی، رحم و تخمدان‌هایش تخلیه شده بود.
البته زمانی که تصمیم گرفته اندام جنسی زنانه‌اش را حفظ کند، فقط رویای داشتن یک فرزند را در سر داشته و دلش می‌خواسته روزی بچه‌دار شود اما نمی‌دانسته که این رویا چطور می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.

بارداری در مردان

آمادگی برای بارداری

بعد از حدود ۸ سال مصرف تستوسترون، او تزریق این آمپول هورمونی را متوقف کرد تا بتواند باردار شود اما بعضی از تاثیرات تزریق تستوسترون، مثل رویش ریش، دائمی است و با وجود قطع مصرف این هورمون، مختل نشد.
این زوج با کمک اسپرم اهدایی از بانک اسپرم توانستند بعد از لقاح مصنوعی و باروری آزمایشگاهی آقای بیتی، صاحب فرزند شوند. البته آقای بیتی به خاطر مصرف هورمون جنسی مردانه تستوسترون، زندگی زناشویی موفقی در کنار همسرش دارد.
او بعد از اولین زایمان، دو بارداری متوالی دیگر را هم تجربه کرد چراکه نمی‌توانست برای مدت طولانی مصرف تستوسترون را قطع کند.
با این حال آقای بیتی سالی ۸ بار عادت ماهانه را هم تجربه می‌کند که فقط نیمی از این دوره‌ها برای باروری موثر هستند چراکه قبلا به خاطر بارداری خارج از رحم، لوله فالوپ او با جراحی برداشته شده است.
او می‌گوید: «من فقط ۴ روز در طول یکسال فرصت باروری دارم ... به همین خاطر هر سه فرزندم را طی ۳ سال پشت سر هم باردار شدم چراکه نمی‌توانستیم بین هر بارداری و زایمان چند سال فاصله بیندازیم».
او بعد از ۳ بارداری موفق، بار دیگر مصرف تستوسترون را از سر گرفت و به این ترتیب دوباره بدنش فرم قبلی خود را پیدا کرد و حتی عضلات بدنش هم مثل سایر مردان شده است.

مردان دیگری که خبرساز شدند

دنیا درباره آقای بیتی، مشهورترین مردی که حامله شد، زیاد شنیده است. اما او تنها مردی نیست که تا به حال مادر شدن را تجربه کرده است.
«جیسون پارکر» مرد ترا جنسیتی دیگری است که با اندامی دخترانه متولد شد اما در تصوراتش یک مرد بود. در نهایت در سن ۲۶ سالگی با هورمون درمانی و برداشتن سینه‌ها، تغییر جنسیت داد اما او هم مثل آقای بیتی، تصمیم گرفتن اندام جنسی زنانه‌اش را حفظ کند.
۲۰ سال بعد از شروع هورمون درمانی، بارکر با خانمی به نام «تریسی» ازدواج کرد. آنها چند سال سعی کردند بچه‌دار شوند اما موفق نشدند و در نهایت قرار شد آقای بارکر با لقاح مصنوعی، باردار شود و همین اتفاق هم افتاد.

حاملگی در آقایان

افزایش روز افزون مادران مذکر

«سالی هاینز»، یکی از پروفسورهای دانشگاه لیدز انگلستان، که ۳ سال بر موضوع بارداری مردان ترا جنسیتی مطالعه کرده، می‌گوید: «روز به روز تعداد مردان ترا جنسیتی که بارداری را تجربه می‌کنند، بیشتر می‌شود. شاید چندین سال پیش تیتر «مردی که حامله شد» می‌توانست برای همه عجیب باشد اما آمارها نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۴ حدود ۵۴ مرد ترا جنسیتی د ر استرالیا زایمان کرده‌اند و این تعداد در تمام دنیا رو به افزایش است. البته آمار دقیقی از این افراد در کشورهای دیگر از جمله انگلستان وجود ندارد. بعضی‌ها شاید تصور کنند که بارداری یک مرد ترا جنسی مثل یک دوربرگردان از مرد بودن به زن بودن است. این در حالیست که نمی‌توان تغییر جنسیت را یک حرکت از یک جنس به جنس دیگر دانست ... بارداری هم وقفه‌ای در این روند ایجاد نمی‌کند، فقط به عنوان بخشی از این سفر پیچیده محسوب می‌شود».
ضمن اینکه مطالعات مختلفی که بر مردان باردار انجام شده، نشان داده‌اند حاملگی می‌تواند تاثیرات مختلفی بر مردان ترا جنسی داشته باشد: بعضی از آنها برای کنار آمدن با بدن خود مشکلات زیادی دارند و برعکس، بعضی‌های دیگر احساس می‌کنند که این بارداری، حس مرد بودن را بیشتر در آنها تقویت می‌کنند و احساس قدرت بیشتری دارند.
 

ارسال نظر شما

login captcha

اه چه بد

یکم مردای ایرانی یاد بگیرن😕😕

اوق..نتونستم تا آخر بخونمش

خیلی حس بدیه 

اه

اصلا خوب نیس

بچه باید از زن به دنیا بیاد این یه حقیقته

اگه حق سرجاش نباشه پس نظمی نیست در پی بی نظمی زشتی پدید میاد و زیبایی شکل نمیگیره

خداکنه یه استثنا باقی بمونه

@mona_khanoom

اونا هم قبلا زن بودن 

پربازدیدترین ها