2109
علائم زخم دهانه رحم را بشناسید

علائم زخم دهانه رحم را بشناسید

1398/01/28 بازدید6907

نی نی سایت: وقتی سلولهای نرم غدد لنفاوی در داخل کانال دهانه رحم به سطح بیرونی آن رشد کنند، زخم دهانه رحم ایجاد می شود. به گفته پزشکان متخصص زنان و زایمان زخم دهانه رحم در زنانی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند شایع‌تر است همچنین در زنان باردار و دختران نیز به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است به وجود آید.
دکتر آزاده اکبری سنه متخصص زنان و زایمان و نازایی درباره مهمترین علائم زخم دهانه رحم به شفا آنلاین گفت:« شایع‌ترین علائم زخم دهانه رحم ترشحات مخاطی روشن و بدبو، لکه بینی بین پریود، درد و خونریزی در هنگام رابطه جنسی یا بعد از آن است همچنین در برخی از افراد بدون نشانه بوده که تنها با معاینه ‍‍‍پزشک قابل تشخیص است. البته در برخی از مواقع زخم دهانه رحم می‌تواند به خاطر بیماری‌های دیگری همچون عفونت، فیبروئید یا پولیپ، آندومتریوزُ مشکلات مربوط به IUD، حاملگی یا احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم باشد که برای تشخیص فرد باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرد و تست پاپ‌اسمیر برای تشخیص بیماری انجام شود.»
این متخصص زنان و زایمان در ادامه درباه چگونگی درمان این بیماری گفت:« برای فرد مبتلا به زخم دهانه رحم اولین گام دارو درمانی است، اما اگر مصرف دارو موجب بهبود فرد نشد بنابر تشخیص پزشک معالج باید از سایر روش‌ها همچون فریز کردن دهانه رحم یا سوزاندن آن استفاده کرد.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16496 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11654 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4707 بازدید