2109
98/1/1 و یک تاریخ تولد لاکچری دیگر!

98/1/1 و یک تاریخ تولد لاکچری دیگر!

1397/12/27 بازدید1527

نی نی سایت: دو روز دیگر اول فروردین است. خیلی ها آماده استقبال از بهار و عید دیدنی و لذت بردن از طبیعت هستند، اما بعضی ها هم حواسشان به تاریخ لاکچری است که می خواهند در شناسنامه نوزادشان ثبت شود. داستان 97/7/7 را یادتان هست. خیلی ها از مدتها پیش در صف سزارین بودند و آن روز بیمارستانهای خصوصی شلوغ ترین روز را پشت سر گذاشتند.
زمان زیادی از تاریخ 97/7/7 نمی گذرد که به اذعان دست‌اندرکاران سلامت کشور، با دستکاری برخی مادران در تاریخ تولد نوزادشان، شاهد افزایش آمار تولد در این روز و شلوغی بخش زایمان بیمارستان‌ها بودیم؛ موضوعی که توجه رسانه‌ها و فضای مجازی را به خود جلب کرده و واکنش متخصصین زنان و زایمان را نیزدر پی داشت. اما سوال این است که آیا این دستکاری در تاریخ تولد به ضرر نوزاد نیست؟
دکتر اعظم السادات موسوی رییس انجمن متخصصان زنان ایران درباره آسیب‌های به دنیا آوردن زود هنگام نوزاد به ایسنا گفت: «متاسفانه در چند سال گذشته دچار مشکلی فرهنگی در این زمینه شده‌ایم. دستکاری تاریخ تولد یک ظلم بزرگ به نوزاد است؛ چراکه در طبیعتِ به دنیا آمدن نوزاد دخالت کرده‌ایم. در حاملگی‌های کمتر از ۳۹ هفته و دو روز، قلب و ریه‌ها تکامل کافی پیدا نکرده و ممکن است پس از تولد نیاز باشد نوزاد برای تکامل ریه‌ها و قلب در دستگاه بماند. گاهی اوقات نیز ممکن است پزشک در محاسبه تاریخ تولد دچار خطا شود. پس برای زایمان هرچه به ۴۰ هفتگی نزدیک‌تر شویم بهتر است.»
حالا و با هشدارهای متخصصان زنان و زایمان و عوارضی که برای نوزادان وجود دارد باید ببینیم در اولین روز سال 98 باز هم بیمارستانهای خصوصی شلوغ می شوند و باز نوزادانی زودتر از موعد برای ثبت تاریخ تولد شیک در شناسنامه به دنیا می آیند یا نه؟

ارسال نظر شما

login captcha

اصلا هم لاکچری نیس بابا من1/1/70تاریخ تولدمه بدترین روزه همه درگیر عید وسال نو هستن ما که از تولد هیچی نفهمیدیم

آبجی من متولد ۱/۱/۱۳۶۴ هست البته طبیعی دنیا اومده ولی  الان چه اتفاق خاصی براش افتاده مگه خخخخ، اصلا تا حالا چندتا جایزه بخاطر تاریخ تولدش گرفته مگه خخخ

کلا ما ایرانی ها استاد خلق اتفاقات عجیب غریبیم 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16505 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11659 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4801 بازدید