2109
صف اتاق عمل زایمان برای تولد نوزاد در 97/7/7

صف اتاق عمل زایمان برای تولد نوزاد در 97/7/7

1397/07/07 بازدید2779

نی نی سایت:سه تا هفت در یک تاریخ تولد. خیلی ها تجمع این هفت ها را خوش یمن می دانند و می خواهند فرزندشان در چنین تاریخی متولد شوند. خیلی از زنان باردار برای اینکه امروز و در تاریخ هفت مهر 97 زایمان کنند، از مدتها پیش در صف زایمان هستند. امروز تاریخ خاص و به اصطلاح شیک و لاکچری در سال ۹۷ است، تاریخی که باعث شلوغی بخش های زایمان اتاق های عمل در برخی بیمارستان های خصوصی شده است.
دستکاری در تاریخ تولد نوزادان به زعم بسیاری از کارشناسان فاجعه و خطرناک است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت دراین باره گفت:« سزارین اختیاری در جامعه رواج پیدا کرده است که باید به عنوان چالش جدی به آن نگاه کنیم‌؛ زایمان‌ باید به صورت طبیعی باشد، متاسفانه شاهد آن هستیم که که برخی والدین تمایل دارند تاریخ تولد نوزادشان را خود انتخاب کنند و در نظر می گیرند که نوزادشان در روز ازدواج یا تاریخ های ویژه ای به دنیا آید و تاریخ سزارین را بر اساس آن انتخاب می کنند اما دستکاری تاریخ تولد فاجعه بوده و این گونه رفتار کردن با سلامت نوزادان و نسل آینده کشور نگران کننده است. دستکاری در تاریخ زایمان‌ها، میزان بستری نوزاد در NICU و حتی مرگ نوزادان را افزایش می‌دهد و واقعا باید خانواده‌ها را از این کار منع کنیم.»

سلامت نوزاد را فدای تاریخ شیک نکنید

همچنین دکتر اعظم السادات موسوی رئیس انجمن متخصصین زنان درباره خبر ازدحام در برخی بیمارستان‌ها به منظور زایمان زودرس در تاریخ 1397/7/7 گفت: «متأسفانه در دو سه سال اخیر تغییر فرهنگی در کشور ایجاد شده است که والدین دوست دارند تاریخ تولد نوزادشان در روز ویژه‌ای باشد. این مسئله در سال گذشته بسیار مشاهده شده ما تلاش کردیم فرهنگ‌سازی کنیم و از متخصصان زنان درخواست کردیم که زیر بار فشار خانواده‌ها برای زایمان زودرس در تاریخ خاص نروند. زایمان زودرس به سلامت جنین آسیب وارد می‌کند، وقتی زایمان در زمان فیزیولوژیک خود شروع می‌شود جنین تکامل پیدا کرده است و بر اثر درد ماده‌ای در خون مادر ترشح و موجب تکامل ریه جنین می‌شود. انقباضات شکمی مادر در زمان زایمان فیزیولوژیکی به تخلیه آب ریه جنین کمک می‌کند و نوزاد با شرایط بهتری متولد می‌شود. وقتی اجازه داده نشود که پروسه فیزیولوژیک زایمان اتفاق بیفتد اختلالات تنفسی پس از تولد در نوزاد به وجود می‌آید و نیاز است که نوزاد را به دلیل نارس بودن در دستگاه قرار داد.»
موسوی در ادامه گفت: «از خانواده‌ها و به ویژه مادران باردار درخواست می‌کنیم سلامت نوزاد را فدای تولد در تاریخ شیک و قشنگ نکنند، چرا که این یک فرهنگ نادرست در ایران است و هیچ جای دنیا این مسئله را ندیده ایم، مادران باردار اجازه دهند همه چیز روال عادی خود را طی کند زیرا این به نفع سلامت مادر و نوزاد است. باید تلاش کنیم فرهنگ غلط درخواست سزارین را در ایران از بین ببریم زیرا سزارین انتخابی روشی ایده‌آل برای زایمان نیست.»

ارسال نظر شما

login captcha

این کار ویژه ی پایتخت نشینان هست 

تو شهرستان واسه سزارین هفت خان رستم رو باید طی کنی حتی تو بیمارستان خصوصی 

تبعیض بدون شاخ و دم😐😐😐😐

واقعا عجیبه !!!!!

کار خیلی خیلی خیلی احمقانه ای

و کسی جز یه آدم عقده ای چنین کاری نمیکنه!!!

اون نادونی که سلامتی بچه ش رو فدا میکنه و نمیفهمه چه گندی داره میزنه و نمیفهمه یه روز زندگی کردن توی رحم مادر برای بچه یه رووووزه لیاقت مادر شدن که هیچ لیاقت زنده بودنم نداره

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8584 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6169 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15090 بازدید