2109
معرفی کمپانی اپل

معرفی کمپانی اپل

1397/12/12 بازدید101

شرکت‌های خودروسازی بسیاری آمده و رفته‌اند اما تنها نام برخی از آن‌ها در تاریخ بهترین خودروهای جهان زنده مانده است. این شرکت‌ها که اکثراً نام صاحبشان را یدک می‌کشند به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در کشور و حتی منطقه خود تبدیل شدند و همین موضوع به اهمیت آنها می‌افزاید. آدام اپل یکی از همین افراد بود که در کشور خودروخیز آلمان بزرگ شد. فعالیت‌های اپل به‌عنوان مؤسس این برند از سال 1929 آغاز شد و تا همین الان هم ادامه دارد اما با تغییرات جزئی سهام این مجموعه دو بار به دو هولدینگ بسیار بزرگ در جهان منتقل شد. اولین شرکت جنرال موتورز بود و دومین خریدار، پی اس ای که خریدوفروش اپل پس از 6 مارس 2017 در اختیار این برند بود .

یکی از جالب‌ترین نکاتی که باید راجع به اپل بدانید، ریشه این مجموعه بزرگ خودروسازی است. شاید برایتان عجیب باشد، اما اپل در ابتدا یک کارخانه چرخ‌خیاطی بود! اپل اولین محصول خود را در سال 1882 به بازار عرضه کرد و خیلی نگذشت که عاشق دختر یک کارخانه‌دار بزرگ یعنی سوفی شلر شد. آن‌ها باهم ازدواج کردند و در طول مدت این ازدواج هم صاحب 5 فرزند شدند. شرکت اپل به روند کاری خود ادامه داد تا اینکه تولید اولین اتومبیل در سال 1899 آغاز شد، آن‌هم درست پس از مرگ بنیان‌گذارش.


 

فعالیت‌های خودروسازی اپل در آلمان ابتدا با طراحی موتور شروع شد و پس از مدتی به طراحی یک اتومبیل کامل رسید. این خودروها در ابتدا اتومبیل‌های سبکی بودند که تنها برای مباحث تبلیغاتی از آن‌ها استفاده می‌شد. بااین‌حال در ابتدای دهه 20 میلادی اپل اولین کمپانی خودرو آلمانی بود که خط جامع مونتاژ اتومبیل را به راه انداخت. در سال 1924 آن‌ها موفق شدند اولین خودروی جامع خود را با طرحی عجیب بسازند. این خودرو دو نفره که به قورباغه درختی هم معروف شد، باقیمت بسیار بالای 4500 مارک در بازار به فروش می‌رسید و به شکل عجیبی هم از فروش بالایی برخوردار بود.

بااین‌حال این روند زیاد ادامه نداشت و خرید اپل با بالا گرفتن آتش جنگجهانی دوم روندی نزولی را در پیش گرفت. اپل در این دوره مجبور به تولید محدودتری از اتومبیل‌هایش بود. نکته جالب‌توجه فشارهای دولتی بر اپل جهت تولید خودروهای سنگین بود و دیری نپایید که اپل اولین مدل‌های کامیون خود را عرضه کرد. این کامیون‌ها که جمعاً به‌عنوان نفربر از آنها استفاده می‌شد نقش بسیار مهمی در این دوره حساس داشتند. اما این شرکت در جنگجهانی خیلی برای آنها دوامی نداشت و برای حفظ شرکت و ادامه فعالیتشان آنها مجبور به تولید نوع دیگری از موتورهای محرکه شدند. اپل برای مدتی طولانی در سال 1942 به تولی قطعات موتور هواپیما هم پرداخت هواپیما پایین این کار نبود. خیلی زود قطعات تانک‌های نظامی نیز به این لیست بلندبالا اضافه شدند و آتش جنگ را داغتر کردند. تا جایی که اپل دیگر قادر به تولید کامیون‌هایش نبود و این محصولات تحت نظر بنز انجام می‌شدند.

پس از پایان جنگ و اتفاقات اسفباری که برای کمپانی اپل رخ داد، کارگران، کار بر روی بازسازی کارخانه را آغاز کردند و خیلی زود پروسه تبدیل قطعات اسلحه‌سازی به اتومبیل آغاز شد. در سال 1960 اپل موفق شد تا اولین سواری قدرتمند که تا مدت‌ها قرار بود با مدل‌های جدیدتر تولید شود را وارد چرخه بازار کند. اپل رکورد که تا دهه 90 میلادی نیز تولید می‌شد بعدها جای خودش را به سری اپل امگا داد و پس از آنهم با نام اقتصادی اپل آسترا به فعالیت خود ادامه داد. اپل آسترا تا همین امروز نیز با مدل‌های جدید عرضه می‌شود و همین الان هم می‎توانید با جست‌وجو اپل در سایت دیوار مدل‌های مناسبی را برای خرید انتخاب کنید. اپل یکی از پر فراز و نشیبترین کمپانی‌های خودروسازی در جهان است و بارها تا مرز تعطیلی و ورشکستگی رفته است. بااین‌حال عزم و اراده خانواده، آنرا از دو جنگ جهانی رد کرد که موفقیت هم‎اکنون اپل دقیقاً به همین اراده بازمی‌گردد.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها