2109
بارداری و سنگ کیسه صفرا

بارداری و سنگ کیسه صفرا

1397/12/01 بازدید902
نی نی سایت: محققان می‌گویند برداشتن کیسه صفرا در دوران بارداری می‌تواند ریسک زایمان زودرس و مراجعت به بیمارستان را در مقایسه با دیگر خانم‌های باردار افزایش می‌دهد.

ضمن اینکه مادران بارداری که کیسه صفرایشان در دوران بارداری با عمل جراحی برداشته می‌شود، برای مدت طولانی‌تری در بیمارستان بستری می‌شوند تا مادرانی که این عمل را به بعد از زایمان خود موکول می‌کنند.

جراحی کیسه صفرا در بارداری خطرناک است؟

به گفته محققان دانشگاه تمپل پنسیلوانیا آمریکا از آنجا هورمون پروژسترون در زنان باردار بیشتر ترشح می‌شود، ریسک تشکیل سنگ صفرا هم افزایش می‌یابد. وقتی این سنگ‌ها درد ایجاد می‌کنند، ممکن است متخصصان پیشنهاد کنند جراحی برداشتن کیسه صفرا با عمل کولسیستکتومی انجام شود.
جراحی کیسه صفرا در بارداری باعث زایمان زودرس می شود
اما حالا پژوهشگران متوجه شده‌اند که اگر این عمل تا بعد از زایمان به تعویق بیفتد ریسک کمتری برای مادر باردار ایجاد می‌کند.
هنری ای.پیت، پروفسور دانشگاه تمپل می‌گوید: «نتایج مطالعات ما نشان داده است که در صورت امکان، بهتر است انجام عمل کولسیستکتومی برای زنان باردار به بعد از زایمان شان موکول شود.

بر اساس این مطالعه زنانی که در طول سه ماهه سوم بارداری تحت عمل کولسیستکتومی برای برداشتن کیسه صفرا قرار می‌گیرند دو برابر بیشتر با احتمال زایمان زودرس مواجه هستند.

منبع: .Timesnownews

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16481 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11639 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4527 بازدید