2109
تنهایی ژنتیکی است؟

تنهایی ژنتیکی است؟

1397/11/07 بازدید466
نی نی سایت: تنهایی ممکن است در DNA شما ثبت شده باشد. اما این ژنها همچنان به دنیای اطراف ما پاسخ می دهند و به گفته محققان دانشگاه اونتاریوی غربی، لزوما ژنهایتان شما را محکوم به تنهایی نمی کنند.

به گفته این محققان، DNA شما میتواند علت 35 درصد از گرایش شما به احساس تنهایی را توضیح دهد. این پژوهشگران با مطالعه دوقلوهای بزرگسال متوجه شدند کسانی که تعداد زیادی از فاکتورهای ژنتیکی ویژگی شخصیتی «نوروتیسیزم» (شخصیت روان رنجوری) را دارند، بیشتر از دیگران در معرض احساس تنهایی هستند.

این یافته ها نشان می دهد که بعضی افراد بیش از دیگران مستعد احساس تنهایی هستند اما پیدا کردن روابط احتمالی تاثیرگذار، میتواند تمایلات ژنتیکی تنهایی را جبران کند.

تنهایی ارثی است؟!

تنهایی اجتماعی با افزایش ریسک بیماری های قلبی عروقی، چاقی، دیابت و حتی مرگ مرتبط است

تنهایی نه فقط باعث ناراحت تر کردن افراد می شود بلکه سلامت هر فرد را با خطرات بیشتری مواجه می کند. تنهایی اجتماعی با افزایش ریسک بیماری های قلبی عروقی، چاقی، دیابت و حتی مرگ مرتبط است.

انسان به عنوان موجودی اجتماعی، به نحوی تکامل یافته که در کنار دیگران حالش بهتر باشد. اما اگر فردی حتی در یک اتاق پر از جمعیت، احساس تنهایی می کند، احتمالا بخشی از آن تقصیر نیاکان تان است!

به بیان دقیق تر و بر اساس مطالعات جدید، حدود 35 درصد احساس تنهایی ما توسط ژن هایمان توجیه می شود. اما این موضوع به معنی ضعف شما نیست و محققان معتقدند صرفا باعث می شود درونیات شما برایتان روشن تر شود؛ مثل وقتی که گرسنه هستید، غذا می خورید. بنابراین وقتی بدانید مستعد تنهایی هستید، برای ارتباط با دیگران و دور کردن تنهایی تلاش خواهید کرد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16330 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11567 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2836 بازدید