2109
زنان باردار مراقب باشند، موج اول آنفلوانزا آمد

زنان باردار مراقب باشند، موج اول آنفلوانزا آمد

1397/10/11 بازدید279

نی نی سایت: موج اول اپیدمی آنفلوآنزا در کشور شروع شده است به همین دلیل پزشکان به افراد پر خطر توصیه می کنند بیشتر از همیشه مراقب باشند. زنان باردار، کودکان، بیماران خاص و سالمند ان در گروه افراد پر خطر قرار دارند.
مسعود مردانی عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا در این باره گفت:« موج اول آنفلوآنزا در تهران و شهرهای دیگر همه گیر شده و مردم باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند. علایم آنفلوآنزا شدیدتر از سرماخوردگی است و ویروس آنفلوآنزا انواع مختلفی دارند و به وسیله قطرات دهان یا بینی پخش می شوند. آنفلوآنزا با تب شدید آغاز می شود، اگر فرد مبتلا به آنفلوآنزا، عطسه یا سرفه کند، ویروس در هوا پخش می شود و سردرد، درد بدن، احساس خستگی، دردهای عضلانی و غیره از علایم ابتلا به این بیماری است.»

زنان باردار حواسشان باشد

این فوق تخصص بیماریهای عفونی در ادامه به ایرنا گفت:« بسیاری از افراد جامعه را زنان باردار، افراد مبتلا به دیابت، کودکان، بیماران قلبی و دیگر افراد دچار نقص سیستم ایمنی تشکیل می دهند و حضور فرد بیمار سلامت آنان را در معرض خطر قرار می دهد. فردی که مبتلا به آنفلوآنزاست باید علاوه بر مصرف داروهای ضد ویروسی این بیماری، کاملا استراحت کند زیرا آنفلوآنزا بیماری مسری است و باید از تماس با افراد باید دوری کرد».
به گفته مردانی، استفاده از مایعات فراوان در طول روز و تغذیه مناسب برای بهبود سریع و جلوگیری از حالت کم آبی در بدن و استراحت در بستر نیز برای مبتلایان به آنفلوآنزا توصیه می شود.
راههای انتقال بیماری آنفلوآنزا ترشحات دهان و بینی، دست دادن و روبوسی، دست زدن و تماس با اشیا و سطوحی که ممکن است آلوده باشند، است بنابراین مبتلایان بیماران هنگام عطسه و سرفه باید جلوی دهان خود را با دستمال کاغذی بگیرند تا قطره های آلوده به ویروس در فضا پخش نشوند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

5 روز پیش
|
8567 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
6243 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5339 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
8387 بازدید