2109
کاهش فشار خون با ورزش

کاهش فشار خون با ورزش

1397/10/05 بازدید625
نی نی سایت: پژوهش تازه محققان نشان داده است که ورزش می‌تواند به اندازه دارو، در کاهش فشار خون بالا موثر باشد. محققان با بررسی 400 دوره آزمایشی به این نتیجه رسیدند که برای بیماران دچار فشار خون بالا، فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی، شنا و وزنه برداری ساده می‌تواند به اندازه داروهایی که پزشک تجویز می‌کند، در کاهش فشار خون موثر باشد.

اما دانشمندان به بیماران هشدار داده‌اند که هرگز بدون مشورت پزشک خود داروهایشان را قطع نکنند و منتظر نتایج تکمیلی این مطالعات باشند.
این پژوهش، نتیجه بررسی 194 دوره آزمایشی درباره تاثیر داروهای کاهش فشار خون و 197 دوره آزمایشی در خصوص تاثیر ورزش منظم و مدیریت شده را با بیش از 40 هزار داوطلب را تحلیل کرده است اما در هیچ کدام از این آزمایش‌ها، مستقیما ورزش را با دارو مقایسه نکرده است.


کاهش فشار خون با ورزش یا دارو؟

در نتیجه این بررسی محققان متوجه شدند در مقایسه با کسانی که به طور منظم ورزش می‌کنند، افرادی که تحت درمان با داروهای فشار خون هستند فشار خون پایین‌تری دارند.
 ورزش می‌تواند به اندازه دارو، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد

اما وقتی نتایج آزمایش‌ها فقط به فشار خون بالا محدود شد، مشخص شد ورزش هم به اندازه دارو می‌تواند موثر باشد. بنابراین پژوهشگران معتقدند ترکیبی از ورزش‌های استقامتی مثل دوچرخه سواری و پیاده روی، و حرکات قدرتی- استقامتی مثل وزنه برداری با کِتِل بِل (دمبل روسی) و دمبل می‌تواند به طور موثر باعث کاهش فشار خون شود.

دکتر حسین ناسی، سرپرست این مطالعه، امیدوار است این یافته‌ها بتواند باعث تصمیم گیری بهتر پزشکان شود اما اکیدا به بیماران توصیه می‌کند داروهای خود را قطع نکنند: «همیشه پزشکان ورزش را به بیماران خود پیشنهاد می‌دهند اما باید علت بالا رفتن فشار خون، روشن و مشخص باشد و مطمئن باشیم که بیمار، میزان ورزش تجویز شده را انجام داده و از فوایدش بهره‌مند می‌شود».
فشار خون بالا یا پرفشاری خون در صورتی که درمان نشود، ریسک مشکلاتی مثل حملات قلبی و سکته‌های مغزی افزایش می‌یابد.

منبع: Independent

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید