2109
هشدار جدی محققان به زنان باردار!

هشدار جدی محققان به زنان باردار!

1397/10/04 بازدید464

نی نی سایت: محققان معتقدند بارداری خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را تا 14 درصد افزایش می دهد. آنها هشدار داده اند زنان در دوران بارداری باید وزن خود را کنترل کنند و فعالیت فیزیکی داشته باشند.
پژوهشگران اعلام کردند بارداری، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را تا 14 درصد افزایش می دهد مگر اینکه زنان باردار در طول مدت حاملگی، وزن خود را کنترل کنند و فعالیت فیزیکی داشته باشند.
بر اساس این تحقیق که نتایج آن در نشریه انجمن قلب و عروق اروپا منتشر شد دکتر دونمینگ وانگ سرپرست تیم پژوهش دانشگاه علوم و فناوری دانشگاه ووهان چین و همکارانش اعلام کردند بارداری بدن را به سوی التهاب پیش می برد و مقدار زیادی چربی دور شکم، درون خون و در سرخرگ ها انباشته می شود. این تغییرات به نوبه خود بر سیستم قلبی عروقی تاثیر منفی می گذارد و در نهایت خطر حملات قلبی و سکته مغزی بیشتر می شود. محققان با مطالعه بر روی پرونده 3 میلیون و 89 هزار و 929 زن که 150 هزار و 512 نفر آنان در پیگیری های شش تا 52 ساله بعد به بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی مبتلا شده بودند به نتایج جالبی دست یافتند. به گزارش یورک الرت مهم ترین بخش این تحقیق، کشف ارتباط بین بارداری با بیماری های قلبی در مقایسه با افرادی بود که هرگز بارداری نشده بودند و این تفاوت 14 درصد بود.

بارداری و رهایی از سبک زندگی غلط

محققان می گویند بارداری بهترین زمان برای رهایی از سبک زندگی غلط است و به مادران توصیه می کنند در دوران بارداری سیگار را ترک کنند به طور منظم ورزش کنند غذای سالم بخورند و وزن خود را تحت کنترل نگاه دارند. در واقع بارداری همزمان است با بروز تغییرات چشمگیر در جسم و روح مادر. از جمله این تغییرات، تغییرات متابولیسمی است. تغییراتی که انرژی مورد نیاز جنین را تأمین می کند.
نتایج تحقیقات انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان می دهد، متابولیسم مکانیسمی است که بدن خانم باردار از طریق تغییر میزان مصرف مواد غذایی و نوشیدنی، انرژی مورد نیاز برای عملکردهای بدن جنین را تأمین می کند. به طور کلی، در دوران بارداری، متابولیسم بدن مادر برای تأمین نیازهای جنین افزایش پیدا می کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16408 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11601 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3744 بازدید