2109
تاثیر رژ لب و لاک در بلوغ زودرس دختر بچه ها !

تاثیر رژ لب و لاک در بلوغ زودرس دختر بچه ها !

1397/09/20 بازدید1599

نی نی سایت: محققان معتقدند بعضی مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایش، لاکها و شامپوها باعث بلوغ زود رس دختر بچه ها می شود.
پژوهشگران هشدار می دهند برخی مواد شیمیایی خاص مثل فتالات ها، پارابن ها و فنول ها در طیف وسیعی از محصولات نظیر عطرها، صابون ها، شامپوها، لاک ها، لوازم آرایش، خمیردندان، اسپری های مو و لوسیون های پوست یافت می شوند.
یکی از اعضای این تیم تحقیق دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می گوید: «این مواد شیمیایی از طریق جذب توسط پوست یا از طریق استنشاق یا بلعیدن مثل رژ لب وارد بدن می شوند. زمانیکه وارد بدن می شوند، به سرعت متابولیز شده و سپس از طریق ادرار دفع می شوند. مطالعات حیوانی قبلی نشان داده بودند که قرارگیری منظم در مقابل این مواد شیمیایی می تواند باعث اختلال در زمان بندی بلوغ شود.»
پژوهشگران این تحقیق به این نتیجه رسیده اند که هر چقدر میزان مواد شیمیایی در بدن مادران یا دختران بیشتر باشد، زمان بلوغ در دختران زودتر خواهد بود، اما چنین رابطه ای در مورد زمان بلوغ پسران مشاهده نشده است. در این مطالعه، داده های مربوط به زنان باردار بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ را بررسی کردند. این زنان دو بار در طول بارداری آزمایش خون داده بودند. همچنین وضعیت ۳۳۸ کودک این زنان تا سن نوجوانی براساس نمونه ادرارشان در سن ۹ سالگی بررسی شد. سپس آغاز بلوغ شان بین سنین ۹ تا ۱۳ سالگی به طورمنظم بررسی شد. محققان دریافتند به ازای دو برابرشدن میزان فتالات های نمونه خون زنان، زمان بلوغ دختران شان ۱.۳ ماه زودتر آغاز می شد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16512 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4888 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11663 بازدید