2109
پنج تاثیر مثبت کوه بر زندگی شما

پنج تاثیر مثبت کوه بر زندگی شما

1397/09/20 بازدید670
مزایای کوهنوردی برای انسان امروز بی حد و حساب است. ما بر اساس فاکتورهای موجود در دل طبیعت رشد کرده‌ایم و تکامل یافته‌ایم؛ این روزها اما خیلی از این فاکتورها را در دسترس نداریم؛ نه هوای پاک داریم، نه آسمان پر ستاره و نه سرسبزی جنگل‌ها. به همین دلیل هم لازم است خودمان دست به کار شویم و مزایای طبیعت را به زندگی‌مان برگردانیم. به مناسبت روز «کوه» در این مقاله با تاثیرهای مثبت حضور در دل طبیعت کوه‌ها و کوهنوردی آشنا می‌شوید.

مزایای کوهنوردی و مدرسه آموزش صبر 

در گذشته باید برای رسیدن به هر چیزی صبر می‌کردیم؛ برای خرید، پیدا کردن دوست، رسیدن به مقصد مسافرت و ده‌ها مورد دیگر، صبر لازم بود. این روزها اما با یک کلیک خرید می‌کنیم، با یه درخواست دنبال کنندگی دوست پیدا می‌کنیم و برای سفر چند ساعت کوتاه را در هواپیما می‌گذرانیم. دسترسی‌ها آسان‌تر شده و شاید به همان میزان لذت رسیدن به هدف کمتر. با وجود این ذات کوه دست نخورده باقی مانده است. از مزایای کوهنوردی این است که باعث می‌شود کوهنوردان صبوری را یاد بگیرند و برای رسیدن به قله استقامت به خرج دهند. آن‌ها خسته می‌شوند؛ اما یاد می‌گیرند طاقت بیاورند و به راهشان ادامه دهند. این تمرین شاید یکی از ضروری‌ترین مزایای کوهنوردی برای انسان دنیای امروز باشد.
 

کوهنوردی و بالا رفتن انگیزه

این روزها زیاد از مثبت اندیشی صحبت می‌شود و حضور در کوه و کوهنوردی یکی از بهترین تمرین‌ها برای مثبت اندیشی است. وقتی در دل کوه قرار بگیرید ناخودآگاه هم جسمتان درگیر است و هم فکرتان مشغول پیدا کردن بهترین مسیر و رصد اطراف. انرژی مثبت طبیعت به راحتی به شما انتقال پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه بعد از مدتی متوجه می‌شوید فتح قله یا حتی چند ایستگاه تاثیر مثبتی روی ذهنتان خواهد داشت و همین مورد از مزایای کوهنوردی باعث بالا رفتن انگیزه‌تان می‌شود.

آماده برای هر تغییری

یکی از ویژگی‌های بارز کوه «تغییر» است. شما در هر ارتفاعی با تعدادی تغییرات متفاوت رو به رو خواهید شد. برای همین با کوهنوردی یاد می‌گیرید چطور برای تغییرات متفاوت آماده باشید و چطور تن به عادت ندهید. عادت نکردن باعث بهبود فعالیت مغزی شما هم خواهد شد؛ چون هر بار باید با چالش تازه‌ای رو به رو شوید.

درس قدردانی در دل کوه

وقتی چیزی به راحتی در دسترستان است؛ احتمال اینکه برایتان عادی شود و کم کم قدرش را ندانید، بیشتر می‌شود. در کوه و موقع کوهنوردی این اتفاق برایتان نخواهد افتاد، چون برای هر چیزی باید صبر کنید یا زحمت بکشید. برای درست کردن غذای گرم، برای نوشیدن آبی که بعد از تحمل تشنگی می‌نوشید و برای پیدا کردن جایی که بتوانید در آن استراحت کنید، سپاسگزار خواهید بود و قدردانی خواهید کرد و این یکی از بزرگترین مزایای کوهنوردی است.
 

دوستی با کوهنوردها

یکی از مزایای کوهنوردی پیدا کردن دوستان کوهنورد است؛ آدم‌هایی با روحیه‌های بالا، تفکر مثبت و استقامت زیاد که می‌توانند به راحتی در حلقه دوستان نزدیکتان قرار بگیرند. اگر تازه کار هستید، در انجمن‌های کوهنوردی خانه محله‌تان عضو شوید و سوال‌هایتان را از اعضای انجمن بپرسید. جستجوی موارد ایمنی در اینترنت، راه دیگری است که می‌تواند به کمک شما بیاید.

مزایای کوهنوردی برای سلامت جسم

کوهنوردی یکی از فعالیت‌های کاردیو است و برای سلامت قلب و ریه‌ها بسیار مفید است. چربی سوزی بالایی دارد، روی قدرت عضله‌ها کار می‌کند و استقامت بدن را بالا می‌برد. ضمن اینکه باعث بهبود سبک زندگی می‌شود؛ کوهنوردها نمی‌توانند با خودشان فست فود ببرند؛ در عوض باید روی غذاهای کم حجم و پر انرژی تمرکز کنند، که همین مسئله وضعیت تغذیه آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

ارسال نظر شما

login captcha

عااااااالی ممنون خیلی به موقع این مطلب رو خوندم.  

عاااااااااااااالی ممنون. من از امروز میخوام برم کلاس سنگ نوردی. جمعه رفتم کوه و انگیزه ام برای زندگی و برنامه ریزی خیلی بیشتر شد.

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9661 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7041 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید