2109
استامینوفن در بارداری، هوش بچه ها کم می شود؟

استامینوفن در بارداری، هوش بچه ها کم می شود؟

1397/08/29 بازدید422

نی نی سایت: متخصصان معتقدند زنان باردار نباید در دوران بارداری از قرصهای مسکن استفاده کنند. محققان در آخرین پژوهش به این نتیجه رسیده اند که مصرف قرص پاراستامول یا همان استامینوفن باعث کم شدن IQ جنین و باعث ابتلا به اوتیسم و اختلال کم‌توجّهی وبیش‌فعالی می شود. محققان دانشگاه هاروارد با بررسی بیش از 150 هزار مادر و نوزاد دریافتند، استفاده از این نوع قرص ریسک بروز اختلال کم‌توجهی وبیش‌فعالی در نوزاد را افزایش می‌دهد و صحبت کردن او را به تأخیر می‌اندازد. اختلال کم‌توجّهی بیش‌فعالی یک اختلال رفتاری رشدی است؛ معمولاً کودک توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و کودک از فعّالیّت بدنی غیرمعمول و بسیار بالا برخوردار است. محققان دانشگاه‌های آمریکا از جمله هاروارد با بررسی بیش از 9 مطالعه تأیید کردند، کاهش آی‌کیو نوزاد از جمله عوارض قطعی قرص پاراستامول است.
این پژوهش برای اولین بار نشان داد، بین مصرف قرص پاراستامول و تأخیر در گفتار کودک ارتباط وجود دارد. مصرف قرص بیشتر توسط مادر برابر با افزایش بیشتر ریسک بروز این اختلال‌ها در کودک همراه خواهد بود.

ارسال نظر شما

login captcha

سلام و خسته نباشید

من تو ماه اول بارداریم که نمیدونستم باردارم بعلت سردرد شدید یه دونه قرص کدیمال خوردم...بعد متوجه شدم باردارم..الان خیلی نگران بچمم..بعضیا میگن مصرف مسکن تو بارداری باعث میشه بچه لب شکری بشه..بنظرتون مصرف این قرص چقد رو جنین من تاثیر داره؟؟

با تشکر

@بانو۶۷

سلام دوست عزیز نگران نباشید مصرف یک قرص مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آورد بنابراین استرس نداشته باشید موفق باشید. 

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

4 روز پیش
|
7983 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

3 روز پیش
|
5436 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

6 روز پیش
|
5283 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

6 روز پیش
|
5209 بازدید