2109
ایدز جنسی رو به افزایش است

ایدز جنسی رو به افزایش است

1397/08/05 بازدید250

نی نی سایت: رییس اداره ایدز و کنترل بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت از روند افزایش ایدز جنسی خبر داد. دکتر پروین افسر کازرونی اعلام کرد؛ بر اساس آمار سال ۱۳۹۶ انتقال ایدز در کشور از طریق روابط جنسی ۴۷ درصد، اعتیاد تزریقی ۳۳ درصد، از مادر به کودک ۲ درصد بوده است، اما باید گفت که انتقال این ویروس از طریق خون و فرآورده‌های خونی صفر درصد گزارش شده است. دکتر کازورنی در ادامه به ایسنا گفت:« از ۴۷ درصد مبتلایان به ایدز از طریق روابط جنسی ۲۳ درصد را زنان و ۲۴ درصد را مردان تشکیل می‌دهند. روند ابتلا به ویروس HIV تا پایان شهریور ۹۷ از طریق روابط جنسی رو به افزایش و از طریق اعتیاد تزریقی روبه کاهش است. درحالی‌که این آمار در سال‌های گذشته برعکس بوده است.»
رییس اداره ایدز و کنترل بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت در ادامه گفت:«۲۳ درصد زنان مبتلا از طریق روابط جنسی درسال ۹۶، همسر فرد دارای رفتار پرخطر بوده‌اند و ۴۵ درصد نیز همسر فرد مبتلا به اچ ای وی هستند. همچنین ۴۶ درصد مردان درسال ۹۶ از طریق اعتیاد تزریقی و ۳۴ درصد از طریق ارتباط جنسی به ایدز مبتلا شده‌اند.»
۵۹ هزار و ۵۳۱ نفر در کشور مبتلا به ویروس اچ آی وی هستند که از این تعداد، ۲۴ هزار و ۸۶۰ نفر شناسایی شده‌اند. کازرونی در ادامه گفت:« نزدیک به ۶۰ درصد مبتلایان به دلیل آگاهی پایین، ترس از ایدز و ترس از طرد شدن از وضعیت خود آگاه نیستند. همچنین عدم اطلاع از مراکز مراقبت و درمان مبتلایان (مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری)، انگ و استیگمای پزشکان و پرستاران نسبت به مبتلایان و چالش همراهی و هماهنگی سازمان‌ها از جمله مشکلات کنترل ایدز محسوب می‌شود.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15770 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11245 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2300 بازدید