2709
رازهای زیبایی در بارداری

رازهای زیبایی در بارداری

1397/07/21 بازدید5716
بارداری دوران تغییر و تحول بدن است. از آنجایی‌که در بارداری استفاده از خیلی لوازم آرایشی و بهداشتی به دلیل به کار رفتن مواد شیمیایی مضر در آن‌ها قدغن است؛ در این مقاله شما را با ترفندهایی آشنا می‌کنیم که باعث زیبایی در بارداری می‌شوند؛ بدون اینکه برایتان مشکلی ایجاد کنند.

زیبایی در بارداری؛ از روغن استفاده کنید

خشک شدن پوست و احساس کش آمدن آن در دوران بارداری از احساسات آزاردهنده‌ای است که سراغ خیلی خانم‌ها می‌آید. به همین دلیل باید مرطوب نگه داشتن پوست را جدی گرفت. برای این کار کافی است روغن طبیعی برای مرطوب کردن بدنتان تهیه کنید و بعد از هر بار دوش گرفتن، وقتی که هنوز کمی رطوبت روی پوستتان باقی است، از این روغن برای مرطوب کردن پاها و دست‌ها استفاده کنید. برای استفاده از روغن طبیعی روی شکم از پزشکتان مشورت بگیرید و اگر اجازه داد، این کار را انجام دهید. مرطوب نگه داشتن پوست به خصوص از حدود هفته یازدهم بارداری که هر هفته تقریبا نیم کیلو به وزنتان اضافه می‌شود و پوست بیشتر کش می‌آید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
 
استفاده از روغن های طبیعی برای رفع خشکی پوست در بارداری

به جنگ آکنه بروید

نوسانات هورمونی علاوه بر اینکه باعث می‌شود با دیدن ترک دیوار زار زار گریه کنید، عملکرد پوستتان را هم تغییر می‌دهد و ممکن است در دوران بارداری متوجه بروز آکنه روی صورت و جوش در نواحی دیگر بدن شوید. برای مقابله با جوش‌ها بهتر است با استفاده از لوسیون بدون روغنی که پزشکتان تایید کرده، پوست بدن را مرطوب نگه دارید؛ چون هر نوع خشکی پیام ایجاد چربی بیشتر را به بدن می‌فرستد و همین چربی بیشتر می‌تواند باعث بروز جوش شود.
بر خلاف بدن، پوست صورت در این دوران اغلب چربتر از قبل می‌شود. به همین دلیل برای حفظ زیبایی در بارداری بهتر است با استفاده از شوینده‌های طبیعی ملایم دو بار در روز صورتتان را بشویید تا چربی را پاک کنید و نگذارید باعث بسته شدن منافذ پوست و به دنبال آن ایجاد آکنه شود. اگر مشکلتان حل نشد با اعلام اینکه باردار هستید از پزشک متخصص پوست و مو کمک بگیرید. استفاده از ماسک‌های صورت خانگی نیز به داشتن پوستی شفاف کمک می‌کند.

از بین بردن آکنه در بارداری

از بین بردن پف زیر چشم

شما هم زیر چشم‌تان دو بالش کوچک دارید که چشم‌هایتان را ریزتر نشان می‌دهد؟ اگر جوابتان مثبت است بدانید که تنها نیستید و بسیاری از خانم‌های باردار هم این مسئله را تجربه می‌کنند. راه حلی که می‌تواند به شما در برطرف شدن پف زیر چشم و حتی کم شدن ورم قوزک پاها کمک کند، نوشیدن آب به اندازه کافی است. اگر دنبال راه حل فوری‌تری برای از بین بردن پف و بیشتر کردن زیبایی در بارداری می‌گردید، کافی است یک سیب زمینی را تمیز بشویید و داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد پوست آن را بگیرید و دو برش گرد را به مدت 10 دقیقه زیر چشم‌ها بگذارید تا پف زیر چشم‌تان تا حد زیادی برطرف شود. روش‌های دیگر از بین بردن پف چشم در بارداری را در نی نی سایت بخوانید.

از بین بردن پف زیر چشم در بارداری

با ناخن‌ها چه کنیم؟

به محض اینکه متوجه باردار شدنتان شدید با مشورت پزشک و اطمینان از بدون مشکل بودن، ژلیش ناخن‌هایتان را بردارید. اگر هم ناخن‌هایتان کاشت نیستند، دیگر لاک نزنید. از آنجایی که سرعت رشد ناخن‌ها در حاملگی بالا می‌رود، می‌توانید ناخن‌هایتان را با حفظ مسائل بهداشتی کمی بلند کنید و سوهان بکشید تا خوش فرم شوند. برای تقویتشان هم با خیال راحت از روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون استفاده کنید.

ناخن در بارداری

موهایی که نمی‌ریزند

به یمن حضور هورمون استروژنی که در بارداری ترشح می‌شود، ریزش موها کمتر می‌شود و سرعت رشدشان بیشتر. از این فرصت استفاده کنید و به موهایتان یک مدل تازه بدهید. معمولا برای موهایی که پر هستند، کوپ خرد یا Layer نتیجه خوبی می‌دهد و باعث زیبایی بیشتر خانم‌ها می‌شود. کوپ و کوتاهی مو سالم‌ترین کاری است که می‌توانید برای زیبایی در بارداری انجام دهید. بقیه روش‌ها مثل رنگ کردن مو در بارداری یا کراتینه کردن توصیه نمی‌شود؛ مگر اینکه از بالیاژ برای رنگ کردن ساقه موها و نه ریشه آن استفاده کنید.
 

ارسال نظر شما

login captcha

آیا میدانید چگونه در زمان بارداری از پوست خود مراقبت کنید .


آیا میدانید چگونه در زمان بارداری از پوست خود مراقبت کنید .


وای من ریزش موهام خیلی زیاد شده پس دلیلش چیه؟؟؟

پربازدیدترین ها