2709
کتاب الکترونیک؛ معرفی بهترین اپلیکیشن های کتابخوانی

کتاب الکترونیک؛ معرفی بهترین اپلیکیشن های کتابخوانی

1397/06/27 بازدید1572
احتمالاً شما هم این تجربه را داشتید که ساعت‌ها در مطب دکتر، فرودگاه یا ایستگاه‌های مترو منتظر مانده بودید تا نوبتتان شود. در این زمان ممکن است حوصله‌تان سر برود و چک کردن فضاهای مجازی نیز خسته‌تان کند. یکی از انتخاب‌های مناسب برای پر کردن این زمان، خواندن کتاب‌های الکترونیک است. ممکن است یکی از اپلیکیشن‌‌های کتاب الکترونیک را در گوشی همراهتان نصب یا نسخه‌های PDf بعضی کتاب‌ها را دانلود کرده باشید. استفاده از کتاب‌های الکترونیک چند سالی است که رواج پیدا کرده و برای کسانی که به مطالعه علاقه دارند و حمل کتاب‌های حجیم برایشان مشکل است، پیشنهاد مناسبی است. به ویژه در دوران بارداری که زمان بیشتری برای استراحت دارید یا گاهی برای انجام معاینات پزشکی مجبورید ساعت‌ها در مطب دکترتان بمانید، خواندن نسخه‌های الکترونیکی کتاب مورد علاقه‌تان گذراندن این ساعات را برایتان آسان‌تر می‌کند. روز جهانی خواندن کتاب الکترونیک بهانه خوبی است تا تنها با چند اشاره، خواندن کتابی که مدت‌هاست قصد خواندن آن را دارید را شروع کنید.
  
خواندن کتاب الکترونیکی

مزایای کتاب الکترونیکی چیست؟

  • هیچ درختی قطع نمی‌شود: مهم‌ترین نکته درباره کتاب‌های الکترونیکی عدم استفاده از کاغذ برای انتشار کتاب است. در نتیجه درختان کمتری برای ساخت کاغذ قطع شده و برای محیط زیست مطلوب‌تر هستند.
  • کتاب‌های الکترونیکی قابلیت جست و جو دارند: بدون اینکه نیاز به گذراندن زمان برای خرید کتاب در کتاب‌فروشی‌ها داشته باشید، کتاب مورد علاقه‌تان را در اینترنت یا اپلیکیشن‌های فروش کتاب جست‌و جو کرده و نسخه الکترونیکی را به راحتی خریداری یا دانلود ‌کنید. به علاوه می‌توانید جدیدترین کتاب‌ها را در حالیکه پیژامه به پا دارید و روی کاناپه لم داده‌اید، در اختیار داشته باشید. نیازی به لباس پوشیدن و گذراندن وقت در ترافیک برای خرید کتاب نیست!
  • قابلیت حمل آسان: می‌توانید کتاب‌خانه‌ای بزرگ با موضوعات متنوع را هر روز و هرجا با خود حمل کنید. این کار تنها با تبلت یا گوشی همراهتان امکان‌پذیر است. مجموعه‌ای از کتاب‌هایی که دانلود کرده‌اید هر لحظه و هرجا با شما هستند.
  • قیمت ارزان: قیمت نسخه دیجیتال کتاب‌ها نسبت به نسخه چاپی بسیار ارزان‌تر است. به علاوه نیازی به پرداخت هزینه‌های دیگری مثل هزینه رفت و آمد یا پیک برای خرید کتاب نیست.
  • تغییر اندازه فونت: در کتاب‌های الکترونیکی می‌توانید اندازه فونت کتاب را خودتان مشخص کنید و آن را کمی بزرگتر کنید تا راحت‌تر کتاب بخوانید. این ویژگی کتاب‌های الکترونیک برای افرادی که چشمانشان زود خسته می‌شود یا چشم ضعیفی دارند، مزیت مهمی است.
  • کتاب‌های الکترونیکی صوتی: به علاوه کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند به صورت صوتی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. این ویژگی برای افرادی که در خواندن کتاب مشکل دارند، مانند افراد نابینا یا افرادی که بیشتر دوست دارند گوش بدهند، مناسب است. خانم‌های بارداری می‌توانند در حین استراحت یا کارهای روزانه به این کتاب‌ها گوش دهند.
  • علامت گذاری قسمت‌های مورد علاقه: می‌توانید از بخش‌های مورد علاقه کتابتان اسکرین شات بگیرید و هر گاه نیاز بود به آن مراجعه کنید. یا حتی آنها را با دوستانتان در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.
  • مطالعه در تاریکی: یکی از مزایای کتاب‌های الکترونیکی این است که با دیگر نیازی به روشن کردن چراغ برای مطالعه نیست. در نتیجه در شب‌های بارداری‌ زمانی که بی خوابی به سراغتان می‌آید، بدون ایجاد مزاحمت برای همسرتان یا بیدار کردن فرزندتان، می‌توانید در تاریکی اتاق کتاب بخوانید.
 
 

با کدام اپلیکیشن ها، کتاب الکترونیکی بخوانیم؟

طرفداران زیادی که کتاب‌‌های الکترونیکی پیدا کرده‌اند باعث شده تا اپلیکیشن‌هایی مخصوص خرید و خواندن این کتاب‌ها ایجاد شود. برنامه‌هایی که با نصب آنها روی گوشی همراهتان می‌توانید به کتابخانه‌ای مجازی با موضوعات متنوع دست پیدا کنید و کتاب مورد نظرتان را با قیمتی پایین‌تر خریداری کنید. بعضی نمونه‌های ایرانی این اپلیکیشن‌ها مانند فیدیبو، طاقچه، کتابراه، کتاب سبز و... اپلیکیشن‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا همیشه و هرجا به کتاب‌هایتان دسترسی داشته باشید و به راحتی کتاب بخوانید.
یکی از ویژگی‌های مثبت این اپلیکیشن‌ها-مانند اپلیکیشن نوار- این است که می‌توانید نسخه صوتی بعضی کتاب‌ها را نیز دانلود کنید. به علاوه می‌توانید بعضی کتاب‌ها را با تخفیف مناسب یا رایگان در این اپلیکیشن‌ها دانلود کنید و برای خودتان کتاب خانه‌ای همراه و مجازی داشته باشید.
نکته: در بارداری استفاده زیاد از گوشی همراه توصیه نمی‌شود در نتیجه به میزان مناسب از آن برای خواندن کتاب استفاده کنید.

اپلیکیشن کتاب الکترونیک

چند پیشنهاد برای مطالعه کتاب های الکترونیکی

  • ملت عشق: احتمالا اگر این کتاب را نخوانده باشید نامش را شنیده‌اید. رمانی از کشور ترکیه که بیش از 500 بار به چاپ رسیده است و در کشورمان نیز بسیار پرفروش بوده است.« ملت عشق» روایتگر زندگی یکنواخت زنی در غرب است که درگیر اندیشه‌های عرفانی شرق می‌شود. شخصیت چهل ساله داستان، در بیست سال زندگی زناشویی‌اش هیچ‌چیزی جز زندگی روزمره را تجربه نکرده است. تنها دلیلی که راه زندگی‌اش را تعیین می‌کند خانه و آسایش خانواده‌اش است. تا اینکه بعد از بیست سال زندگی مشترک یک روز صبح تصمیم می‌گیرد خود را از بند این زندگی آزاد کند و سفری بی‌بازگشت را آغاز می‌کند. شاید عشق تنها دلیلی است که اور را از زندگی آرام و تکراری اش جدا کرده و در مسیری پر تلاطم قرار می‌دهد. نسخه الکترونیکی کتاب ملت عشق را می توانید از اپلیکیشن مورد نظرتان دانلود کنید.
  • شازده کوچولو: از آن اسم‌هایی است که کوچک و بزرگ نام آن را شنیده اند. این کتاب اثر آنتوان دو سنت اگزوپری و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ است. داستانی از عشق و هستی. کتاب شازده‌کوچولو از زبان خلبانی روایت می‌شود که هواپیمایش در یکی از صحراهای دوردست آفریقا خراب شده است و آن‌جا با موجود کوچک عجیبی آشنا می‌شود: شازده‌کوچولو. کتاب صوتی و نسخه الکترونیک این کتاب را می توانید به راحتی دانلود کرده و بخوانید.
 
دانلود کتاب ملت عشق
 
  • نامه به کودکی که هرگز زاده نشد: این کتاب اثر اوریانا فالاچی نویسنده ایتالیایی است و درباره زنی است که باردار می‌شود و در میان حیات و عشق ‌ورزیدن یا سقط فرزندش دچار تردید می‌شود. خواندن این کتاب به ویژه برای خانم‌های باردار بسیار جالب است. برخلاف اسمش این کتاب نامه نیست بلکه از گفتگو ها و مکالمه های درونی ای حکایت می‌کند که زنی باردار با فرزند درون شکمش دارد.
  • من پیش از تو: رمانی عاشقانه است که  داستان زندگی «ویل ترینرِ» جوانی ماجراجو و ثروتمند است که در طی حادثه‌ای قطع نخاع شده و نیاز به مراقبت دارد. رویارویی این جوان با پرستاری که مسئول مراقبت از او است و تلاش می‌کند تا نگاه جدیدی به زندگی را به او بیاموزد ماجرای این رمان را شکل می‌دهد. رابطه‌ای که بین پرستار و ویل شکل می‌گیرد داستان اصلی این رمان جذاب و پرفروش اثر جوجو مویز است.

ارسال نظر شما

login captcha

ینی میشه مجموعه دوجلدی هم الکترونیکشو راه بندازه ؟

خیلی ممنون 

مطالب خوب و مفیدی بود

منم خودم به شخصه از کتابخوانای الکترونیکی استفاده میکنم خیلی راحت به هر صفحه ای که میخوام دسترسی پیدا میکنم سرچ میکنم


پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4902 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14719 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3819 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3566 بازدید