2109
دیکلوفناک، بخوریم یا نخوریم؟

دیکلوفناک، بخوریم یا نخوریم؟

1397/06/18 بازدید6351

نی نی سایت: اگر مثل نقل و نبات قرص مسکن می خورید این خبر را بخوانید. محققان انگلیسی در جدیدترین پژوهش به این نتیجه رسیده اند که مصرف مسکن دیکلوفناک می تواند خطر سکته مغزی و حمله قلبی را تا 50 درصد افزایش بدهد. به گزارش دیلی میل
دیکلوفناک یکی از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی است که برای کنترل درد استفاده می‌شود. دیکلوفناک به عنوان کاهنده درد، تحریک، تورم و خشکی مفصل در آرتریت، نقرس و سایر بیماری‌های روماتیسمی و نیز برای درمان دیگر موارد درد مثل سردرد، درد عضلانی، درد پس از جراحی و زایمان نیز استفاده می‌شود. براساس این پژوهش دیکلوفناک ‌می‌تواند باعث تجمع پلاکت‌ها و لخته شدن خون شود؛ در نتیجه لخته شدن خون تنگی شریان‌ها به وجود می‌آید و باعث بالا رفتن فشار خون و نیز ایست قلبی در افراد می شود. مطالعات قبلی نیز نشان دادند، افرادی که از این مسکن استفاده می‌کنند، به میزان قابل توجهی در معرض خونریزی معده هستند. کارشناسان هشدار می‌دهند، افراد از مصرف این دارو‌ به صورت خودسرانه خودداری کنند.
محققان معتقدند نتایج این پژوهش یک هشدار جدی است که نشان می‌دهد دارویی که از آن با نام بی‌ضرر یاد شود، وجود ندارد و هیچ مسکنی بی ضرر نیست.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها