2109
زایمان زودرس را با مصرف ماهی دور کنید

زایمان زودرس را با مصرف ماهی دور کنید

1397/05/21 بازدید297
نی نی سایت: یافته‌های مطالعه تازه‌ای نشان می‌دهد زنانی که در مرحله اول بارداری‌شان به اندازه کافی ماهی مصرف نمی‌کنند، در معرض خطر بالاتری از زایمان زودرس قرار دارند.

برای چندین دهه، این احتمال بررسی می‌شد که چربی‌های امگا 3 مثل «ایکوزاپنتانوییک اسید»/EPA و «دوکوزاهگزانوئیک اسید»/ DHA می‌توانند ریسک زایمان زودرس را کاهش دهد اما شواهد نامتناقض بود.

اما مطالعه تازه محققان مرکز سلامت هاروارد و موسسه سرم‌سازی ماساچوست و استاتن در کپنهاگ، نشان می‌دهد تجمع کم این اسیدهای چرب یکی از ریسک فاکتورهای قوی در زایمان زودرس است.

بر اساس این مطالعه، مادران بارداری که سطح اسیدهای چرب امگا 3 خون‌شان در سه ماهه اول بارداری و سه ماهه دوم بارداری کم است، 10 برابر بیشتر از زنانی که بیشترین مقدار اسیدهای چرب امگا 3 در خون‌شان دارند، در معرض زایمان زودرس قرار دارند. این آمار در میان زنانی که در سه ماهه دوم بارداری مقدار اسیدهای چرب امگا 3 خون‌شان پایین است، 2.7 برابر است.

خوب است بدانید اسیدهای چرب در ماهی‌های سردآبی مثل ماهی آزاد، سالمون، تن و گونه‌های لاغرتر مثل ماد و هدوک پیدا می‌شود اما خانم‌های باردار باید در انتخاب نوع ماهی مصرفی‌شان دقت کنند چراکه میزان جیوه و سایر فلزات سنگین در برخی از این ماهی‌ها زیاد است و خوردن این ماهی‌ها در بارداری ی‌تواند سلامت جنین را به خطر بیندازد.

منبع: MailOnline

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11604 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3859 بازدید