2109
درمان دیابت نوع 2 با رژیم شوک!

درمان دیابت نوع 2 با رژیم شوک!

1397/05/21 بازدید264
نی نی سایت: رژیم شوک می‌تواند با «راه اندازی مجدد» سلول‌های لوزالمعده، روند دیابت نوع 2 را برعکس کرده و احتمال درمان دیابت نوع 2  با میلیون‌ها بیمار را افزایش می‌دهد.

فقط 4 ماه رژیم شوک یا رژیم رادیکال می‌تواند بعضی از افراد دیابتی را از مصرف دارو خلاص کند و سطح قند خون‌شان را به حد نرمال برگرداند.

حالا محققان می‌دانند این افراد می‌توانند سلول‌های بتای لوزالمعده خود را که انسولین تولید می‌کند، دوباره برنامه‌ریزی کنند. این سلول‌ها که وقتی توسط چربی احاطه می‌شوند، عملکردشان بد می‌شود، وقتی افراد وزن قابل توجهی از دست می‌دهد، گاهی می‌توانند دوباره خود را بازسازی کنند.

این مطالعه که در دانشگاه گلاسکو انجام شده، نشان داده است 46 درصد افراد دیابتی که رژیم شوک را تجربه می‌کنند، با جایگزین کردن غذا با شیک‌ها و سوپ‌ها و دریافت روزانه فقط 800 کالری، روند دیابت خود را برعکس کرده و درواقع موفق به درمان دیابت نوع 2 می‌شوند.

محققان برای فهمیدن اینکه رژیم شوک چرا برای بعضی بیماران دیابتی موثر است و برای بعضی‌ها نه، طی آزمایش‌های متابولیک دیگر، میزان چربی کبد و لوزالمعده شرکت‌کنندگان در این آزمایش را بررسی کردند اما هنوز علت دقیق این موضوع مشخص نیست .

پروفسور تیلور، سرپرست این مطالعه از دانشگاه نیوکسل می‌گوید: «اینکه درمان دیابت نوع 2 را شناسایی کنیم و بدانیم دیابت نوع 2 برگشت‌پذیر است، می‌تواند به درمان بسیاری از این بیماران کمک کند و هزینه‌های میلیونی که برای تامین داروی این افراد به سیستم بهداشت کشورها تحمیل می‌شود، حذف خواهد شد».

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16512 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4888 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11663 بازدید